אחרי לא מעט ביקורות רעות על חברת ניקון בנושא השקת עדשות ספורט למצלמות ה- Z שהתעכבו, ניקון משיקה עדשת ספורט וטבע ראשונה לתשובת ה- Z.

"חברת ניקון שמה דגש על עדשה קלה במיוחד שתביא ביצועים טובים יותר משאר החברות המתחרות".

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטעדשת ניקון Z 400mm f/2.8 TC VR S
תאריך השקה:18/01/2022
יצרן:ניקון
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:400MM עד 560MM
מכפיל מובנה:יש, 1.4X
אלמנטים/וקבוצות:19/25
זווית ראיה:6 מעלות
מפתח צמצם מקסימלי:f/2.8 עד f/4
מפתח צמצם מינימלי:f/22 עד f/32
מרחק פוקוס מינימלי:2.5 מטרים
הגדלה מרבית:0.23x
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:סליל קולי (VCM)
מייצב תמונה:יש
עמידות:אבק/גשם
קוטר הברגת פילטר:פנימי, 46MM
משקל:2,950 גרם
אביזרים בערכה:מכסה קידמי LC-K105, מכסה אחורי LF-N1, מגן שמש HK-42, רצועת עדשה LN-3, נרתיק CL-L3

מכפיל 1.4X מובנה

העדשה מגיעה עם מכפיל מובנה שמוסיף לעדשה טווח של 160MM מילימטר (1.4X), וזהו מרכיב חשוב בעדשה מסוג כזה - במיוחד ברגע שזאת העדשה הראשונה בעולם בטווח הזה ובאיכות הזאת שמקבלת מכפל מובנה בגוף העדשה.

את המכפיל תוכלו להפעיל ממש בקלות על ידי הזזת מתג מלמעלה לכיוון מטה, וזהו עוד שיפור משמעותי שמוסיף לעדשה הזאת ככל הנראה מחיר משמעותי.

העדשה מגיעה עם 6 אלמנטים מיוחדים: 2 אלמנטים ED ו- 2 אלמנטים פלוּאוֹרִיט, ו- אלמנט SR אחד ו- אלמנט סופר ED אחד.

המערכת פוקוס של העדשה שודרגה אף היא, לפי חברת ניקון "מנוע סליל קולי החדש של ניקון (VCM) משתמש במגנטים במקום בגלגלי שיניים כדי להזיז את קבוצות האלמנטים של העדשה. עיצוב זה מספק בו זמנית מהירות פוקוס גבוהה יותר, דיוק גבוה יותר ואת הפעולה החלקה והשקטה ביותר של כל המערכת AF. בנוסף, הרטט בתוך המנגנון הופחת עם מוט מכוון, חדשני ומרווח מינימלי בין החלקים הנעים, המאפשרים מהירות מקסימלית במהלך הפוקוס האוטומטי".

בנוסף, העדשה תומכת בייצוב תמונה פנימי מובנה של עד 5.5 סטופים.

העדשה קיבלה מערכת חדשה בשם "Meso Amorphous" שתגן עליה מפני החזרת אור, כך שגם בצילומים בתאורה נמוכה במיוחד תוכלו לקבל פריים נקי ויפה.

נשימת הפוקוס

לרוב, נשימת הפוקוס בעדשות עם טווח מהסוג הזה - היו מגיעות עם נשימת פוקוס מורגשת במיוחד, אבל בעדכונים של העדשות האחרונות ניתן לראות שיפור ענק מקצה לקצה, כך שגם בעדשה הנוכחית החדשה תקבלו מינימום נשימת פוקוס - שתוכלו אפילו להתאים אישית לבחירתכם דרך אחת הגלגלות שעל העדשה.

מבנה העדשה

לפי ניקון, מרכז הכובד של העדשה נמצא בצורה מדוייקת ומכוונת באזור התושבת לחצובה, כך שבזמן צילום על חצובה לא תרגישו את המשקל המלא - ובנוסף יתאפשר לכם לצלם בצורה יציבה יותר כתוצאה מכך.

יתרה מכך, העדשה שוקלת סך הכל 2,950 גרם, הווה אומר - כמעט קילו פחות מהעדשה הקודמת של החברה לתושבת ה- F.

העדשה עצמה בנויה בצורה מסיבית במיוחד, מסגסוגת מגנזיום חזקה, ואטומה לכל תנאי המזג אוויר - כולל: גשם, שמן, לחות, כתמים, חול ועוד..לפי ניקון "העדשה נבנתה לאירועי ספורט מאובקים ולכביש פחות סלול משאנו רגילים".

בנוסף, העדשה מגיעה עם אפשרות לחיבור פילטרים פנימיים, במקום שתצטרכו לשלם סתם על פילטרים יקרים וגדולים במיוחד לקוטר העדשה בקצה שלה, ולכן גודל הפילטר התואם לעדשה הוא 46MM - קטן נוח ונגיש.

העדשה מגיעה עם כפתור שמירת פוקוס, בשפה שלנו: ברגע שתלחצו לחיצה ארוכה על הכפתור הוא ישמור את מיקום הפוקוס שלכם, וברגע שתלחצו עליו שוב ותיהיו במיקום אחר של הפוקוס, הוא פשוט יחזיר אתכם לאותו מיקום ששמרתם, זוהי תכונה מעניינת ביותר, ויהיה מאוד כיף לראות איך זה עובד בשטח.

העדשה מגיעה עם האפשרויות הבאות: גלגלת פוקוס ידני, גלגלת להתאמה אישית, כפתור להתאמה אישית, כפתור כדי להתעלם מאלמנטים בחזית הקרובים יותר מ- 6 מטרים, וחיבור בטחון לעדשה.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

*התמונות צולמו על ידי צלם הטבע רועי גליץ, לתמונות נוספות של רועי שצולמו עם העדשה מוזמנים להכנס לחשבון האינסטגרם שלו מכאן.

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jared Polin:

סקירה של ערוץ היוטיוב Roie Galitz:

סקירה של ערוץ היוטיוב 映畫製作社SP:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matt Irwin Photography:

סקירה של ערוץ היוטיוב Philip Fung:

מחיר העדשה עומד על 52,999 שקלים בישראל, לעומת המחיר של העדשה הקודמת שעמד על 45,979 שקלים, זהו זינוק משמעותי במחיר אבל גם באיכות.

מחיר הפילטר פולרייזר של העדשה עומד על 513 דולר בחו"ל.

לסיכום: עדשה פנטסטית, נראה שהרבה צלמי טבע וספורט עומדים להנות ממנה, גם חובבים וגם מקצועיים, ויחד עם זאת נראה שניקון עבדה קשה מאוד כדי שהיא תעמוד בסטנדרטים העדכניים של עולם הצילום גם בסטילס וגם בוידאו, לכן אנחנו ממליצים עליה מאוד ללא רבב, ניפגש בסקירה שלנו עליה בקרוב (בעזרת השם).