עדכון קושחה לניקון Z9

זה לא סוד, שניקון הבטיחה לנו עדכון קושחה עם תמיכה של עד 60P בצילום 8K באיכויות שונות, אבל עד כה נראה שההבטחה יותר רחוקה מלהתקיים, העדכון המדובר הובטח ביום ההשקה - לתחילת השנה, והנה אנחנו כבר מתקרבים לאמצע החודש ה- 3 והעדכון אנינו איתנו.

העדכון החדש הוא עוד הוכחה לכך שעולם הצילום הולך לעדכוני קושחה מדי שבוע או אפילו מדי יום, וזהו לא כיוון טוב בכלל, כי המוצרים שאחנו קונים כיום הם לא ממש אפויים - וזה עד שהחברה כמובן תואיל בטובה לשחרר את העדכון קושחה שיסיים את "האפייה" שלה.

עדכון גרסה: 1.111) תוקנו כמה בעיות של הגדרות הפוקוס במצלמה.2) נוספה תמיכה בעדשה NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR S.3) תוקנה בעיה שגרמה לאי התאמת הצבעים בעינית למה שאמורים לראות במצבי הצילום HLG ו- N-Log.4) תוקנו בעיות תאימות של המכפילים TC-1.4x ו- TC-2.0x בזמן צילום עם עדשת NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S.

להורדת העדכון ניתן ללחוץ כאן.

איך לעדכן את המצלמות Z של ניקון?

פשוט וקל, אתם צריכים כרטיס זכרון שהמצלמה שלכם תומכת בו כמו SD או CF או XQD1) תפרמטו את הכרטיס זכרון במחשב (שימו לב שאין לכם מידע חשוב כמו תמונות או וידאו בכרטיס זכרון לפני!).2) תורידו מהקישור את הקובץ של העדכון.3) תחלצו את הקובץ בלחיצה כפולה עליו עם העכבר במחשב.4) תעתיקו מתוך התיקייה בשם {משתנה לפי דגם המצלמה שלכם} "Z7IIUpdate" שחולצה - את הקובץ עם סיומת .bin לכרטיס הזכרון.5) תחברו את הכרטיס זכרון למצלמה שלכם והפעילו אותה (שימו לב שכרטיס העדכון חייב להיות מוגדר במצלמה שלכם "ככרטיס ראשי").6) לחצו על כפתור "menu" במצלמה שלכם, ותעברו לתפריט בצורת "מפתח שוודי" בשם "MENU SETUP".7) דפדפו לסוף ההגדרות, ותגיעו להגדרה בשם "Firmware version" תלחצו עליה..8) לחצו "update", המצלמה תשאל אתכם אם תרצו לעדכן - לחצו "Yes" והמתינו עד סוף העדכון. תצטרכו לכבות את המצלמה ולהפעילה מחדש - וזהו המצלמה מעודכנת, תהנו!!!

בנוסף, חברת ניקון מזהירה את קהל לקוחותיה בנוגע לעדשה שהשיקה לאחרונה.

והיא עדשת: NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR S

לשון האזהרה היה כך: "אזהרה: אל תשתמש במוצר זה אם יש לך קוצב לב או אם אתה משתמש במכשירים רפואיים אחרים. המגנטים במוצר זה עלולים לגרום לתקלה במכשירים רפואיים".

וזאת מכיוון שהטכנולוגיה של העדשה כל כך חדשה ולא נוסתה עד כה בצורה נרחבת בעולם, כך שאין לדעת מה היא יכולה לעולל לבנאדם שיש לא קוצב לב או כל מכשיר רפואי אחר בגופו.

ככל הנראה רוב הפחד של ניקון הוא מכיוון שמנוע הפוקוס של העדשה NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR S עובד על מגנטים חזקים במיוחד, שיכולים לפגוע בצורה ישירה בכל מכשיר מתכת שנמצא בסביבתה.

לקריאת הכתבה על השקת העדשה לחצו כאן.

האם המחירים יעלו?!

בנוסף לכל הפחדים שניקון עושה ללקוחותיה, לפי אתר "ניקון שמועות" יש מצב מאוד גדול שעד תחילת החודש הקרוב (01/04/2022), מחירי ניקון בכל העולם יתחילו לטפס.

אין לדעת האם זאת מתיחת 1 באפריל או דבר אמת, אבל מה שבטוח שהעתיד הוא אינו מזהיר כלל.

מוזמנים להצטרף לקבוצת הטלגרם שלנו כדי להיות הראשונים להתעדכן מכל עולם הצילום - מכאן.