התאורה החדשה מגיעה לאחר ההשקות האחרונות של חברת אפצ'ור של תאורות וידאו בעוצמות גבוהות במיוחד, וזאת כנראה מכה חזקה לדגם: LS 600d Pro מחברת אפצ'ר שעולה 1,100 שקלים יותר מהתאורה החדשה של גודוקס - בזמן שגודוקס מביאה ביצועים אף גבוהים יותר.

הפעם התאורה החדשה נקראת M600D אבל עוצמת הארה של התאורה הזאת הוא כלל לא 600 וואט, היא מגיעה לפי החברה בעוצמה של 740 וואט עם אפשרות להגדלת העוצמה (עד פי 3 מהעוצמה של הפנס) באמצעות הפרנל FLS10 החדש שהושק יחד עם התאורה (על הפרנלים החדשים יש כתבה מפורטת כאן).

מבט על התאורה:

להלן המפרט הטכני של התאורות:

מפרטגודוקס Knowled M600D
תאריך השקה:08/12/2021
יצרן:גודוקס
סוג הנורה:לד
מיועדת ל:וידאו
תושבת לרפלקטור:בוואנס S
עוצמת התאורה (הספק וואט):740
טמפרטורת צבע (קלווין):5600K
טווח בהירות:0 - 100%
CRI:96
TLCI:97
אפקטים מובנים:12
שליטה חוטית באמצעות:כבל DMX עד 512 ערוצים
שליטה מרחוק באמצעות:בלוטוס - דרך אפליקציה
מקסימום טווח שליטה אלחוטי:60 מטר
מקור כוח:סוללה חיצונית/חיבור ישיר לחשמל
סוללות תואמות:תושבת V
ספק כוח:48V 10A
אורך הכבל חשמל:5 מטר
חיבור לחצובה באמצעות:הברגה 5/8 אינץ'
מערכת קירור:מאוורר
משקל:4.5 קילוגרם
מה מקבלים בערכה:פנס, מגן לד, רפלקטור, מערכת בקרה ותושבת לסוללה מתושבת V, סופר קלאמפ, כבל בטיחות, כבלים, תיק

גודוקס אמרה בהשקה, שהתאורה הזאת היא כמו שמש בשביל היוצרים, מרוב שהבהירות שלה גבוהה - בכך היא מאפשרת ליצור סצנות קולנועיות ומעניינות ללא גבולות.

עוצמת התאורה נבדקה ממרחק של 3 מטר והתוצאה הייתה 15,700 לוקס, שזה אומר בהירות גבוהה שלא בטוח שתצליחו לראות אותה מרוב שתסתנוורו.

התאורה מגיעה עם חיבור אחד בלבד, כבל שיחובר לתאורה ומצדו השני ישירות לבקר התאורה המאסיבי שדרכו תוכלו לבצע בקלות "ללא צורך בטיפוס על החצובה" את כל שינוי העוצמה וההגדרות או האפקטים השונים.

לבקר יש חיבור צידי לסוללה אחת מתושבת V, אבל תקחו בחשבון שברגע שתחברו סוללה כזאת עוצמת התאורה תרד ל- 260 וואט במקסימום (בסופו של דבר זאת סוללה - והיא לא ממש יכולה להפעיל כזאת תאורה חזקה שצורכת כל כך הרבה חשמל).

הבקר מגיע עם אפשרות שתוכלו לשנות את עוצמת התאורה אפילו בעשרונית האחוז (0.1 וכן הלאה), כך שתוכלו ממש לדייק לעצמכם את העוצמה המבוקשת.

הבקר מגיע עם חיבורי DMX - כניסה ויציאה, ובנוסף חיבור ישיר לתאורה דרך הכבל שמגיע בערכה כמובן, הבקר נוח מאוד לשימוש דרך 4 כפתורים שונים וגלגלת אחת, להלן פירוט הכפתורים: כיבוי והדלקה, הפעלה וכיבוי למאוורר, כפתור אפקטים או נעילת מקשים, כפתור הגדרות, וכמובן כמו בכל התאורות של גודוקס מסך - הוא יחסית גדול שאומנם אנחנו לא יודעים את גודלו במדוייק אבל הוא נראה נוח מאוד (אחוזי העוצמה מוצגים עליו בענק), בנוסף הבקר מגיע עם 2 חיבורים נוספים לחשמל (אחד DC ואחד AC).

על התאורה תוכלו לשלוט באופן אלחוטי דרך בלוטוס עד למרחק 60 מטרים, כך שלא תצטרכו להיות ממש קרובים לתאורה כדי לשלוט עליה, ובמיוחד שזה כל כך קל דרך אפליקציית "GODOX LIGHT".

התאורה מגיעה עם 96 CRI ו- 97 TLCI, מאוד הפתיע אותנו לגלות שזאת איכות התאורה (בימינו עדיין קשה להפוך תאורות חזקות כל כך ובו זמנית לאיכותיות).

לפי גודוקס, התאורה מגיעה עם מאוורר שקט במיוחד - שהאוזן האנושית בקושי תצליח להבחין שהוא בפעולה, מה שכן - התאורה מאפשרת גם מצב שקט כך שבתחילת הצילומים תוכלו לכבות את המאוורר בלחיצת כפתור - וכך תיהיו בטוחים שהסט כולו שקט ברגע האמת.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על התאורה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Gaffer & Gear:

סקירה של ערוץ היוטיוב Sharpen:

סקירה של ערוץ היוטיוב TLDR Filmmaker:

סקירה של ערוץ היוטיוב Art Video Productions:

סקירה של ערוץ היוטיוב Momentum Productions:

מחיר התאורה עומד על 5,899 שקלים בישראל.

לסיכום: תאורה בהחלט שמישה לפרויקטים גדולים במיוחד, בסופו של דבר זהו עוד צעד של חברת גודוקס כדי להכנס לעולם הקולנועי, זאת תאורה שבהחלט נראית בנויה טוב - ולא נראה לי שניתן לחלוק על כך - זאת מכיוון שגודוקס ידועה בשנים האחרונות בהשקת מוצרים איכותיים במיוחד ובו זמנית זולים, התאורה כמובן מתאימה בעיקר לצלמי הוידאו שבנינו.