4 שנים אחרי ההשקה של המיקרופון מהדגם V-Mic D3 (הושק בתאריך: 05/11/2018), חברת דייטי של אפצ'ור משיקה מיקרופון משודרג ועדכני עם כל הפיצ'רים שביקשתם.

לראשונה המיקרופון יגיע ללא יציאת 3.5MM, מה שאומר שכל הסאונד יעבור דרך חיבור ה- USB סוג C בלבד, וזה מה שיאפשר העברת סאונד נקי יותר ובטוח יותר.

מבט על המיקרופון:

להלן המפרט הטכני של המיקרופון:

מפרטדייטי V-Mic D4
תאריך השקה:09/11/2022
יצרן:דייטי
עשויה מחומר:אלומניום
כיווניות:סופרקרדיואיד
טווח תדרים:
רגישות:
יחס אות לרעש:מקסימום 82dB
מקסימום SPL:130dB
THD:≤0.1%
טווח דינמי:114dB
דרישות חשמל:1.2V-1.5V, מופעל על ידי סוללת AAA
יציאת סאונד:USB סוג C
דרישות מינימום למערכת ההפעלה:MacOS 10.14, ווינדוס 10, iOS 14, אנדוראיד 11
משקל:55 גרם ללא אביזרים (91 גרם כולל האביזרים)
תוכנות תואמות:RØDE Central, RØDE Connect, RØDE Reporter, RØDE X UNIFY
אביזרים בערכה:בולם זעזועים, פופ פילטר, מגן רוח, USB-C ל- USB-C, ו- USB-C ל- TRRS גלובלי, ו- USB-C ל- TRRS למצלמות סוני, מתאם 1/4 אינץ' ל- 3/8 אינץ'

כידוע חברת דייטי הנה אחת החברות היחידות בעולם הסאונד המקצועי שנותנת תמיד את כל כולה כדי להביא את המוצרים המושלמים ביותר ללא פשרות, שכידוע לא מעט חברות בעולם הצילום מעדיפות להשאיר את הבעיות בציוד שלהם כדי שאנחנו הלקוחות נקנה את הדגם הבא שיתקן את אותן הבעיות, אז אצל דייטי זה בדיוק ההפך.

אם עסקינן בבעיות, אז נפרט מה תוקן לעומת כל מיקרופון אחר בשוק הצילום:

1. המיקרופון החדש מגיע עם סוללה AAA הניתנת להחלפה בקלות.2. המיקרופון החדש מגיע עם גלגלת אנלוגית לכיוונון עוצמת ההקלטה ללא בצורה חלקה.3. המיקרופון בנוי מאלומניום והוא מוגן מנזקי אוויר.4. למיקרופון יש תושבת קולד שואו שמאפשרת כיוונון של מיקום המיקרופון ביחס לתושבת מה שיאפשר לכם להזיז אותו קדימה או אחורה בהתאם לצרכים שלכם (לדוגמא: אתם מצלמים עם עדשה רחבה על המצלמה והמיקרופון יציץ בפריים שלכם - תוכלו להזיז אותו אחורה כדי שלא יראו אותו בפריים, דוגמא נוספת: המיקרופון מפריע לכם לקרב את הראש שלכם כדי להסתכל בעינית של המצלמה אז תוכלו להזיז את המיקרופון קדימה כך שלא יפריע לכם כלל.5. חברת דייטי שואפת תמיד להיות עם שיא הטכנולוגיה, ובגלל שלאחרונה חיבור ה- USB סוג C נהפך לנופוץ ביותר - המיקרופון החדש מגיע עם החיבור USB סוג C בלבד, בשונה מהדגם הקודם שהגיע בנוסף עם חיבור 3.5MM.6. זמן הסוללה בין הארוכים ביותר שתמצאו על מיקרופונים קטנים כאלה, משך זמן של 60 שעות לפי דייטי עם סוללת הליתיום (ניתן לקנות בנפרד).7. המיקרופון מגיע עם מערכת המזהה חיבור של מכשיר דיגיטלי כל שהוא אליו ובאותו רגע הוא נדלק, וכמובן כשתנתקו אותו מהמצלמה הוא יתכבה אוטומטית.8. המיקרופון מגיע עם כמעט כל אביזר שתצטרכו במשך הזמן כולל: בולם זעזועים, פופ פילטר, מגן רוח, USB-C ל- USB-C, ו- USB-C ל- TRRS גלובלי, ו- USB-C ל- TRRS למצלמות סוני, מתאם 1/4 אינץ' ל- 3/8 אינץ'.9. המיקרופון יאפשר לכם גמישות מלאה בשימוש איתו - מה שאומר שתוכלו לחבר אותו לדוגמא: למחשב, לטאבלט, לסמארטפון או למצלמה והוא יעביר את הסאונד דרך החיבור USB סוג C.10. בתחתית המיקרופון ישנה מסילה בסגנון קולד שואו שעליה תוכלו להרכיב אביזרים נוספים כמו מיקרופון משדר אלחוטי למיקרופון, ואז תחסכו לעצמכם את החשיבה איפה בדיוק למקם אותו בשונה מימקרופונים אחרים.

המיקרופון החדש פותח רמה חדשה של תחרות בתחום הסאונד, ובהחלט נראה הפעם שחברת דייטי יוצאת עם ידה על העליונה מול חברת רוד ושאר המתחרות, לא מאמינים כנסו לסקירות למטה שעשו עליו ברשת ותראו עד כמה זה נכון!

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על המיקרופון:

סקירה של ערוץ היוטיוב Curtis Judd:

סקירה של ערוץ היוטיוב Gemini Connect:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jake Sloan:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matthew Haines:

סקירה של ערוץ היוטיוב Audio Hotline:

מחיר המיקרופון עומד על 99 דולר בחו"ל, כשהוא יגיע לישראל נעדכן כאן את המחיר ובקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

לסיכום: מיקרופון איכותי ובמיוחד ביחס למחיר הכל כך נמוך שלו שככל הנראה מעמיד אותו ברמה הגבוהה ביותר בטווח המחיר שבו הוא נמכר, בסופו של דבר זהו מיקרופון המיועד בעיקר לוולוגרים ולצלמים חובבים ומתחילים, אומנם גם צלמים מקצועיים יהנו ממנו אבל עדיף כבר להשקיע קצת יותר כדי לקבל סאונד טוב יותר ולא רק פיצ'רים טובים.