לדברי החברה, "העדשה החדשה מצטרפת לסדרת העדשות אשר ידועות בעיצוב הקומפקטי והקל שלהן ובאיכות תמונה יוצאת דופן".

כידוע פוג'יפילם אוהבים מאוד את פורמט הקרופ, ולכן הם אחת החברות המובילות בתחום הקרופ עם עדשות מכל הטווחים ומצלמות בכל המחירים.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטפוג'יפילם XF 150-600mm f/5.6-8 R LM OIS WR
תאריך השקה:לשנות
יצרן:פוג'יפילם
סוג עדשה:זום
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:150MM ל 600MM בקרופ (229MM ל 914MM בפול פריים)
אלמנטים/וקבוצות:17/24
זווית ראיה:10.8 עד 2.7 מעלות
מפתח צמצם מקסימלי:f/5.6 עד f/8
מפתח צמצם מינימלי:f/22
מרחק פוקוס מינימלי:2.4 מטר
הגדלה מרבית:0.24x
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:STM לניארי
מייצב תמונה:יש
עמידות:אבק/גשם/לחות
קוטר הברגת פילטר:82MM
משקל:1,605 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי, מכסה קידמי FLCP-82, מגן שמש, תיק, רגלית קולר

העדשה מגיעה עם מערכת זום פנימית מה שהופך אותה לנוחה מאוד לשימשו בידיים, כך שלא תרגישו את מרכז הכובד זז לכם מאזור הנוחות של העדשה.

העדשה מגיעה עם 7 אלמנטים מיוחדים: 3 אלמנטים ED ו- 4 אלמנטים סופר ED.

צריך לזכור שהעדשה הזאת אינה מגיעה עם צמצם קבוע, מה שאומר שברגע שאתם עושים זום הוא ישתנה - מה שיקשה עליכם כצלמים להוציא איתה תמונות מקצועיות, אבל עדיין בסופו של דבר במחיר שהעדשה הזאת נמכרת יש מצב גדול שזה לא עד כדי כך משנה.

העדשה תומכת במכפילים XF1.4X TC WR (יוצא טווח של 320MM ל- 1,280MM בפול פריים עם מפתח צמצם מקסימלי של f/8 עד f/11) ו- XF2X TC WR (יוצא טווח של 457MM ל- 1,824MM בפול פריים עם מפתח צמצם מקסימלי של f/11 עד f/16), מה שאומר שתקבלו את מירב הזום באיכות מלאה וללא צורך בקניית עדשה ארוכה יותר במצבי צילום רחוקים יותר.

לפי פוג'יפילם, העדשה מוגנת ב- 19 מקומות שונים ואטומה נגד גשם/אבק ועוד.. בנוסף הם טוענים שהעדשה תוכל לעמוד בימים סוערים במיוחד ובמזג אוויר קשה במיוחד ללא בעיה כולל עמידה בטמפרטורות של -10 מעלות צלזיוס.

העדשה מגיעה עם מייצב אופטי מובנה של עד 5 סטופים, מה שיאפשר לכם צילום ישיר עם היד ללא צורך בחצובה לצילום יציב.

מערכת הפוקוס של העדשה עובדת בצורה שקטה ומהירה במיוחד, בנוסף העדשה תומכת בשמירת פריסטים מוגדרים מראש של מיקום הפוקוס, כך שברגע האמת בלחיצת כפתור אחת ואתם נמצאים באיזור הפוקוס ששמרתם מראש.

העדשה מגיעה עם לא מעט כפתורים וגלגלות, יש 3 מתגים מובנים על העדשה והראשון בנוי לבחירת מרחק הפוקוס המינימלי שממנו העדשה תתחיל לחפש את נושא הצילום, מה שיעזור לעדשה להתמקד בקלות יותר.. העדשה ניתנת להגדרה של מרחק פוקוס מינימלי של 5 מטר או מרחק פוקוס ברירת המחדל, בנוסף יש את המתג שמאפשר לכם לבחור באיזה מצב פוקוס לעבוד על אוטומטי או פוקוס מוגדר מראש, המתג השלישי והאחרון מאפשר לכם לבחור את הפריסטים המוגדרים מראש AF או פריסט או AF-L.

בנוסף, לעדשה ישנם 4 כפתורים שניתנים להתאמה אישית אבל מותאמים לשימוש עם מערכת הפוקוס בלבד, וכפתור נוסף להגדרת פריסט פוקוס בלחיצה עליו.

העדשה מגיעה עם 3 גלגלות שונים: הגלגל הקטנה ביותר בנויה לשליטה במפתח הצמצם, הגלגלת הבנונית בנויה לשליטה ידנית בפוקוס, והגלגלת הגדולה בנויה כדי לשלוט בזום של העדשה.

לעדשה יש קולר עם רגלית נשלפת, מה שיקל על מי שאינו מעוניין להשתמש בה.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב B&H Photo Video:

סקירה של ערוץ היוטיוב Taylor Jackson:

סקירה של ערוץ היוטיוב Fuji Guys Channel:

מחיר העדשה עומד על 8,500 שקלים בישראל והיא תיהיה זמינה בחנויות במהלך חודש יולי.

לסיכום: עדשה מעניינת בהחלט, עם לא מעט פיצ'רים ויכולות, ובמחיר שווב לכל כיס, נמליץ לכם על העדשה אבל יחד עם זאת נאמר שעדיף להמתיל לסקירות מלאות של יוצרים ברשת כדי שנדע באמת מה טוב בעדשה הזו ועד כמה היא שווה את המחיר שלה, העדשה מתאימה לצלמים מתחילים ומקצועיים וחובבים כאחד, בנוסף תוכלו לצלם איתה - ספורט, טבע ועוד..