פוג'יפילם אומר שהתמונות שצולמו באמצעות ה- GFX100 IR מאפשרות לך לראות פרטים בתמונות שאינן נראות לעין אנושית. לדוגמה, החברה אומרת, "זה יכול להיות חשוב כדי לעזור בזיהוי מסמכים מזויפים". בנוסף, זה יכול להיות שימושי לאלו העובדים בשימור תרבותי, שכן ניתן להשתמש בספקטרום האינפרא אדום לניתוח פיגמנטים בחפצים היסטוריים או ביצירות אמנות.

עדכון הקושחה האחרון של פוג'יפילם מאפשר פיקסל Shift Multi-Shot שהוא שימושי במיוחד לעבודה בארכיון ופלילי, כמו שהחברה מחייבת את המצלמה הזו כמתאימה. זה תואם ל- Capture One פירושו שניתן לצלם תמונות תוך כדי קשירה ומאותה זווית ראייה, שוב ושוב.

להלן מספר דוגמאות למה שתמונה רגילה תחשוף, ואחריה מה שניתן לראות בעת צילום באינפרא אדום:

תמונה רגילה ▲

תמונה שצולמה באינפרא אדום ▲

תמונה רגילה ▲

תמונה שצולמה באינפרא אדום ▲

ניתן להשתמש במסנני IR שונים מול העדשה כדי ליצור תמונות באורכי גל שונים אשר בתורם חושפים פרטים שונים. שימוש במסנן החיתוך המתאים של IR יאפשר להשתמש ב- GFX100 IR באופן רגיל - כלומר, באותו אופן כמו המצלמה הדיגיטלית הסטנדרטית של GFX100 - לתמונות צבע מסורתיות בספקטרום הגלוי.

ה- IR GFX100 לא יהפוך לזמין לציבור הרחב או לשימוש אישי, במקום זאת רק על ידי קמעונאים מורשים ספציפיים של פוג'יפילם לשימוש ביישומי שימור פלילי, מדעי ותרבותי.

"מכירת GFX100 IR תהיה כפופה להסכם משתמש GFX100 IR, הקובע את תנאי השימוש הספציפיים למצלמה", אומר פוג'יפילם בהודעה לעיתונות.

כרגע ה- GFX100 IR צפוי להיות זמין ברבעון הראשון של 2021. לא הוכרז מחיר כחלק מההודעה.