הגופרו החדשה היא הגרסה המעודכנת של הדגם הקודם (HERO10 BLACK), ולכן ניתן לומר הפעם שיש בעולם הזה מצלמה לפחות אחת שעושה את העבודה בצורה הטובה ביותר בכל הנוגע למצלמות האקשן.

בשונה מהדגם הקודם שהגיע עם שידרוגים הקשורים בעיקר ברזולוציה ובכמות המידע שהמצלמה יודעת להכניס, ובהתחשב בעצם העובדה שברחבי העולם המצלמה מדור ה- 11 לא התקבלה כמו שצריך גופרו מנסה לתקן את תדמיתה עם מצלמה משופרת אך בעיקר כזאת שתנסה להשכיח ממכם את העבר של סדרת המצלמות של החברה.

לכן נפרט לכם בהמשך הכתבה את מה חברת גופרו בעיקר טוענת שהיא שיפרה, וכמובן בסוף הכתבה יש כמו תמיד סקירות מרחבי הרשת של צלמים שכבר בדקו אותה על בוריה.

מבט על המצלמה:

להלן המפרט הטכני של המצלמה:

מפרטגופרו HERO11 Black
תאריך השקה:14/09/2022
סוג חיישן:CMOS
רזולוציית חיישן:27 מגה פיקסל
גודל חיישן:1/1.9 באינץ'
רזולוציה מקסימלית:5568 x 4192
מייצב תמונה:דיגיטלי (גרסה HyperSmooth 5.0)
מעבד תמונה:GP2
לד מובנה:אין
סוג זכרון:microSD/microSDHC/microSDXC (תומך עד 256 ג'יגה בייט)
רגישות חיישן (ISO) בתמונות:100 עד 3,200
רגישות חיישן (ISO) בתמונות:100 עד 6,400
תריס אלקטרוני:1/8 עד 30 שניות בתמונות, 1/30 עד 1/480 בוידאו
צילום תמונות RAW:יש
אורך מוקד:24.4MM
מצבי פוקוס:משתנה
דחיסת וידאו:H.264/H.265
רזולוציית וידאו מקסימלית:5.3K עד 60fps עם 10 ביט
הקלטת וידאו RAW:אין
מגבלת זמן הקלטה:לא ידוע
גודל מסך ראשי:2.27 אינץ'
מסך ראשי מגע:כן
גודל מסך משני:1.4 אינץ'
GPS מובנה:לא ידוע
תמיכה בבלוטוס ו- וויי - פיי:יש
שידור IP:ללא
סוללה:ADBAT-011 עם 1,720 מילי אמפר
חיי סוללה:לא ידוע
גוף עמיד למים:כן עד 10 מטר
גרסת USB:USB 3.1, סוג C
שמיש כמצלמת אינטרנט:כן
משקל:127 גרם

מכיוון שחברת גופרו לא חשפה עדיין את כל המפרט המלא למצלמה החדשה אנחנו לא יכולים יותר מדי לדבר עליה כדי לעשות השוואה בין המצלמה החדשה לדגם הקודם, לכן אנחנו ניהיה יותר עניינים בנוגע למה חדש בהשקה הזאת.

למרות שביום שגופרו השיקה את המצלמה שלה מדור ה- 11 גם חברת DJI המתחרה בחרה להשיק ממש שעות מספר לפני את המצלמה החדשה של עולם האקסטרים Osmo Action 3, נראה ששני המצלמות נועדו לעשות כל אחת מהן דבר אחר ושונה.

חברת DJI התמקדה יותר בחיי סוללה ופריימים לשניה ברזולוציות הגבוהות, בזמן שגופרו בחרו להתמקד יותר בפיצ'רים שמגיעים בנוסף למצלמה ולא רק במצלמה עצמה, שזה קצת מעלה תהיות לאיפה חברת גופרו חושבת שהיא הולכת, כי אם הם ימשיכו בכיוון הזה של פחות לפתח את המוצר וימשיכו להוסיף על הקיים רק תוספות שלא תמיד מעניינות את הלקוחות לא נראה שיש עתיד ברור לחברה כה טובה וזה חבל.

המצלמה החדשה מגיעה עם שיפור של חיי הסוללה בעד כ- 38% לדברי החברה, מה שבהחלט יהיה מעניין לבדוק במציאות עד כמה זה מורגש - ולא רק "בתנאי מעבדה".

המצלמה החדשה תאפשר להקליט סרטון וידאו ולאחר מכן ללכוד קטע של תמונות מתוכו בקלות כך מובטח לכם שלא תפספסו אף רגע.

לראשונה במצלמת אקסטרים חברת גופרו מחליטה לאפשר הקלטת וידאו באיכות 10 ביט, מה שיאפשר לכם לצלם וידאו באיכות גבוהה יותר שתוכלו לעבד אותו בקלות לאחר הצילום בתוכנת העריכה, ואפילו תוכלו לצבוע את הסרטון מחדש.

לראשונה המצלמה תאפשר להקליט וידאו עד 30 שניות לפני שבכלל אתם לוחצים על כפתור ההקלטה, מה שאומר שאם ראיתם קטע מעניין וכבר כיוונתם את המצלמה כדי לצלם ועוד לא הספקתם ללחוץ על כפתור ההקלטה - ברגע שתלחצו עליו המצלמה תשמור לכם קובץ של 30 שניות של ההקלטה לפני שהפעלתם אותה, כך מובטח לכם לא לאבד אף קטע מעניין מהטיול אקסטרים שלכם.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על המצלמה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Peter McKinnon:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matti Haapoja:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב Tom Buck:

סקירה של ערוץ היוטיוב The Hybrid Shooter:

מחיר המצלמה בישראל 1,979 שקלים.

לסיכום: מצלמת אקשן הטובה ביותר שיש היום בשוק הצילום, שימו לב לפני שאתם קונים את המצלמה הזאת, אני רוצה שתבינו המצלמה הזאת לא מתאימה לוולוגים או סרטונים שאתם מדברים ישירות למצלמה בתוך סטודיו או מחוצה לו אפילו, כיוון שלמצלמה אין פוקוס אוטומטי ולא איכות סאונד פנימית ברמה, מה שכן לאנשים מסוג זה מומלץ מאוד ה- DJI Pocket 2, אז למי כן המצלמה הזאת מתאימה? בעיקר לספורטאים או כל דבר אחר שקשור במים, גם לטיולים המצלמה הזאת מעולה מאוד ומומלצת בחום.