לאחר שימוש של כחצי שנה במקליט הכל כך מיוחד הזה, אנחנו כבר די בטוחים שמה שנכתוב עליו יהיה מדויק גם לארוך זמן, במיוחד לאחר בדיקה מקיפה של המקליט עם של אביזרים.

כזכור בתאריך 17/11/2021 החברה השיקה את המקליט הכל כך מדליק הזה, במקביל להשקה כבר התחלנו לחשוב האם לעשות עליו כתבת השקה או לא? וזאת מכיוון שלא ממש ידענו עד כמה המקליט הכל כך מיוחד וחדשני הזה יתפקד בחיים האמיתיים, ועכשיו אנחנו כבר די אומרים זאת בבטיחות שהוא אחד המקליטי סאונד הטובים שהושקו אי פעם❗❗❗

מבט על המקליט סאונד:

מתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוזמתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוז

להלן המפרט הטכני של המקליט סאונד:

מפרטטסקאם Portacapture X8
תאריך השקה:17/11/2021
מתאים ל:אודיו לווידאו, הקלטת מוזיקה, פודקאסטים
עשוי מחומר:גוף פלסטיק
חיבור לחצובה:יש, 1/4 אינץ'
מסך:יש, בגודל 3.5 אינץ', מגע
ערוצים:6
רצועות (Tracks):8
איכות סאונד מרבית:32 ביט, ועד 192 קילו הרץ
חיבורי XLR:4 משולבים עם TRS
קדם מגבר:−126 dBu EIN
רמת קלט מינימלית XLR:-53 dBu
רמת קלט מקסימלית XLR:+24 dBu
רמת קלט מינימלית 3.5MM:-48 dBu
רמת קלט מקסימלית 3.5MM:+10 dBu
פורמטי אודיו נתמכים:WAV/MP3
מיקרופון מובנה:ללא, יש בערכה 2 מיקרופונים נשלפים
תמיכה בסנכרון זמן:יש, עם בלוטוס
עיבוד אודיו או אפקטים:יש
תמיכה בבלוטוס:יש, עם מתאם (AK-BT1), אופציונלי
מתאם בלוטוס נתמך ב:אייפון/אנדרואיד
כח פאנטום:24 וולט/48 וולט
שידור חי:תומך, באמצעות חיבור למחשב
עיבוד צלילים:מונו/סטריאו
רמקול מובנה:יש
סוג זיכרון:מיקרו SDXC, עד 512 ג'יגה בייט
חיבורים:4 חיבורים XLR עם 3 פינים משולבים עם TRS, ו- 2 חיבורי 3.5MM למיקרופונים, חיבור 3.5MM כניסה ויציאה למצלמה, חיבור 3.5MM לאוזניות, USB סוג C, חיבור למתאם בלוטוס
צריכת חשמל:4 סוללות AA/דרך חיבור USB סוג C/ ו- AC/DC מדגם PS-P520U
חיי סוללה בהקלטה:עד 10 שעות
משקל:472 גרם

שליטה מרחוק (עם בלוטוס)

הדבר הראשון שתפס לי את העיניים באופן אישי זה עצם העובדה שהמקליט סאונד הזה מגיע עם מסך גדול ומגע ובמקביל מאפשר להשתמש דרך הבלוטוס באופן מלא מהאפליקציה ממש אחד לאחד.

אומנם, לא היה לי ממש קל להשיג את המתאם בלוטוס (מדגם: AK-BT1) בעולם, ושלא נדבר על למצוא אותו בישראל (כי אין.), קניתי את המתאם דרך חברת Thomann הקמעונאית הממוקמת בגרמניה וסך הכול הוא עלה לי 77 אירו, וזה היה שווה את זה תהיו בטוחים.

מתוך הכתבה באתר סטודיו עדי ניוז

איך שהחבילה הגיע אלי לאחר מסע ארוך ומפרך, קיבלתי אותה וישר רצתי למקליט סאונד כדי לבדוק אם מה שאומרים עד כה הביקורות ברשת על המקליט כל כך נכון, והנה אני אחרי חודשיים עם המתאם והמקליט יחד אומר לכם שאין אף מכשיר צילום בעולם לפחות לא בטווח המחיר הזה שמגיע עם אפליקציה איכותית ברמה של אחד לאחד כמו השימוש במכשיר עצמו.

ולמה זה טוב/חשוב?!

זה טוב בשביל לא מעט דברים אבל אני ינסה לסכם לכם אותם כאן בקצרה:1. זה טוב במצבים שבהם אתם מקליטים בשמש חזקה והמסך ה"פשוט" של המקליט לא בהיר מספיק כדי להציג לכם את המידע עליו בצורה טובה.2. זה טוב אם נגיד המכשיר נמצא בנקודה מרוחקת מכם ואין לכם גישה אליו - תמיד תוכלו לשלוט עליו מהסמארטפון/טאבלט בקלות.3. זה טוב כי תמיד כדאי שיהיה לכם גיבוי לגיבוי, מה שאומר שאם המסך לפתע לא עובד תוכלו לנסות את מזלכם להתחברות דרך הסמארטפון והמשך שליטה על הסאונד באופן מלא.

איזה אפליקציה צריך להוריד לסמארטפון כדי לשלוט על המקליט?

ובכן זה די פשוט, האפליקציה נקראת בשם "Portacapture Control" וניתן להוריד אותה מכאן לאנדרואיד, ומכאן לאייפון.

איכות סאונד

המקליט תומך בהקלטת סאונד באיכויות 16 ביט, 24 ביט, ו- 32 ביט, מה שטוב כמובן באיכות ההקלטה של 32 ביט זה עצם העובדה שגם אם תקליטו פס קול (מת) עדיין תוכלו לשחזר אותו בתוכנת העריכה של הסאונד, וזה דבר חשוב מאין כמותו לסוגי צילום כמו אירועים ואפילו הפקות בתקציב נמוך שאין מספיק כסף כדי לתחזק איש סאונד שישב ויכוון את הסאונד בהתאם לכל הקלטה (מכיוון שתוכלו לסדר הכול לאחר ההקלטה זה הפתרון המושלם ביותר שיש כרגע בנמצא).

המקליט מאפשר דגימה של 44.1, 48, 96, ו- 192 קילו הרץ, מה שאומר שתוכלו להתאים את רמות הקליטה של הסאונד בהתאם לצרכים שלכם ללא מעצורים וחסמים.

בדקנו את איכות הסאונד דרך הכניסות והיציאות שלו, והכל נשמע מצוין, בנוסף חשוב לציין ש- 2 הכניסות למיקרופונים בחלק העליון עשויות מפלסטיק, כך שאם אתם מחפשים תמיד את הדבסט אולי בקרוב חברת זום תשיק את המקליט המקביל שלה רק באיכות בניה גבוהה הרבה יותר.

הדבר שהיה חשוב מאין כמוהו אבל פחות מעניין עד כמה הוא איכותי זה הרמקול המובנה, שבלעדיו לפעמים יכול להיות ממש מעצבן ברגע שהאוזניות לא עובדות טוב או אין לכם בנמצא כי שכחתם אותם, ולכן אהבנו את הרמקול המובנה שיש במקליט, אומנם זהו לא רמקול חזק מדי או איכותי מדי - אבל תמיד יהיה טוב שהוא קיים איפה שהוא לגיבוי וטסטים קצרים.

אומנם מקליט סאונד לרוב הוא מקליט על ידי המיקרופונים שתחברו אליו, אבל חברת טסקאם בנתה מיקרופונים "פשוטים" יחסית כדי שתוכלו להקליט איתו ישר מהקופסה ללא צורך באביזרים נוספים, מה שבהחלט קצת מבאס זה עצם העובדה שטסקאם היו יכולים קצת להשקיע יותר במיקרופונים על רמה או אפילו במערכת מודולרית שמתחברת במקומם.

מערכת ההגדרות

מערכת ההגדרות די נוחה ונגישה ומעוצבת כראוי, כמובן שתמיד יש לאיפה לשפר, אבל מבחינה מקצועית - ניתן לומר שהמקליט מאפשר שליטה נוחה ומדויקת על כל פרמטר שרק תחלמו עליו.

בנוסף, כיף שהמסך בהיר מספיק במקום סגור כמו סטודיו ואפילו די בהיר גם בחוץ, אבל לא היינו סומכים עליו במאה אחוז בשמש הישראלית (ולכן המלצנו לכם לקנות לו את המתאם בלוטוס שתמיד יהיה אתכם לגיבוי).

אחסון

המקליט מגיע עם חריץ זכרון אחד, ותואם לכרטיס זכרון מסוג מיקרו SD עם תמיכה של עד 512 ג'יגה בייט.

באמת שהדבר היחיד שבלט לנו ודי עצבן במכשיר הכל כך מצויין הזה - זה עצם העובדה שהוא לא מגיע עם מערכת אחסון כמו בשאר המקליטים הסטנדרטייים בשוק שתומכים בכרטיס זכרון SD נורמלי ולא קטן שלא נוח להתנהל איתו בעליל, תחשבו שהכרטיס הזה נופל לכם על הרצפה וכבר אתם בלחץ איך מוצאים כזה דבר קטן.

חשמל/סוללות

את המכשיר הקלטה ניתן להפעיל באמצעות 3 סוגים שונים של חשמל:1. 4 סוללה AA (אצבע).2. חיבור USB סוג C למחשב.3. חיבור USB (שדובר עליו בסעיף 2) רק שתחברו לו מתאם מתח של טסקאם מדגם PS-P520U.

ניהול הסוללה והחשמל של המקליט הוא די טוב, אומנם כמו בכל מכשיר הקלטה ברגע שתפעילו את כוח הפנטום למיקרופון אחד או יותר הסוללה תזלל מהר יותר, אבל תמיד טוב שתדעו שבהקלטה עם כל האפשרויות במקביל כולל איכות 32 ביט ופנטום פועל בכל יציאות ה- XLR תקבלו באיזור ה- 4 שעות של זמן עבודה, אבל תמיד עדיף פשוט לחבר את המקליט ישירות לסוללה ניידת או חשמל ישיר עם החיבור USB סוג C שיחסוך מכם את הצורך והפחד מהסוללה הנגמרת.

כפתורים ונגישות

כדי לתפעל את המקליט חברת טסקאם עשתה כל שביכולתה להעיף את כל הכפתורים והגלגלות הסטנדרטיות מהמכשיר, מה שהופך אותו לכזה שפועל בעיקר על ידי המסך המגע.

להלן הכפתורים שעל המקליט:כפתור בית.כפתור הקלטה.כפתור סימון.כפתור עצור/המשך.גלגלת לשליטה בווליום.כפתור צד להדלקה/כיבוי, נעילת מקשים ומסך, ולהאיר את המסך אם נכנס למצב שינה.גלגלת לשליטה בעוצמת הסאונד של האוזניות (ממוספר מ- 0 עד 10).

למקליט ישנם 2 נורות חיווי שאומרות לכם 2 דברים חשובים: 1. האם המכשיר מקליט (נורה אדומה בצד ימין), 2. הנורה אומרת לכם אם הסאונד שלכם רועש מדי ומהבהבת בהתאם.

בנוסף תוכלו להפוך את המקליט למתאם מיקרופונים למצלמה, למשל אתם רוצים להקליט סאונד עם מיקרופון XLR ישר למצלמה - אז תוכלו לחבר את המיקרופון ישר למקליט ואת המקליט עם חיבור 3.5MM תחברו ישר למצלמה וזהו המצלמה תקבל סאונד איכותי ביותר בלייב מהמקליט.

כמובן שזו רק דוגמה קטנה מיני רבות על האפשרויות שיש לעשות עם המקליט הזה ועם האופציות שהוא מאפשר, עד כה נסינו לתת את המידע שהכי חשוב לדעת כשקונים מקליט מכאן הכדור אצלכם - מוזמנים לשאול בקבוצת הטלגרם שלנו כל שאלה על המקליט ונענה לכם בשמחה.

להורדת עדכוני קושחה למקליט תשמרו לעצמכם את הקישור הבא ותהנו😜

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על המקליט סאונד:

סקירה של ערוץ היוטיוב Curtis Judd:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matt WhoisMatt Johnson:

סקירה של ערוץ היוטיוב Tom Quayle:

סקירה של ערוץ היוטיוב TECH HD - Gaming Tech Channel:

סקירה של ערוץ היוטיוב Free To Use Sounds:

מחיר המקליט סאונד עומד על 2,329 שקלים בישראל.

לסיכום: מקליט סאונד משכמו ומעלה, איכותי ונוח מאוד, מתאים להפקות גדולות וקטנות כאחד, לא מצאנו עד כה אף מקליט סאונד שיוכל להכנס כמקצועי יותר וכמובן נייד באותה מידה, ולכן נכריז עליו כהמקליט הטוב ביותר של שנת 2022 🏆.