הרחפן החדש מגיע לאחר הביקוש הגדול שהיה לרחפן הגדול יותר (FPV) והוא יהיה זול יותר ובגרסה קטנה יותר שמתאימה למטיסים מתחילים, ועל הדרך גם לצלמים שאוהבים לקבל את הצלומים המרהיבים של רחפני המרוצים.

אומנם לא קיבלנו מחירים רשמיים בישראל עד כה בצורה מלאה על הרחפן, אבל יש למה לצפות.

מבט על הרחפן:

להלן המפרט הטכני של הרחפן:

מפרטDJI AVATA
תאריך השקה:25/08/2022
יצרן:DJI
משקל מקסימלי להמראה:410 גרם
מהירות טיסה:97.20 קמ"ש
זמן טיסה מקסימלי:18 דקות
זמן ריחוף מקסימלי:18 דקות
סוג חיישן מצלמה ראשית:1/1.7 אינץ', CMOS
רזולוציית חיישן:48 מגה פיקסל
רזולוציה מקסימלית:4000×3000
אורך מוקד:12.7 מילימטר (טווח פול פריים)
זום דיגיטלי:לא ידוע
זווית ראיה:155 מעלות
מפתח צמצם:f/2.8 קבוע
מרחק פוקוס מינימלי:60 סנטימטר עד אין סוף
רגישות חיישן (ISO):100 עד 6,400 במצב אוטומטי, 100 עד 25,600 במצב ידני
זמן חשיפה בתריס אלקטרוני:1/8000 עד 1/50 שניות
רזולוציית וידאו מקסימלית:H.265 60 fps באיכות 4K {עד 150 מגה ביט לשניה}
סוג זכרון ברחפן:פנימי 20 ג'יגה בייט, חריץ אחד microSDXC תומך עד 256 ג'יגה בייט של אחסון
מספר צירי הגימבל:1
זווית תנועה לגימבל:-80 עד 65 מעלות, למעלה ולמטה בלבד
GPS מובנה:מערכת GPS, BeiDou, Galileo
זיהוי מכשולים:זיהוי מכשולים כלפי מטה בלבד
שלט רחוק DJI RC-N1 בתדרים:2.4 או 5.8 ג'יגה הרץ
מרחק שליטה מקסימלי:10 קילומטר
חיבורים:USB סוג C/USB מיקרו/lightning
טמפרטורת פעולה:-10 עד 40 מעלות חום
סוללת טיסה:לתיום, עם 2,420 מיליאמפר
משקל סוללה:162 גרם
מטען סוללות:מהירות 65 וואט

הרחפן החדש מגיע עם מערכת חישת מכשולים עם 2 חיישנים מלמטה שתאפשר לכם להטיס אותו בבטחה גם במקומום לא הכי טובים, בנוסף לרחפן ישנם מגיני פרופלורים - מה שיגרום לכך שגם אם תתנגשו בעצם כל שהוא עם הרחפן הוא ימשיך לטוס בלי בעיה.

בנוסף לרחפן יש אופציה שנקראת מצב צב, זה בעצם יאפשר לכם להפוך את הרחפן חזרה ברגע שהוא נופל על הגב, מה שיחסוך מכם ללכת אליו כל פעם ולהרים אותו חזרה.

DJI חשוב עד הסוף על יוצרי התוכן והכניסו את האפשרות של צילום עם פרופיל D-Cinelike שיאפשר לכם לערוך את צבעי הסרטונים שלכם בקלות ובאיכות.

לפי הצהרת DJI, הרחפן מסוגל לעמוד בעד 5 רמות של רוחות שמגיעות למהירות של עד 40 קמ"ש.

הרחפן מגיע עם מערכת ייצוב תמונה על ידי תוכנה בגרסה RockSteady 2.0, מה שיאפשר לכם להוציא צילומים חלקים במיוחד עם הרחפן.

בנוסף DJI אומרת שהיא הכניסה אופציה חדשה להגדרות המערכת (HorizonSteady) שתאפשר לכם להשאר מאוזנים תמיד לפי קו האופק, מה שיתן לכם את הנגיעה האחרונה של הטכנולוגיה החדשנית ביותר בתחום.

עם זאת DJI חשבו על המטיסים החדשים שלפעמים מגיעים למצבי שהם לא מספיקים לעמוד בקצב של הרחפן ולכן כדי לעצור אותו במקומו DJI בנתה כפתור במיוחד בשביל זה בשלט שברגע שתלחצו עליו הרחפן פשוט יעמוד במקומו ללא תנועה אפילו לאחר טיסה מהירה, הכפתור הזה נקרא "בלם חירום".

כדי להטיס את ה- AVATA אתם לא צריכים הרבה אבל DJI פתחה בפניכם את כל האפשרויות הבאות: Remote Controller 2, Goggles V2, FPV Goggles V2, ו- DJI Motion Controller.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על הרחפן:

סקירה של ערוץ היוטיוב Potato Jet:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matti Haapoja:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matti Haapoja:

סקירה של ערוץ היוטיוב Kai W:

סקירה של ערוץ היוטיוב אלון גרעיני - Alon Garini:

מחירי הרחפן לפי ערכות שונות:ערכת "רחפן בלבד" (מגיעה עם: רחפן, סוללת טיסה חכמה, פרופלורים (זוג), מתאם חשמל, מגן לגימבל, כבל USB מסוג C לחשמל, מברג, ברגים M2x7) עולה 629 דולר בחו"ל.ערכת "Fly Smart Combo" (מגיעה עם: רחפן, סוללת טיסה חכמה, פרופלורים (זוג), מתאם חשמל, מגן לגימבל, כבל USB מסוג C לחשמל, מברג, ברגים M2x7, משקפי Goggles V2, שלט DJI Motion Controller, סוללה ל- Goggles V2, 2 אנטנות למשקפיים Goggles V2, סרט ראש למשקפיים Goggles V2, כבל USB סוג C, רצועת יד לשלט) עולה 1,168 דולר בחו"ל.ערכת "Pro-View Combo" (מגיעה עם: רחפן, סוללת טיסה חכמה, פרופלורים (זוג), מתאם חשמל, מגן לגימבל, כבל USB מסוג C לחשמל, מברג, ברגים M2x7, משקפי Goggles 2, שלט DJI Motion Controller, סוללה ל- Goggles V2, 2 אנטנות למשקפיים Goggles V2, סרט ראש למשקפיים Goggles V2, כבל USB סוג C, רצועת יד לשלט) עולה 5,699 שקלים בישראל.

לסיכום: הרחפן החדש מעניין בהחלט, אך המחיר שהוא קיבל עבר את גבול המחיר שיהיה נוח למטיסים מתחילים לשלם לרוב, ולכן ניתן לומר שזהו רחפן שמתאים בעיקר למטיסים וצלמים חובבים או מתקדמים כאחד, הרחפן מגיע עם שלל הפיצ'רים הטובים ביותר שאנו מכירים היום והוא בהחלט טכנולוגיה מעניינת, בנוסף קצת מוזר לראות שהערכה הזולה ביותר שנמכרת ב- 629 דולר מגיעה ללא שלט כל שהוא לשליטה ברחפן וזה ככל הנראה נובע מעצם העובדה שהרחפן גם פונה לכאלה שכבר יש/היה ברשותם רחפן והשלט הקודם עדיין אצלם (בקיצור - לחסוך עלויות).