אורך המוקד של העדשה 28mm שווה לעדשה 58mm בפורמט 35mm, והחברה מבטיחה שהיא מציעה אזורי מיקוד מדהימים בזכות צמצם f/0.8 פתוח לרווחה.

האחרונה של פויכטלנדר מגיעה בשיער מהיר יותר מהעדשה המהירה הקודמת, ה- Handevision / Kipon Ibelux 40mm f/0.8 Mark II . העדשה המהירה ביותר שנעשתה אי פעם היא Carl Zeiss Super-Q-Gigantar 40mm f / 0.33 , אך עדשה זו נוצרה כפרויקט פרסומי של החברה ולא הושלמה מעולם כעדשה עובדת זמינה מסחרית. אפשר לטעון שיש עוד כמה עדשות חריגות שהופקו מהר יותר, אך הן חסרות זמינות רחבה או פשוט מקרי בדיקה.

מבחינת מה שתהיה עדשה זמינה ונמצאת בתפקוד מלא, פויכטלנדר כרגע הוא המהיר ביותר שיש.

ברור ש- פויכטלנדר מציג את צמצם ה- f/0.8 הפתוח לרווחה כנקודת המכירה הגדולה ביותר של העדשה, ומבטיח מיקוד רדוד ובוקה יפהפה כאשר הצמצם פתוח ויכולת צילום תמונות באור נמוך להפליא.

קוסינה, חברת האם של ופויכטלנדר, אומרת כי העדשה משתמשת במשטח אספרי טחינה ייחודי למערכת האופטית, שלטענת החברה מאפשרת לעצב את העדשה בזכוכית בעלת נקודת התכה גבוהה יותר מאלמנטים אספריים מעוצבים אופייניים. מסיבה זו, קוזינה אומרת שהם הצליחו להשיג איכות תמונה גבוהה אפילו בצמצם הרחב ביותר וגם הצליחו לשמור על עדשה קטנה וקומפקטית.

מכיוון שמדובר בעדשה במיקוד ידני, יש מעט מאפיינים בולטים מלבד מתג לחיצה על צמצם, תכונה נחמדה שאמורה להפוך את העדשה הזו למפתה עבור מצלמי וידיאו וצלמים כאחד - במיוחד בהתחשב בזה שהיא מתאימה לחיישני קרופ, נוטה להיות מאוד פופולרי להפקת וידאו.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה החדשה שפויכטלנדר שיתפו. כולם צולמו בצמצם f/0.8:

ה- Super Nokton 28mm f/0.8 Aspherical יהיה זמין להזמנה מוקדמת בדצמבר תמורת 2,100 דולר (איזור ה- 8,000 שקלים).