אחרי ההדלפה שהראנו לכם את התמונות של הפלאש כבר בתאריך 25-01-2021 בכתבה כאן, החברה באמת עושה את המהפך הזה לכיוון פלאש שנותן הכל בכלום כסף.

הפלאש החדש הוא סוג של הדור הבא בשילוב הדור הקודם, ולכן כל עוד אין שינוי ממשי בין הלדים של הפלאש או במערכת הפנימית, אין לנו כל כך צורך להתעדכן לפלאש הבא, אבל אם אתם צלמים שמחפשים פלאש טוב להרבה סוגי צילום ואתם יכולים להסתדר עם הפלאש על המצלמה אז יש מצב שהפלאש הזה נועד בשבילכם.

מבט על הפלאש:

להלן המפרט הטכני של הפלאש:

מפרטגודוקס V860III
תאריך השקה:29/08/2021
יצרן:גודוקס
גרסאות שונות ליצרני מצלמות:קנון, ניקון, סוני, פוג'יפילם, אולימפוס, פנטקס
עוצמת הפלאש:76 וואט
טווח כיסוי:
ראש זום אוטומטי:
הטיה למעלה ולמטה:
הטיה שמאלה וימינה:
משך הבזקה:1/300 עד 1/20000 שניות
מחזורי טעינה כל:1.5 שניות בעוצמה מלאה
שליטה בעוצמה:ידני/אוטומטי
שליטה אלחוטית:יש, 2.4G
מרחק שליטה אלחוטית:עד 100 מטר
ערוצים:32
קבוצות:5
סוללה:ליתיום, VB26 עם 2600 מיליאמפר
כמות הבזקים בעוצמה מלאה:480
תאורת מודל:יש
עוצמת תאורת מודל:2 וואט
חיבור לסינכרון הפלאש:יש, בגודל 2.5mm
חיבור ישיר לחשמל:ללא
חיבור לעדכוני קושחה:יש, USB סוג C
תמיכה ב- HSS:יש
עמידות:ללא
משקל:530 גרם
אביזרים בערכה:פלאש, סוללת ליתיום, מטען, נרתיק, ומעמד שולחני

הפלאש החדש פועל על אותה סוללת ליתיום (VB26) כמו שיש בפלאש V1, כך שאתם יכולים להיות רגועים סוף סוף בעניין הזה אתם תקבלו חיי סוללה ארוכים עם המון הבזקות, במספרים - עם 2600 מילי אמפר עד 480 הבזקות בעוצמה מלאה עם זמן טעינה בין הבזקה להבזקה של עד 1.5 שניות (ממש אותו דבר כמו בפלאש V1).

המודלינג לייט שהיה קיים עד כה בצורה מוזרה על הפלאש עצמו (איפה שהלד שמבזיק נמצא), עכשיו שינו את מקומו לקצת יותר פרקטי עבור הרבה צלמי אירועים שצריכים את האור הנוסף הזה כשיש חושך מוחלט וכך זה הופך את הפוקוס של המצלמה שלכם להרבה יותר קל לשליטה - כפי שניתן לראות בתמונה הפנס עבר לצד הקדמי של הפלאש ממש מעל האור אינפרה אדם שיש בכל הפלאשים.

עוד כמה דברים מעניינים ששונו בגרסה הזאת - במקום כל פעם לחפש בהגדרות איך לעבור ממצב TTL (אוטומטי) למצב M (ידני) גודוקס הוסיפו לכם כפתור פיזי שאיתו תוכלו לשנות את ההגדרה הזאת בקלות רבה.

גודוקס הוסיפה גם את הגלגל נעילה המשופר שקיים כבר בפלאש V1 ובזה היא סוגרת מעגל של הרבה צלמים שלהם זה התקלקל אין ספור פעמים - כמובן שהגלגל הזה בעצם חוסך לכם זמן נעילה שלוקח ממש פחות משניה (בזמן שהגלגל הסטנדרטי לקח אוליי כמה שניות טובות כדי לנעול אותו בצורה בטוחה).

הפלאש תומך במהירויות תריס גבוהות של עד 1/8000 עם סנכרון מושלם כדי לקבל תוצאות מושלמות עוד יותר (באנגלית: תומך HSS שזה Hi-Speed Sync).

גם המסך עבר שיפור - וקיבל צבע מעודכן ונוח לצפייה, כמו כן כפתורי השליטה עודכנו במקביל לגרסת הפלאש V1.

הנה שיפור שהרבה חיכו לו לא מעט זמן, הזווית של הפלאש שניתן להזיז אחורה וקדימה היא -7 עד +120 מעלות (אותו דבר כמו ב- V1), את הפלאש גם תוכלו לסובב מ- 0 עד 330 מעלות (שזה בנוסף אותו דבר כמו ב- V1).

סרטון השקה - בסגנון מדריך:

להלן כמה סקירות על הפלאש:

סקירה של ערוץ היוטיוב Wes Perry:

סקירה של ערוץ היוטיוב Dustin Abbott:

סקירה של ערוץ היוטיוב Reggie Ballesteros:

סקירה של ערוץ היוטיוב Hypop:

מחיר הפלאש עומד על 799 שקלים בישראל, וניתן להזמין את הפלאש ישירות מחנות החברה בעלי אקספרס במחיר של 570 שקלים דרך כאן.

לסיכום: ברגע שנקבל לידינו את הפלאש נעשה עליו סקירה מפורטת ביותר - על עד כמה הוא טוב מהדורות הקודמים והאם הוא באמת שווה את המחיר, בסופו של דבר בהחלט אפשר לסמוך עליו שהוא יהיה טוב מקודמיו.