מוקדם יותר השנה, פרופוטו השיקה את אפליקציית פרופוטו אפליקצייה שלה ל- iOS שאפשרה לחלק מהפלאשים שלה לעבוד במקביל לאייפון. הרעיון לא היה חדש, אבל הביצוע של ערבוב של טלפון חכם עם משטר חזק כמו ה- B10 היה. מאז, פרופוטו השיקה גם את פלאש A10: פלאש של 1,100 דולר ששילב גם את טכנולוגיית AirX Smart-TTL של החברה שאיפשרה לה להסתנכרן עם טלפונים. תוספת זו הביאה את שורה ההבזקים של פרופוטו לסמארטפון לשלושה: ה- B10 / B10 Plus , A10 ו- C1 / C1 Plus.

בעודו בגרסת בטא, פרופוטו אומר כי בדיוק כמו עם אפליקציית מצלמת פרופוטו של iOS, גם טכנולוגיית AirX במשיכותיה מאפשרת סנכרון פלאש עם מכשירי אנדרואיד דרך האפליקציה.

פרופוטו אומר כי הפיכת הטכנולוגיה שלה לעבודה עם סמארטפונים לא הייתה קלה, מכיוון שמצלמות הסמארטפונים דורשות אורך פלאש גמיש הרבה יותר במהירויות תריס שונות, מה שבתורו הקשה על ירי הפלאש בזמן ובמדויק המדויקים להדלקת תמונה. החברה טוענת כי היא החברה היחידה שהביאה בהצלחה תאימות פלאש מקצועית בעוצמה מלאה לסמארטפונים.

"אנו יודעים כי עבור חלק מהצלמים הרעיון להשתמש במקצועיות בסמארטפון עשוי להיראות קצת קשה לעיכול", אומר מנהל המוצר של פרופוטו, מרקו פירק. "הפילוסופיה שלנו היא פשוט שאנחנו רוצים לאפשר לצלם לבחור באיזו מצלמה להשתמש ולכן אנו תואמים ל- iOS ו- אנדרואיד כמו גם ל- DSLR ו- MILC של המותגים הגדולים ביותר".

ל- AirX Smart-TTL שני פקדים יצירתיים: אפקט ניגודיות פלאש ואפקט חום פלאש. לפלאש ניגודיות יש שלוש העדפות: טבעי, מאוזן ודרמטי. טבעי ייצור אפקט אור מילוי קל, מאוזן יערבב פלאש עם אור הסביבה, ודרמטי ידחוף את הפלאש להיות מקור האור הדומיננטי בתצלום.

חום הפלאש חישב את איזון הלבן של המצלמה כדי לגרום לתמונות להראות קרות, ניטרליות או חמות בהתאם להעדפה.

מכיוון שלסמארטפונים יש שליטה מוגבלת על האופן שבו הם מצלמים תמונה, הגדרות אלה מאפשרות לפרופוטו להתאים את הלוחות שלה באופן אוטומטי למדידת מצלמת הסמארטפון. לפרופוטו פטנט תלוי על טכנולוגיית AirX Smart-TTL המנצל את שיטות הצילום החישוביות של הטלפון החכם ומאזן את אלה עם הכוח של הפלאשים.

אפליקציית אנדרואיד פרופוטו קאמרה זמינה היום בחינם מחנות גוגל פליי. בנוסף, מכיוון שהאפליקציה בגרסת בטא, פרופוטו מבקשת מהמשתמשים להזין משוב לשיפור האפליקציה. תוכלו להצטרף למבחן הבטא כאן.