העדשה החדשה הגיעה אחרי לא מעט חשיבה עלינו הצלמים שמחפשים את הציוד המתאים ביותר לעבודה שלנו, וכאן לאווה נכנסת ומשנה את כל התמונה.

נזכיר לכם שלפני כחצי שנה החברה השיקה את העדשה 24mm f/14 2X מאקרו לתושבות ניקון Z וקנון RF (מירורלסים), ועכשיו אנחנו מקבלים בהפתעה גמורה את העדשה החדשה שכנראה לא מעט צלמים יהנו ממנה במשך הזמן.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטלאווה 24mm T14 2x PeriProbe
תאריך השקה:30/05/2022
יצרן:לאווה
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:24MM בפול פריים
אלמנטים/וקבוצות:19/28
זווית ראיה:85 מעלות
מפתח צמצם מקסימלי:T14
מפתח צמצם מינימלי:T40
מרחק פוקוס מינימלי:2 סנטימטר
הגדלה מרבית:2x
להבי צמצם:7
סוג פוקוס:ידני
מייצב תמונה:ללא
עמידות:אבק/גשם קל
קוטר הברגת פילטר:ללא
משקל:770 גרם
אביזרים בערכה:מודל 90 מעלות, מודל זווית ישרה, כבל USB לנורה, מכסה קידמי X3, מכסה אחורי X3, תיק

הרעיון בערכה החדשה הוא שהחברה הכניסה גם את המודל עדשה של ה- 90 מעלות וגם את המודל זווית ישרה, מה שאומר שתוכלו להחליף אותם ממש בלייב בצורה מודולרית ונוחה ולשנות את זווית העדשה בהחלפה מהירה של הקנה הקידמי.

לפי החברה הקונה הקידמי (החלק המודולרי בלבד) הינו נגד מים, מה שאומר שתוכלו לעשות איתו עדיין את ההפקות כמו בדגם הקודם ללא בעיה בצילום בתוך מים.

על העדשה עדיין תוכלו למצוא את פנס הלד שנמצא מסביב לאלמנט הקידמי בעדשות, מה שאומר שעדיין תוכלו לצלם בתוך מקומות חשוכים ותוך כדי להסתמך על הפנס המובנה בעדשה, בנוסף צריך לשים לב שלעדשת ה- 90 מעלות יש מין 2 פסים בצידי העדשה של תאורת לד ולא בצורה מקיפה מסביב לכל העדשה.

על קצה המודול של ה- 90 מעלות יש חיבור 1/4 אינץ' שעליו תוכלו לחבר אביזרים כמו פנס קטן, מיקרופון ועוד..

בנוסף, העדשה מגיעה עם מערכת שיכולה לסתובב כולה ב- 360 מעלות, מה שאומר שלא תצטרכו לסובב את כל המצלמה כדי להגיע לזווית הצילום הנכונה.

מכיוון שהעדשה מוכרת כבר לרוב הצלמים בעולם, החלטנו שלא לשתף תמונות שצולמו איתה, אבל כן תוכלו לצפות בסרטונים שיצאו על העדשה הן מהחברה עצמה והן מיוצרי תוכן ברשת, תהנו.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב Armando Ferreira:

סקירה של ערוץ היוטיוב CineD:

סקירה של ערוץ היוטיוב Sjoerd Wess:

מחיר העדשה עומד על 2,299 דולר בחו"ל וניתן כבר עכשיו להזמין אותה מהאתר הרשמי של חברת לאווה מכאן, ברגע שהעדשה תגיע לישראל נעדכן כאן את המחיר שלה בהתאם.

לסיכום: עדשה נפלאה ומומלצת במיוחד, קודם כל ניתן שאפו ענק לחברת לאווה על חשיבה מחוץ לקופסה ועל פיתוח מוצר שלא מעט צלמים נהנים להשתמש בו ביום יום, העדשה מתאימה לצלמים מתחילים ומתקדמים כאחד, היא מיועדת בעיקר לצילומי מאקרו גם בוידאו וגם בתמונות ללא בעיה - רק אל תשכחו הפוקוס שלה הוא ידני בלבד.