לראשונה מאז המעבר של כל החברות בעולם הצילום לעולם המירורלס, אנחנו מקבלים מצלמת קולנוע שמגיעה עם חיישן קרופ ועם כל יכולות ואפשרויות הצילום הנצרכות של מצלמה מסוג זה.

המצלמה בנויה ונראית ממש אותו דבר כמו המצלמה מסדרת הפול פריים ה- FX3 שהושקה בתחילת השנה שעברה, מה שמביא ליוצרי התוכן מצלמת טובה בהרבה פחות כסף.

מבט על המצלמה:

להלן המפרט הטכני של המצלמה:

מפרטסוני FX30
תאריך השקה:28/09/2022
עשויה מחומר:מגנזיום
סוג מצלמה:מירורלס קולנוע
תושבת לעדשה:סוני E
סוג חיישן:CMOS Exmor R
גודל חיישן:קרופ
מייצב תמונה מובנה:יש, עם 5 צירים
מייצב תמונה דיגיטלי:לא ידוע
רזולוציית חיישן:26 מגה פיקסל
מידות חיישן:23.3x15.5 מילימטר
שטח חיישן:361.15 מילימטר
רזולוציה מקסימלית:6192x4128
מקסימום עומק צבע בתמונות:14 ביט
פורמט קובץ תמונה:רואו, JPEG, HEIF
רגישות חיישן (ISO):100 עד 32,000
רגישות חיישן מורחבת (ISO):50 עד 102,400
מעבד תמונה:BIONZ XR
עינית:אין
גודל מסך ראשי:3.0 אינץ'
רזולוציית מסך:2,360,000 פיקסלים
מסך מגע:יש
מסך מתכוונן:כן, מסך מפרקי
זיהוי עיניים בסטילס:יש
זיהוי עיניים בוידאו:יש
הוט שואו חכם:יש
פלאש מובנה:ללא
מהירות סנכרון פלאש:לא ידוע
סוג זכרון:2 חריצים תואמים לכרטיסי SD UHS-II או במקום לכרטיס CF אקספרס סוג A
מגן תריס בזמן החלפת עדשה:לא ידוע
תריס מכני:אין
מהירות צילום רציף בתריס אלקטרוני:לא ידוע
זמן חשיפה בתריס אלקטרוני לסטילס:1/8000 עד 30 שניות
זמן חשיפה בתריס אלקטרוני לוידאו:1/8000 עד 1/4 שניות
נקודות מיקוד אוטומטי:495
רגישות פוקוס אוטומטי:-3 עד +20 EV
פורמט קידוד וידאו:XAVC S/XAVC HS/XAVC S-I/H.264/H.265
רזולוציית וידאו פנימית מקסימלית:4K עם 120P באיכות 10 ביט 4:2:2 בפורמט XAVC HS
רזולוציית וידאו חיצונית מקסימלית:4K עם 60P באיכות 16 ביט בפורמט אפל פרורס רואו
הגבלת זמן הקלטת וידאו:ללא הגבלה
הקלטת וידאו RAW:יש, 4K עם 60P באיכות 16 ביט בפורמט אפל פרורס רואו
מקסימום עומק צבע בוידאו:16 ביט
הקלטת סאונד:עד 6 ערוצים באיכות 24 ביט
GPS מובנה:ללא
תמיכה בבלוטוס ו- Wi-Fi:יש
גרסת Wi-Fi:Wi-Fi 5
שידור IP:ללא
חיבורים:USB סוג C 3.2 ו- HDMI A (גדול) ו- 3.5MM למיקרופון ו- 3.5MM לאוזניות, USB מיקרו
עמידות:אבק/לחות
סוללה:NP-FZ100 עם 2,280 מיליאמפר
חיי סוללה בתמונות:570
משקל עם כרטיס זיכרון וסוללה:562 גרם
מחיר הזול ביותר בחו"ל:$1,798
מחיר בישראל:₪8,998

עם כל זה שזו המצלמה הראשונה של עולם המירורלס מסוג הקולנוע, זה בהחלט יפה לראות איך רמת הצילום התקדמה בשנים האחרונות, ומצלמות שלפני שנתיים לא היה ניתן לחלום עליהם - כיום זמינות כמוצר הסטנדרטי ביותר.

החיישן מגיע עם טווח דינמי רחב של עד 14 סטופים, בשונה ממצלמת ה- FX3 שהגיעה עם טווח דינמי של עד 15 סטופים.

המצלמה מגיעה עם פילטרים של צבע: S-Cinetone, ו- S-Log3 מה שיאפשר התאמה מלאה של המצלמה להפקות ענק ולהתאמות צבעים בין שאר המצלמות שבסדרת הקולנוע של סוני כמו: FX3, FX6, FX9 ועוד..

מה שכמובן הכי חשוב במצלמת הקולנוע החדשה, ובסדרה הזאת בכללי, זה שעצם העובדה שזו מצלמת קולנוע לא אומר שלא צריך שיהיה לה מערכת פוקוס אוטומטית מעודכנת, וזה מה שאתם מקבלים במצלמה החדשה מערכת פוקוס עם 495 נקודות מיקוד, ורגישות של -3 עד +20 EV, מה שיאפשר לכם לצלם גם בתנאים קשים עם המצלמה בלי בעיות של פוקוס.

המצלמה החדשה תאפשר לכם לצלם בכל פורמט צילום שתרצו כמו S-Log3, ולאחר מכן במהלך הצילומים תוכלו לייבא עד 16 לוטים שונים ותוכלו להציג אותם על המסך בזמן ההקלטה כך שתוכלו לראות את התוצר הסופי עוד לפני שערכתם אותו.

וכמובן איך לא, הגוף של המצלמה מגיע עם 5 חיבורי 1/4 אינץ נקבה לאביזרים (כך שלא תצטרכו כלוב), ובנוסף חיבור אחד 1/4 אינץ' נקבה לחצובה, ובנוסף המצלמה מגיעה עם הוט שואו חכם כמו בכל הסדרה של סוני מה שיאפשר לכם לחבר אליו ישירות וללא צורך בכבלים את המיקרופונים של סוני או את הידית הרחבה ל- XLR.

בנוסף, נזכיר לכם שלאחרונה סוני שחררו עדכון קושחה למצלמת ה- FX3 שהגיע בצורה של שינוי כל המבנה של מערכת ההגדרות של המצלמה, מה שהוסיף לה את התפריט הראשי המשודרג שמגיע ללא שום כתוביות או סמלים שנמצאים על הפריים, ובנוסף בלחיצת כפתור תגיעו לתפריט מהיר לשליטה נוחה בכל מערך הגדרות הוידאו בסוג של קיצור דרך.

כידוע ממצלמת ה- FX3, המצלמה הגיעה אז לראשונה עם מערכת קירור מובנית, אז סוני לא שכחה אותה לרגע ואפילו הכניסה אותה למצלמה החדשה, אומנם לא קיבלנו דוגמה לאיך זה נראה בתכנון המבנה אבל ניתן לשער שהמערכת קירור פשוט בנויה כמו המצלמה מסדרת הפול פריים, להלן תמונה לדוגמה:

אחד הדברים המיוחדים שסוני הכניסה במצלמה הזאת בדומה למצלמת ה- FX3, זו מערכת של 3 נורות אדומות, שברגע שתפעילו את ההקלטה במצלמה הנורות ידלקו, כך לא תפספסו בחיים את הוידאו שאתם מצלמים כי תמיד תדעו אם היא באמת מקליטה או לא.

סוני חשבה עד הסוף על נושא העמידות של המצלמה, אז היא הכניסה את כל המערכת צילום לתוך גוף מגנזיום חזק ועמיד, בנוסף המצלמה מגיעה עם תג הגנה נגד אבק ולחות - מה שיאפשר לצלם איתה בתנאים לא רגילים בלי בעיה.

וכמובן כמו בכל מצלמות סוני מהשנים האחרונות, המצלמה החדשה מגיעה עם 2 חריצים לכרטיסי זכרון, שניהם תומכים בכרטיסי SD עד V90 או שבמקומם תוכלו לחבר 2 כרטיסי CF אקספרס סוג A.

בשונה ממצלמת ה- FX3 שמגיעה עם מסך מפרקי שלרוב משתמשי סוני קוראים לו בלתי שמיש מפני האיכות שלו עם 1,440,000 פיקסלים בלבד, המצלמה החדשה ה- FX30 מגיעה עם 2,360,000 פיקסלים במסך המפרקי, מה שיאפשר לצלם וידאו וישר לראות במצלמה את מה שצילמתם ולדעת שזה פלוס מינוס מה שתראו במסך הגדול של המחשב שלכם, וחשוב לציין שזה קצת מוזר, מכיוון שהמצלמה FX3 עולה הרבה יותר מהמצלמה החדשה ועם כל זה אתם מקבלים איתה מסך שהוא לא הדובדבן שבקצפת בכלל.

סרטון השקה:

להלן סרט קצר שצולם עם המצלמה החדשה על ידי סוני:

להלן כמה סקירות על המצלמה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Potato Jet:

סקירה של ערוץ היוטיוב Gerald Undone:

סקירה של ערוץ היוטיוב Tony & Chelsea Northrup:

סקירה של ערוץ היוטיוב Kai W:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jared Polin:

להלן מחירי המצלמה בחו"ל:לערכה הבסיסית שמגיעה עם: מצלמת FX30, סוללת NP-FZ100, מטען לסוללות BC-QZ1, כיסוי להוט שואו FASHC1M, מכסה לתושבת העדשות ALCB1EM, וכבל USB סוג C, במחיר של 8,699 שקלים.לערכת הפרו שמגיעה עם: מצלמת FX30, סוללת NP-FZ100, מטען לסוללות BC-QZ1, כיסוי להוט שואו FASHC1M, מכסה לתושבת העדשות ALCB1EM, וכבל USB סוג C, וידית XLR במחיר של 10,499 שקלים.

לסיכום: המצלמה החדשה בהחלט פותחת את עולם הצילום הקולנועי לשוק נוסף שעד כה ישב בצד והמתין למצלמה מסוג כזה, למרות שכיום נחנו בהחלט מכוונים יותר לתחום של צילום היברידי, מה שיאפשר צילום גם של תמונות וגם של וידאו בצורה מקצועית עם אותה מהצלמה, המצלמה החדשה מתאימה בעיקר ליוצרי תוכן וקלונוע שמחפשים מצלמה זולה ואיכותית שתיתן להם את כל יכולות הוידאו הקיימות.