כהמשך להשקה של הפנסוניק לומיקס S5 II, החברה משיקה דגם קצה עם יכולות גבוהות יותר בצילום וידאו פנימי וחיצוני.

המצלמה מגיעה כמובן עם המערכת פוקוס החדשה שהגיעה למצלמה S5 II, מערכת זיהוי פאזה שכידוע כיום היא המדויקת ביותר למציאת מיקוד בשונה מהמערכת הישנה "זיהוי קונטרסט" שהיתה בדגם ה- S5.

מבט על המצלמה:

להלן המפרט הטכני של המצלמה:

מפרטפנסוניק לומיקס S5IIX
תאריך השקה:04/01/2023
עשויה מחומר:מגנזיום
סוג מצלמה:מירורלס
תושבת לעדשה:לייקה L
סוג חיישן:CMOS
גודל חיישן:פול פריים
מייצב תמונה מובנה:יש, עם 5 צירים, עד 7.5 סטופים
מייצב תמונה דיגיטלי:יש
רזולוציית חיישן:24.2 מגה פיקסל
מידות חיישן:35.6x23.8 מילימטר
שטח חיישן:847.28 מילימטר
רזולוציה מקסימלית:6000x4000
מקסימום עומק צבע בתמונות:14 ביט
פורמט קובץ תמונה:רואו, JPEG
רגישות חיישן (ISO):100 עד 51,200
רגישות חיישן מורחבת (ISO):50 עד 204,800
מעבד תמונה:לא ידוע
סוג עינית:אלקטרונית/EVF
גודל מסך עינית:לא ידוע
רזולציית עינית:3,680,000 פיקסלים, OLED
כיסוי עינית:100%
יחס הגדלה של העינית:0.78x
גודל מסך ראשי:3.0 אינץ'
רזולוציית מסך:1,840,000 פיקסלים
מסך מגע:יש
מסך מתכוונן:כן, מסך מפרקי
זיהוי עיניים בסטילס:יש
זיהוי עיניים בוידאו:יש
הוט שואו חכם:יש
פלאש מובנה:ללא
מהירות סנכרון פלאש:1/250
סוג זכרון:2 חריצים, SDXC (UHS-II)
מגן תריס בזמן החלפת עדשה:לא ידוע
מהירות צילום רציף בתריס מכני:9 תמונות לשניה
מהירות צילום רציף בתריס אלקטרוני:30 תמונות לשניה
זמן חשיפה בתריס מכני:1/8000 עד 60 שניות
זמן חשיפה בתריס אלקטרוני:1/2000 עד 60 שניות
נקודות מיקוד אוטומטי:779, זיהוי פאזה וזיהוי ניגודיות
רגישות פוקוס אוטומטי:-6 עד +18 EV
פורמט קידוד וידאו:H.264/H.265
רזולוציית וידאו פנימית מקסימלית:6K ו- 10 ביט 4:2:2 בקובץ MOV עד 30P {200 מגה ביט לשניה}
רזולוציית וידאו חיצונית מקסימלית:6K ו- 12 ביט בקובץ רואו עד 30P
הגבלת זמן הקלטת וידאו:ללא הגבלה
הקלטת וידאו RAW:יש, באיכות 6K ו- 12 ביט בקובץ רואו עד 30P
מקסימום עומק צבע בוידאו:12 ביט
הקלטת סאונד:עד 2 ערוצים באיכות 24 ביט עם 48 קילו הרץ
GPS מובנה:ללא
תמיכה בבלוטוס ו- Wi-Fi:יש
גרסת Wi-Fi:Wi-Fi 5
גרסת בלוטוס:5.0
שידור IP:ללא
חיבורים:USB סוג C 3.2 דור 2 ו- HDMI A (גדול) ו- 3.5MM למיקרופון ו- 3.5MM לאוזניות, חיבור 2.5MM לשלט DMW-RS2
עמידות:אבק, לחות, גשם
סוללה:DMW-BLK22 עם 2,200 מיליאמפר
חיי סוללה בתמונות:370
משקל עם כרטיס זיכרון וסוללה:744 גרם
מחיר הזול ביותר בחו"ל:$1,998
מחיר משוער בישראל:₪7,500

להלן פירוט מלא של העדכונים החדשים במצלמה:

מערכת הפוקוס וייצוב התמונה

כאמור, מערכת הפוקוס של המצלמה שודרגה לראשונה מזה עשור, ממערכת זיהוי ניגודיות (Contrast Detection) למערכת זיהוי פאזה (Phase Detection), מה שיאפשר למצלמה להיות בפוקוס מלא בלייב, בשונה מהמצלמות הקודמות של החברה שהפוקוס אינו שמיש בעליל - וסוף סוף פנסוניק הרימה את הכפפה כדי לייצר מערכת פוקוס טובה ואמינה לכל סוגי הצילום.

המערכת פוקוס של המצלמה מגיעה עם 779 נקודות מיקוד על פני 100% מהמסך ככל הידוע לנו, מה שיאפשר התמקדות גם על פרטים קטנים בפריים בלי שום בעיה, בנוסף רק נציין לכם שהמערכת פוקוס של סוני מגיעה עם 759 נקודות מיקוד בסוני A1, משמע לפנסוניק כרגע יש יותר פוטנציאל עתידי של עדכוני קושחה כך שהמערכת פוקוס של הפנסוניק ככל הנראה תעקוף גם את ה- A1 בלי בעיה, מה שכן צריך לזכור שהרגישות פוקוס של הפנסוניק החדשה מאפשרת פיקוס מלא ב- -6 עד +18 EV לעומת הסוני A1 שמאפשרת פיקוס מלא ב- -6 עד +20 EV, זאת אומרת שהסוני תצליח להתפקס בתנאי תאורה חזקים מעט טוב יותר אבל בתנאי תאורה קשים הסוני והפנסוניק יעבדו די אותו דבר, מה שכן הפנסוניק לומיקס S5 הראשונה אפשרה פיקוס מלא במצבי תאורה של -6 עד +20 EV.

המערכת פוקוס תתמוך לראשונה בזיהוי עיניים, גם בוידאו וגם בתמונות מה שיאפשר צילום עם פוקוס מדוייק הרבה יותר משאר המצלמות של פנסוניק.

המערכת ייצוב תמונה שעליה החיישן בנוי מקבלת גם היא שדרוג נוסף, ולראשונה בתחום הפול פריים המצלמה מגיעה עם הטכנולוגיה "Active IS" שמאפשרת צילום יציב עם היד, ולפי הסקירות שראינו ברשת הייצוב תמונה של פנסוניק לומיקס S5IIX עובד הכי טוב משאר החברות המתחרות - וזה בהחלט שיפור אדיר לפנסוניק ולכן נפרגן להם בענק שאפו❗❗❗

צילום סטילס

כמובן שלאחר השדרוג של מערכת הפוקוס המצלמה הופכת למתאימה לצילום סטילס בכל המצבים שתבחרו מאירועים ועד ספורט.

המצלמה מגיעה עם חיישן של 24.2 מגה פיקסל, ובמקביל היא תאפשר צילום במהירות של עד 9 תמונות לשניה עם תריס מכני, ועד 30 תמונות לשניה עם תריס אלקטרוני, אומנם התריס האלקטרוני עדיין די מוגבל ביחס למתחרים, אבל מה זה משנה בזמן שגם ככה יש כבר תריס מכני שעובד מצויין.

רגישות המצלמה מתחילה ב- 50 ועד 204,800 ISO, מה שיאפשר צילום במצבי תאורה קשים עם הרבה פחות גרעון ביחס למתחרים וכמובן שגם פה פנסוניק שדרגו את הרגישות והוסיפו את הטכנולוגיה ממצלמות ה- GH5S וה- S1H הנקראת בשם "נתיב ISO כפול (Dual Native ISO)", מה שיאפשר שימוש במספרי ISO גבוהים יותר עם הרבה פחות רעש מהרגיל, וכדי להבין טוב יותר את הטכנולוגיה אנו נמליץ לכם לצפות בסרטון הבא של פנסוניק:

מהירות התריס המכני של המצלמה עומדת על 1/8000 עד 60 שניות ועד 30 דקות במצב [Bulb], ובצילום עם תריס אלקטרוני המצלמה תאפשר לכם מהירות של 1/8000 עד 60 שניות.

לפי פנסוניק לראשונה המצלמה תאפשר לכם לצלם ברזולוציה של 96 מגה פיקסל עם ההגדרה [Pixel-Shift] והיא תוציא לכם תמונה בגודל מקסימלי של 12,000x8000 פיקסלים.

צילום וידאו

לראשונה המצלמה תאפשר צילום פנימי באיכות של 6K, ולא רק 6K פנימי אלא גם באיכות 10 ביט 4:2:2 בקובץ MOV עד 30P {200 מגה ביט לשניה}, מה שכמובן יאפשר להוציא את המירב מהחיישן של המצלמה גם בוידאו וכמובן שגם בתמונות.

בצילום 4K המצלמה תאפשר צילום באיכות של 4096x2160 עם 10 4:2:2 בפורמט MOV ועד 200 מגה ביט לשניה עם 60P (פריימים לשניה).

עם זאת, בעדכון החדש פנסוניק נפטרה לראשונה במעמד הביניים מהחיבור מיקרו HDMI, ומעכשיו המצלמה תגיע עם חיבור HDMI A - בגודל מלא, מה שיאפשר חיבור למסך חיצוני בצורה יותר בטוחה לאורך זמן (וכמובן למקליט חיצוני נינג'ה V).

בנוסף, אחרי לא מעט השקות שהיו לאחרונה ככל הנראה הלחץ גבר על פנסוניק והיא משיקה את המצלמה ללא מגבלת זמן בהקלטת וידאו (בשונה מהדגם הקודם שהיה מוגבל לצילום וידאו בעד 30 דקות בלבד), מה שמישר קו עם שאר החברות בתחום המירורלס מסוני וקנון ועד לפוג'יפילם ו- OM SYSTEM, כמובן שזהו דבר חשוב מעין כמוהו במיוחד לצילומים ארוכים של ראיונות או אירועים ואפילו סרטים שצריכים בלא מעט מיקרים להשאיר את המצלמה דלוקה למשך יותר מחצי שעה.

עם זאת, המצלמה החדשה מאפשרת הקלטת וידאו רואו עם מקליט חיצוני, בשונה מהדגם S5II שמאפשר את האופציה הזאת רק לאחר עדכון מיוחד בתשלום למצלמה.

בנוסף המצלמה מאפשרת הקלטת חיצונית דרך USB סוג C לכונן SSD, ודרכו תוכלו לקבל הקלטה באיכות של עד 4096x2160 עם 60P בעומק צבע של 10 ביט עם דירוג 4:2:2 (איכות קובץ של 800 מגה ביט לשניה).

לראשונה המצלמה מגיעה עם תמיכה בהקלטת סאונד של עד 2 ערוצים באיכות 24 ביט עם 48 קילו הרץ - וזה בזמן שאתם מצלמים על פורמט MOV, מכיוון שבפורמט MP4 הדחיסה קצת יותר חזקה הקובץ מאפשר הקלטה של עד 2 ערוצים באיכות של 16 ביט עם 48 קילו הרץ בלבד.

לראשונה פנסוניק הוסיפה במצלמה החדשה אפשרות של שידור חי אלחוטי בטכנולוגית RTMP/RTMPS, מה שיאפשר לכם לעשות שידורי לייב בצורה אלחוטית ישירות מהמצלמה למחשב ללא צורך בכבלים, מה שכן פנסוניק אומרת שאם תירצו תוכלו לחבר את המצלמה עם כבל USB סוג C כדי לקבל שידור יציב גם במקום עם הרבה הפרעות ברשת האלחוטית.

מסך מפרקי מתכוונן ועינית

המסך בדגם החדש לא שודרג ככל הידוע לנו כלל ונשאר כמו קודמו, אבל כמובן שגם קודמו היה די טוב - ונכון שתמיד יש לאיפה לשדרג אבל זה מסך שדי מספיק לכם כדי לבצע איתו את הצילומים שלכם.

מה שכן העינית עברה שדרוג, ומעכשיו במקום שהיא תגיע באיכות 2,360,000 פיקסלים כמו בדגם הקודם - המצלמה החדשה מגיעה באיכות 3,680,000 פיקסלים שזה כמובן מפרט נוסף שמשווה את הקו בין שאר המתחרות.

חיבורים

המצלמה מגיעה עם ממש מעט חיבורים בדומה לדגם הקודם - בסך הכל 5 להלן: חיבור USB סוג C 3.2 דור 2, וחיבור HDMI A (גדול), וחיבור 3.5MM למיקרופון, וחיבור 3.5MM לאוזניות, וחיבור 2.5MM לשלט DMW-RS2.

הדבר החשוב ביותר ששודרג הינו החיבור HDMI שעליו כבר דיברנו בסעיף 3 בכותרת "צילום וידאו".

בשונה מהדגם הראשון שהגיע עם חיבור USB סוג C 3.2 מדור 1, המצלמה החדשה מגיעה עם חיבור מהיר יותר מסוג C 3.2 דור 2 שיאפשר העברת קבצים במהירות של עד 10 ג'יגה ביט לשניה (או בג'יגה בייט: 1,25 ג'יגה בייט לשניה), לעומת הדור הקודם שתמך בחצי מהמהירות שעמדה על 5 ג'יגה ביט לשניה שזה 640 מגה בייט לשניה.

מבנה ועמידות

המצלמה מגיעה במבנה חיצוני דומה אחד לאחד כמו המצלמה מהדגם הראשון ה- S5, ולכן מי שכבר התרגל ואהב את מיקום הגלגלות השונות והכפתורים השונים די ימשיך לאהוב את המצלמה, מה שכן הג'ויסטיק של המצלמה שודרג ועודכן כך שיאפשר לכם להזיז אותו ל- 8 כיוונים שונים ויאפשר לכם לבחור את המיקום של נקודת המיקוד בקלות ובמהירות.

המצלמה מגיעה עם מבנה עשוי מסגסוגת מגנזיום, המצלמה משולבת פתחי איוורור שמאפשרים לה לעמוד בצילום ארוך ללא מגבלת זמן בוידאו.

לפי פנסוניק, המצלמה מגיעה עם הגנה מלאה לנזקי מזג אוויר מאבק ולחות עד לגשם ושלג, מה שיאפשר לצלם איתה בכל תנאי מזג האוויר שתתקלו בהם למעט שחיה במים😉.

סרטון השקה:

במקביל להכרזה של המצלמה החדשה - SmallRig השיקה מערכת כלוב מלאה בשם "ממבה שחורה (באנגלית: Black Mamba)" למצלמה החדשה, להלן סרטון ההשקה של הכלוב עם האביזרים:

ברגע שיצאו סקירות על המצלמה החדשה נעדכן אותם כאן ובקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

מחיר המצלמה עומד על 2,198 דולר בחו"ל (והיא תתחיל להשלח רק בסוף החודש החמישי הקרוב), כשהיא תגיע לישראל נעדכן כאן את המחיר ובקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

לסיכום: המצלמה החדשה מגיעה די בהפתעה, מה שכן היא משלבת בתוכה עוצמה וכוח שמאפשרים לה לבצע מיקוד אוטומטי מהיר ומדוייק בדיוק כמו המתחרים ולפעמים אפילו טוב יותר, המצלמה מתאימה בעיקר לצלמי וידאו - אבל מעכשיו אנחנו בטוחים שגם צלמי סטילס יוכלו להנות איתה בצילום אירועים, ספורט ועוד.. המצלמה מתאימה בעיקר לצלמים מקצועיים אבל גם חובבים ומתחילים יהנו ממנה מאוד, הדגם S5IIX החדש מתאים לצלמים שנמצאים גם בקצה העליון של עולם הוידאו, ולכן נמליץ עליה מאוד למי שמעוניין במצלמת וידאו טובה וזולה מסוג מירורלס.