אחרי מעל שבוע של תעלומה לאיפה נעלם העדכון קושחה למצלמת ה- EOS R3 קנון משיקה לה עדכון נוסף כדי לסדר את התקלה שהתגלתה בעדכון הקודם.

וכמובן חשוב לציין, כאתר חדשות צילום אנחנו לא תמיד אוהבים לשלוח עדכון על העדכוני קושחה כשהם יוצאים, אלא רק לאחר בדיקה מלאה ומקיפה שאנחנו רואים שהעדכון הינו תקין לחלוטין, מכיוון שזהו כלי העבודה שלכם - וברגע שתתקינו עדכון אחד שיהרוס את המצלמה שלכם הלכו לכם כל העבודות שתכננתם לעשות בזמן הקרוב, לכן אנחנו תמיד מוציאים עדכון על העדכוני קושחה לפחות שבוע לאחר העדכון ולרוב כשבועיים לאחר העדכון.

להלן העדכונים בצורה מפורטת:

מצלמת קנון EOS R3

עדכון גרסה: 1.2.11. מוסיף את היכולת להגדיר "מהירות גבוהה רציפה מותאמת אישית" למצב "Drive". ניתן לצלם בין 2 ל- 50 תמונות ברציפות במהירות של כ- 30 עד 195 תמונות בשנייה.2. מוסיף את היכולת לבחור "FHD 239.76 fps/200.00 fps" ב- "High frame rate".3. מוסיף את היכולת של "Depth compositing" במצלמה במהלך "Focus bracketing".2. מוסיף סוגר פוקוס ושילוב עומק עם הפלאש (Speedlite EL-1).4. מוסיף את היכולת של הקלטת סרטים ב- time-lapse. שים לב שהגדרת הוידאו time-lapse נשמרת גם אם המצלמה נכנסת למצב כיבוי אוטומטי לפני התחלת הקלטת סרטון ה- time-lapse.5. מוסיף את היכולת של פונקציונליות עיבוד Cloud RAW. עיבוד רואו עם טכנולוגיית עיבוד התמונה העדכנית ביותר. זהו שירות בתשלום הדורש רכישת תוכנית שירות של "Canon Imaging App", שזמינה החל מה- 25 ביולי 2022.6. מוסיף את היכולת להמיר מספר תמונות HEIF למספר תמונות JPEG.7. מוסיף את היכולת להגדיר את [Still Image Crop/Aspect] ל- [Custom Controls]. ניתן להשתמש בלחצן שהוקצה למעבר בין חיתוך ויחס גובה-רוחב.8. מוסיף את היכולת לחתוך ולשנות את גודל התמונות במהלך העברה לשרת FTP.9. אימות 802.1X/WPA2-Enterprise תומך כעת בפורמט האישור PKCS#12.10. מוסיף צליל תריס אלקטרוני שיושמע כאשר התריס המכני או הווילון האלקטרוני הראשון מוגדר.11. משפר את הביצועים של "מייצב התמונה הדיגיטלי IS". הוא מייצב את התמונה בעת צילום סלפי או צילומי הליכה באמצעות עדשה רחבה.12. מוסיף [טמפרטורת כיבוי אוטומטי: סטנדרט/גבוה] לתפריט עבור צילום סטילס.13. מתקן בעיה, המציגה קוד שגיאה 70 במצלמה, שעלולה להתרחש, במקרים נדירים, כאשר [Disp. performance] מוגדרת ל- [Smooth].14. מתקן בעיות קלות.15. מתקן בעיה שבה לאחר עדכון המצלמה לגירסת קושחה 1.2.0, בעת ביצוע פעולת [Factory reset], חלק מהגדרות הצילום אינן נשמרות.

להורדת העדכון ניתן ללחוץ כאן.

מצלמת קנון EOS R5

עדכון גרסה: 1.6.01. מוסיף [טמפ' כיבוי אוטומטי: סטנדרט/גבוה] לתפריט עבור הקלטת וידאו. כאשר [גבוה] נבחר, המצלמה לא תכבה אוטומטית כאשר הטמפרטורה של גוף המצלמה והכרטיס הופכת לגבוהה, מה שעשוי לאפשר הקלטת סרט ארוך יותר מבעבר, בהתאם לתנאי הצילום. שימו לב שהטמפרטורה של המשטח התחתון של המצלמה עשויה לעלות בשלב זה.2. מוסיף את היכולת להמיר מספר תמונות HEIF למספר תמונות JPEG.3. משפר את הביצועים של "מייצב התמונה הדיגיטלי IS". זה מייצב את התמונה בעת צילום סלפי או צילומי הליכה באמצעות עדשה רחבה.4. מתקן בעיות קלות.

להורדת העדכון ניתן ללחוץ כאן.

מצלמת קנון EOS R6

עדכון גרסה: 1.6.01. מוסיף את היכולת להמיר מספר תמונות HEIF למספר תמונות JPEG.2. משפר את הביצועים של "מייצב התמונה הדיגיטלי IS". זה מייצב את התמונה בעת צילום סלפי או צילומי הליכה באמצעות עדשה רחבה.3. מתקן בעיות קלות.

להורדת העדכון ניתן ללחוץ כאן.

מצלמת קנון EOS R7

עדכון גרסה: 1.1.01. תומך בעיבוד תמונת רואו בענן.**יש צורך לרכוש תוכנית מנוי לעיבוד תמונות Cloud RAW מ-Canon. השירות יתחיל ב- 25 ביולי

להורדת העדכון ניתן ללחוץ כאן.

מצלמת קנון EOS R10

עדכון גרסה: 1.1.01. תומך בעיבוד תמונת רואו בענן.**יש צורך לרכוש תוכנית מנוי לעיבוד תמונות Cloud RAW מ-Canon. השירות יתחיל ב- 25 ביולי.

להורדת העדכון ניתן ללחוץ כאן.

להלן סרטוני סקירה על העדכון החדש למצלמת ה- eos R5:

סקירה של ערוץ היוטיוב Peter McKinnon:

סקירה של ערוץ היוטיוב Angelo Paduraru:

סקירה של ערוץ היוטיוב Ordinary Filmmaker:

לאחר שעבר כשבוע מיציאת העדכונים ניתן לומר שהעדכונים יציבים ולא גרמו לבעיות אצל מי שכבר עדכן.