התאורה החדשה מגיעה כ- 8 חודשים לאחר השקת הדגם הבסיסי M600D שמגיע במבנה שמתאים לתאורת אור יום בלבד וללא טמפרטורה משתנה.

בהפרש של 700 שקלים אתם תקבלו את שיא הטכנולוגיה שזמינה כרגע אצל גודוקס, מה שכן קצת מוזר לראות שהחברה לא משיקה מוצר מתחרה לתאורה הקיימת של חברת אפצ'ור מדגם "LS 600c Pro" שמגיעה עם יכולות גבוהות במיוחד כולל תמיכה מלאה בסולם ה- RGB.

מבט על התאורה:

להלן המפרט הטכני של התאורות:

מפרטגודוקס Knowled M600Bi
תאריך השקה:05/08/2022
יצרן:גודוקס
סוג הנורה:לד
מיועדת ל:וידאו
תושבת לרפלקטור:בוואנס S
עוצמת התאורה (הספק וואט):740
טמפרטורת צבע (קלווין):2800K עד 6500K
טווח בהירות:0 - 100%
עקומת עמעום:4, אקספוננציאלי/לניארי/לוגריתמי/עקומת-S
CRI:96
TLCI:97
אפקטים מובנים:21
שליטה חוטית באמצעות:כבל DMX עד 512 ערוצים
שליטה מרחוק באמצעות:בלוטוס - דרך אפליקציה/2.4G
מקסימום טווח שליטה אלחוטי:30 מטר בלוטוס, 60 מטר 2.4 אלחוטי
מקור כוח:סוללה חיצונית/חיבור ישיר לחשמל
סוללות תואמות:תושבת V
ספק כוח:48V 13A
אורך הכבל חשמל:7.5 מטר
חיבור לחצובה באמצעות:הברגה 5/8 אינץ'
מערכת קירור:מאוורר
משקל גוף תאורה:4.96 קילוגרם
משקל מערכת בקרה:3.74 קילוגרם
מה מקבלים בערכה:פנס, מגן לד, רפלקטור RFT-19, מערכת בקרה ותושבת לסוללה מתושבת V, סופר קלאמפ לבקר LSA-03 משולב עם LSA-19, כבל בטיחות, כבל חשמל, כבל מהתאורה למערכת הבקרה, תיק

התאורה החדשה מגיעה עם יכולות מדהימות שאנחנו רק לאחרונה התחלנו לראות שהם בכלל קיימות כחלק מההתקדמות הטכנולוגית של עולם הלד, וגודוקס עצמה הוסיפה לשם הדגם של התאורה את השם: Knowled שאומר שזאת תאורה שנמצאת בסדרה היוקרתית ביותר של החברה.

התאורה מגיעה עם טמפרטורת צבע משתנה, מ- 2800K עד 6500K מה שיתן לכם מרחב עבודה נוח ויצירתי במיוחד, וכמובן ללא צורך בג'לים מסוג כל שהוא להפקה שלכם (למעט ג'לים צבעוניים).

גודוקס סיפקה לנו בדיקות מעבדה של עוצמת התאורה ב- 3 מצבים שונים: התאורה על עוצמה של 100% ממרחק של מטר אחד עם הרפלקטור הסטנדרטי קיבלנו דירוג בעוצמה של 198,000 לוקס, עם רפלקטור ממרחק של 3 מטרים קיבלנו דירוג של 17,500 לוקס, עם פרנל FLS10 קיבלנו דירוג של 40,100 לוקס ממרחק של 3 מטרים.

לפי גודוקס למרות שעוצמת התאורה גבוהה במיוחד, החברה הצליחה להביא את התאורה עם דיוק צבע גבוה במיוחד, ששומר על עצמו לאורך כל שינוי העוצמה של התאורה וכולל שינוי טמפרטורת הצבע של התאורה, מה שיאפשר לכם לקבל צבעים מדויקים ודומים מסצנה לסצנה אפילו שכל פעם תשתמשו בעוצמות שונות.

על התאורה ניתן לשלוט בכמה אפשרויות שונות: דרך חיבור ה- DMX, דרך חיבור בלוטוס לאפליקציה של גודוקס, דרך חיבור אלחוטי 2.4G לשלט של גודוקס מדגם RC-R9.

בנוסף על התאורה תוכלו לשלוט דרך הבקר בצורה מאוד דייקנית, מה שאומר שגודוקס מאפשרת לכם לכוון את עוצמת התאורה לא רק מ- 0% ל- 100%, זאת שבמקום שתעברו דרך 1% ואז ל- 2% וכן הלאה תוכלו לכוון את העוצמה של התאורה גם בצורה של 1.1% ואז 1.2% וכן הלאה, מה שיאפשר לכם לשלוט בעוצמת התאורה בצורה מלאה ומדויקת ביותר.

התאורה מגיעה עם 7 קבוצות של אפקטים שבתוכם בסך הכללי יש 21 אפקטים, מה שיאפשר לכם להנות מיצירותיות גבוהה לכל סצנה שתרצו.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על התאורה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Art Video Productions:

סקירה של ערוץ היוטיוב Momentum Productions:

מחיר התאורה עומד על 6,600 שקלים בישראל.

לסיכום: תאורה בהחלט שמישה לפרויקטים גדולים במיוחד, בסופו של דבר זהו עוד צעד של חברת גודוקס כדי להכנס לעולם הקולנועי, זאת תאורה שבהחלט נראית בנויה טוב - ולא נראה לי שניתן לחלוק על כך - זאת מכיוון שגודוקס ידועה בשנים האחרונות בהשקת מוצרים איכותיים במיוחד ובו זמנית זולים, התאורה כמובן מתאימה בעיקר לצלמי הוידאו שבנינו..