כזכור לאחר השקת העדשה הקודמת בסדרה ה- NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR S, ניקון מכריזה על עדשה נוספת עם טווח של 600MM ולראשונה במקביל למכפיל המובנה שמגיע איתה היא תתמוך במכפילים שניתן להתקין בצורה חיצונית, מה שיאפשר לצלם איתה למרחקים ארוכים הרבה יותר מעבר לקו הדמיון.

"חברת ניקון שמה דגש על עדשה קלה במיוחד שתביא ביצועים טובים יותר משאר החברות המתחרות".

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטניקון NIKKOR Z 600mm f/4 TC VR S
תאריך השקה:02/11/2022
יצרן:ניקון
עשויה מחומר:מגנזיום
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:600MM בפול פריים (900MM בקרופ)
אלמנטים/וקבוצות:20/26
זווית ראיה:4 מעלות בפול פריים (2 מעלות בקרופ)
מפתח צמצם מקסימלי:f/4 (עם מכפיל f/5.6)
מפתח צמצם מינימלי:f/32 (עם מכפיל f/45)
מרחק פוקוס מינימלי:4.3 מטר
הגדלה מרבית:0.14 (עם מכפיל 0.2x)
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:סליל קולי (VCM)
מייצב תמונה:יש, עד 5.5 סטופים
עמידות:אבק/גשם, שלג
קוטר הברגת פילטר:46MM
משקל:3,260 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי LF-N1, מכסה קידמי LC-K107, מגן שמש HK-43, תיק CL-L3

מכפיל 1.4X מובנה

העדשה מגיעה עם מכפיל 1.4X מובנה שמוסיף לעדשה טווח של 300 מילימטר לעדשה, וזהו מרכיב חשוב בעדשה מסוג כזה, במיוחד ביחס למחיר שלה ולהתקדמות הטכנולוגית בולם הצילום.

יכולות העדשה החדשה הם פשוט לא סטנדרטיות בעליל, מעצם העובדה שהעדשה עצמה מגיעה עם מכפיל מובנה של 1.4X שהופך את טווח העדשה מ- 600MM ל- 840MM, בנוסף תוכלו לחבר לעדשה עצמה מכפיל Z Teleconverter TC-1.4x או Z Teleconverter TC-2x שאיתו יחד תקבלו 1680MM עם צמצם f/11 לפי ניקון, וכמובן שבמצלמה אתם יכולים להגדיר מצב DX (קרופ) שמכפיל את הטווח ב- 1.5 מה שיתן לכם טווח מטורף של 2,520MM והכל עם אותה עדשה.

חשוב לציין! שלפי ניקון עם כל תוספות המכפילים על העדשה המצלמה עדיין תתמוך במערכת הפוקוס האוטומטי בצורה מלאה, מה שיאפשר לכם לצלם גם בתנאים חשוכים במיוחד בצורה יחסית טובה וקלה.

את המכפיל תוכלו להפעיל ממש בקלות על ידי הזזת מתג מלמעלה לכיוון מטה, וזהו עוד שיפור משמעותי שמוסיף לעדשה הזאת ככל הנראה מחיר משמעותי.

העדשה מגיעה עם 8 אלמנטים מיוחדים: 3 אלמנטים ED ו- 2 אלמנטים פלוּאוֹרִיט, ו- 2 אלמנטים SR, ו- אלמנט סופר ED אחד.

המערכת פוקוס של העדשה שודרגה אף היא, לפי חברת ניקון "מנוע סליל קולי החדש של ניקון (VCM) משתמש במגנטים במקום בגלגלי שיניים כדי להזיז את קבוצות האלמנטים של העדשה. עיצוב זה מספק בו זמנית מהירות פוקוס גבוהה יותר, דיוק גבוה יותר ואת הפעולה החלקה והשקטה ביותר של כל המערכת AF. בנוסף, הרטט בתוך המנגנון הופחת עם מוט מכוון, חדשני ומרווח מינימלי בין החלקים הנעים, המאפשרים מהירות מקסימלית במהלך הפוקוס האוטומטי".

בנוסף, העדשה תומכת בייצוב תמונה פנימי מובנה של עד 5.5 סטופים.

העדשה קיבלה מערכת חדשה בשם "Meso Amorphous" שתגן עליה מפני החזרת אור, כך שגם בצילומים בתאורה נמוכה במיוחד תוכלו לקבל פריים נקי ויפה וללא סטיות.

נשימת הפוקוס

לרוב, נשימת הפוקוס בעדשות עם טווח מהסוג הזה - היו מגיעות עם נשימת פוקוס מורגשת במיוחד, אבל בעדכונים של העדשות האחרונות ניתן לראות שיפור ענק מקצה לקצה, כך שגם בעדשה הנוכחית החדשה תקבלו מינימום נשימת פוקוס - שתוכלו אפילו להתאים אישית לבחירתכם דרך אחת הגלגלות שעל העדשה.

מבנה העדשה

לפי ניקון, מרכז הכובד של העדשה נמצא בצורה מדוייקת ומכוונת באזור התושבת לחצובה, כך שבזמן צילום על חצובה לא תרגישו את המשקל המלא - ובנוסף כתוצאה מכך יתאפשר לכם לצלם בצורה יציבה יותר.

יתרה מכך, העדשה שוקלת סך הכל 3,260 גרם, הווה אומר - 14.5% (550 גרם) פחות מהעדשה הקודמת של ניקון לתושבת ה- F מדגם AF-S NIKKOR 600mm f/4E FL ED VR.

העדשה עצמה בנויה בצורה מסיבית במיוחד, מסגסוגת מגנזיום חזקה, ואטומה לכל תנאי המזג אוויר - כולל: גשם, שמן, לחות, כתמים, חול ועוד..לפי ניקון "העדשה נבנתה לאירועי ספורט מאובקים ולכביש פחות סלול משאנו רגילים".

בנוסף, העדשה מגיעה עם אפשרות לחיבור פילטרים פנימיים, במקום שתצטרכו לשלם סתם על פילטרים יקרים וגדולים במיוחד לקוטר העדשה בקצה שלה, ולכן גודל הפילטר התואם לעדשה הוא 46MM - קטן נוח ונגיש.

העדשה מגיעה עם עמידות מלאה בתקנים של חברות התעופה בעולם, כך שתוכלו להכניס את העדשה לתיק בגודל שמותר להכניס אתכם למטוס, מה שיאפשר לכם לשמור על העדשה קרוב אליכם במהלך הטיסה.

העדשה מגיעה עם כפתור שמירת פוקוס, בשפה שלנו: ברגע שתלחצו לחיצה ארוכה על הכפתור הוא ישמור את מיקום הפוקוס שלכם, וברגע שתלחצו עליו שוב ותיהיו במיקום אחר של הפוקוס, הוא פשוט יחזיר אתכם לאותו מיקום ששמרתם, זוהי תכונה מעניינת ביותר, ויהיה מאוד כיף לראות איך זה עובד בשטח.

העדשה מגיעה עם האפשרויות הבאות: גלגלת פוקוס ידני, גלגלת להתאמה אישית, כפתור להתאמה אישית, כפתור כדי להתעלם מאלמנטים בחזית הקרובים יותר מ- 10 מטרים, וחיבור בטחון לעדשה.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Steve Perry:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jared Polin:

סקירה של ערוץ היוטיוב Ricci Talks:

סקירה של ערוץ היוטיוב B&H Photo Video:

מחיר העדשה עומד על 54,999 שקלים בישראל.

לסיכום: עדשה מיוחדת, עם חדות גבוהה ומבנה חדיש ועדכני, עם אפשרויות בלתי נגמרות של מכפילים, ובהתאמה מלאה ללבל הגבוהה של עולם הצילום, בהתאמה לצלמים חובבים ומקצועיים בעיקר, העדשה מתאימה לצילום: ספורט, טבע ועוד..