פנסוניק ידועה כמי שביצעה שינויים בתדירות גבוהה באלגוריתם המיקוד האוטומטי שהביאו היסטורית הבדלים באופן שבו מצלמותיה פועלות בשטח. כחלק מהודעת ה- S5 שלה , הוסיפה פנסוניק זיהוי ראש לאלגוריתם שלה בנוסף לזיהוי פנים, עיניים וגוף. על ידי הוספתו, פנסוניק אמרה אז כי המצלמה מסוגלת לעקוב טוב יותר אחרי אדם נע כאשר הם פונים לכיוון המצלמה ומתרחקים מכיוון שהיא יכולה לזהות את הצד ואת החלק האחורי של הראש.

תכונה זו נוספה לכל קו ה- S, מה שמקנה לכל ארבע המצלמות יכולת פוקוס אוטומטי טובה יותר במעקב. S1 , S1H , ו- S5 קיבל שיפור ביצועי זיהוי במהלך צילום ב- V-Log.

ה- S1, S1R ו- S1H קיבלו גם אפשרות להפעיל או לכבות זיהוי אנושי ובעלי חיים במצבי איזור ספציפיים. פנסוניק גם נתנה לשלוש המצלמות את היכולת לנגן וידאו אנכי. בנוסף, כל שלושת המצלמות יכולות להעביר וידאו 4K לטלפון חכם באמצעות WiFi.

ה- S1R קיבל שורה של שיפורי וידאו, שאותם ניתן לצפות כאן.

פנסוניק S5 זכתה ביכולת צילום וידאו משמעותית עם עדכון הקושחה שלה, ומאפשרת לו לצלם ב- DCI 4K (המכונה גם קולנוע 4K) במספר קצב פריימים, קצב סיביות ועומק סיביות. זה יכול לצלם ברמת 4K קולנוע עם- 10 ביט 4:2:2 ועד 30 פריימים לשנייה, אך יורד ל- 4:2:0 עבור DCI 4K p60. המצלמה גם מרוויחה את היכולת להפיק וידאו RAW דרך HDMI למקליט חיצוני של Atomos, כולל RAW לטווח דינמי רחב.

תכונות וידיאו משמעותיות נוספות שהובטחו במסגרת השקת S5 כלולות גם בעדכון זה, אותו ניתן לצפות במלואו כאן.

עם עדכונים אלה, ניתן לטעון כי פנסוניק S5 היא אחת המצלמות היקרות ביותר, העשירות בערך, הממוקדות בווידאו בשוק, אפילו יותר אם בהשוואה למצלמות אחרות עם מסגרת מלאה.