כזכור ב- 10 ליוני 2022 פרסמנו מאמר על כך שרד שלחה מכתב תביעה על חברת ניקון, וזה היה בעקבות השקת המצלמה Z9 שהגיעה עם יכולות צילום רואו דחוס, מה שכמובן היה במשך לא מעט שנים מרחב השליטה הבלעדי של חברת רד עם פטנטים רשומים ברחבי העולם.

לאחר שניקון עברה על כל מכתב התביעה שכלל בתוכו 26 עמודים מפורטים על הפטנטים שניקון הפרה וגנבה שרשומים תחת חברת "RED", ניקון הגיבה לכל הטענות במסמך מפורט של 14 עמודים ובו ניקון ממש פרטה על הפטנטים ועל העובדות שהיא ממש לא השתמשה בשום פטנט של RED.

לאחר מכן במהלך שנת 2022 פורסם החלטת בית המשפט לשלול את תביעת RED מסיבה שניקון לא הפרה שום פטנט או חוזה עם החברה, ושכל מה שהיא השתמשה בו כדי לייצר את המצלמה Z9 היה פטנטים חופשיים שמותר להשתמש בהם.

בסך הכול עבר שנה וחצי מאז, וניקון מצהירה הבוקר בצעד מפתיע ביותר שהיא רוכשת את חברת RED על כל הפטנטים והפיתוחים שלה, מה שאומר שבקרוב ניקון עומדת להיכנס חזק לתחום הקולנוע, ויש מצב שעוד נראה את ניקון שוברת את המתחרות גם בתחום זה, רק נזכיר שחברת ניקון כבר קיימת 107 שנים, ומאז הקמתה ועד היום היא תמיד דשדשה בתחום הוידאו ושלא נדבר על תחום הקולנוע שאליו היא כלל לא נכנסה.

דברי ניקון על המהלך לרכישת RED:

"הסכם זה הושג כתוצאה מהרצונות ההדדיים של Nikon ו- RED לענות על צרכי הלקוחות ולהציע חוויות משתמש יוצאות דופן העולה על הציפיות, תוך מיזוג נקודות החוזק של שתי החברות."

המומחיות של ניקון בפיתוח מוצרים, אמינות יוצאת דופן וידע בעיבוד תמונה, כמו גם טכנולוגיה אופטית וממשק משתמש יחד עם הידע של RED במצלמות קולנוע, כולל טכנולוגיית דחיסת תמונה ייחודית ומדעי הצבע, יאפשרו פיתוח מוצרים ייחודיים בתחום שוק מצלמות הקולנוע הדיגיטליות המקצועיות."

ועוד הוסיפה, "מאז הקמתה בשנת 2005, RED נמצאת בחזית מצלמות הקולנוע הדיגיטליות, והציגה מוצרים מגדירים בתעשייה כמו ה- RED ONE 4K המקורי ל- V-RAPTOR [X] המתקדם עם טכנולוגיית הדחיסה ה- RAW הקניינית שלו. התרומות של RED לתעשיית הקולנוע לא רק זיכו אותה בפרס אוסקר, אלא גם הפכו אותה למצלמה המועדפת עבור הפקות הוליוודיות רבות, שצוינו על ידי במאים וצלמים ברחבי העולם על מחויבותה לחדשנות ואיכות תמונה המותאמת לרמות הגבוהות ביותר של יצירת סרטים. הפקת וידאו."

צולמו על ידי מצלמות RED

תוכנית משפחתית (The Family Plan 2023):

חתונה אש! (Shotgun Wedding 2022):

The Beanie Bubble 2023:

סוכן הלילה (2023 The Night Agent):

המוסד (2021 Foundation):

כפי שניתן לראות הסרטים צולמו ברמה גבוהה ביותר ומדורגים גבוהה, ולא מעט מתוכם זכו גם בפרסים הטובים ביותר בתחום הקולנוע כמו צילום הסרט הטוב ביותר באוסקר וכן הלאה.

סקירות ברשת על המהלך:

סקירה של ערוץ Tony & Chelsea Northrup:

סקירה של ערוץ Jared Polin:

סקירה של ערוץ Matt Granger:

סקירה של ערוץ Waveform Clips:

סקירה של ערוץ Matt WhoisMatt Johnson:

לסיכום: הרבה שנים תחום הוידאו הפרטי דשדש, ונראה כיום שעם הצטרפות הבינה המלאכותית לחיינו החברות הגדולות מחפשות דרכים מהירות להתקדם ולעמוד בקצב הטכנולוגיה, מה שכמובן טוב לנו הלקוחות שרוצים מוצר איכותי וטוב במחיר נמוך.

RED הייתה ידועה כחברה יוקרתית ביותר בתחומה, וניקון בדיוק ההפך היא כמעט החברה הזולה ביותר בתחומה, ולכן אנו צופים שלאחר האיחוד הזה חברת ניקון תעשה שינויים גדולים בחברה ותגרום להוזלת מחירים והתאמתם לשוק ההולך ומתפתח.