סדרת ה- V-AF החדשה מגיעה לאחר סדרת ההשקות שהיו לאחרונה בעולם הצילום וגרמו לעולם הקולנוע לרעוד, מכיוון שהיום המצלמות מירורלס מתקדמות צריך פתרון חדיש ועדכני שיאפשר צילום ברמה קולנועית עם המצלמות מירורלס.

וזה מה שסדרת ה- V-AF תעשה, אם מגיעה עם סדרת עדשות בטווחים שונים עם מפתח צמצם של T1.9 מה שיאפשר התאמה מלאה על סט הצילום שלכם, בשפה פשוטה ה- T בא לייצג את כמות האור שעובר דרך העדשה לחיישן, מה שאומר שאם הייתם על מפתח צמצם של T1.9 בעדשה אחת - ברגע שתשימו עדשה אחרת כדי להגיע לאותה כמות האור שנכנסת דרך העדשה תצטרכו לכוון אותה גם על מפתח צמצם של T1.9.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטסאמיאנג V-AF 20mm T1.9סאמיאנג V-AF 24mm T1.9סאמיאנג V-AF 35mm T1.9סאמיאנג V-AF 45mm T1.9סאמיאנג V-AF 75mm T1.9
תאריך השקה:20232023202220222022
יצרן:סאמיאנגסאמיאנגסאמיאנגסאמיאנגסאמיאנג
עשויה מחומר:גוף פלסטיק, חלק עליון מתכתגוף פלסטיק, חלק עליון מתכתגוף פלסטיק, חלק עליון מתכתגוף פלסטיק, חלק עליון מתכתגוף פלסטיק, חלק עליון מתכת
סוג עדשה:פרייםפרייםפרייםפרייםפריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:20MM בפול פריים (30MM בקרופ)24MM בפול פריים (36MM בקרופ)35MM בפול פריים (52.5MM בקרופ)45MM בפול פריים (67.5MM בקרופ)75MM בפול פריים (112.5MM בקרופ)
אלמנטים/וקבוצות:לא ידועלא ידועלא ידועלא ידוע9/10
זווית ראיה:לא ידוע83.7 מעלות בפול פריים63.6 מעלות בפול פריים52.3 מעלות בפול פריים32.9 מעלות בפול פריים
מפתח צמצם מקסימלי:T1.9T1.9T1.9T1.9T1.9
מפתח צמצם מינימלי:לא ידועלא ידועלא ידועלא ידועלא ידוע
מרחק פוקוס מינימלי:לא ידוע19 סנטימטר29 סנטימטר35 סנטימטר69 סנטימטר
יחס הגדלה מקסימלי:לא ידועלא ידוע1:0.13לא ידוע1:0.13
להבי צמצם:99999
סוג פוקוס:אוטומטי/ידניאוטומטי/ידניאוטומטי/ידניאוטומטי/ידניאוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:STM לניאריSTM לניאריSTM לניאריSTM לניאריSTM לניארי
טווח סיבוב גלגל הפוקוס:300 מעלות300 מעלות300 מעלות300 מעלות300 מעלות
מייצב תמונה:ללאללאללאללאללא
עמידות:אבק/גשםאבק/גשםאבק/גשםאבק/גשםאבק/גשם
קוטר הברגת פילטר:58MM58MM58MM58MM58MM
משקל:280 גרם280 גרם280 גרם280 גרם280 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי, מכסה קידמימכסה אחורי, מכסה קידמימכסה אחורי, מכסה קידמימכסה אחורי, מכסה קידמימכסה אחורי, מכסה קידמי

מכיוון שההשקה המלאה תימשך עד לקראת סוף שנת 2023 אין לנו עד כה תמונות של העדשות הנוספות, ובנוסף אין לנו מפרט של האלמנטים המיוחדים בעדשות החדשות, ולכן ברגע שהם ישוחררו נעדכן אותם כאן ובקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

העדשות החדשות כולם מגיעות בגודל עקבי מלא, מה שיאפשר הרכבה מהירה על גימבל או מערכת פוקוס עוקב, מכיוון שהעדשות באותו הגדול בדומה לטבעת הפוקוס שתיהיה באותו המקום בכל העדשות.

העדשות כולן מגיעות עם 2 נורות המציגות את מצב ההקלטה של הוידאו במצלמה, מה שאומר שברגע שהמצלמה לא מקליטה וידאו הנורות יהיו בצבע ירוק, וברגע שהמצלמה מקליטה וידאו הנורות הופכות לצבע אדום.

העדשות מגיעות עם טבעת פוקוס ידנית, ובברירת מחדל הן מגיעות עם טווח לסיבוב הטבעת פוקוס של 300 מעלות, לפי החברה ניתן לשנות את הטווח דרך התוכנה של החברה לניהול העדשות של החברה (Samyang Lens Station).

העדשות מגיעות עם מתג שמאפשר לשנות את יעוד טבעת הפוקוס של העדשה,במצב M1 הגלגלת תאפשר שינוי המיקוד של העדשה, במצב M2 הטבעת תאפשר לכם לשנות את הצמצם, בנוסף את המתג ניתן להגדיר ולשנות דרך התוכנה לניהול העדשות של החברה (Samyang Lens Station).

בנוסף, כל העדשות מגיעות עם לחצן החזקה של הפוקוס, מה שמאפשר לכם לעצור את הפוקוס האוטומטי למשך הזמן שתלחצו על הכפתור, את המתג ניתן להגדיר ולשנות דרך התוכנה לניהול העדשות של החברה (Samyang Lens Station).

לפי החברה, כל העדשות עברו בפיתוח בדיקות מקיפות כדי להביא אותם עם איזון צבעים תואם בכל סדרת העדשות, כך שיהיה לכם מינימום הבדלי צבע בצילום עם כל עדשות הסדרה.

בשונה מהרגיל העדשות החדשות מגיעות עם פונקציה מעניינת במיוחד שכנראה נדע עליה עוד בהמשך, לכל העדשות יש מין תושבת מקדימה עם מגעים אלקטרוניים, מה שיאפשר לדברי החברה לחבר אל העדשות אביזרים בלעדיים שלא ניתן למצוא באף חברה אחרת.

מנוע הפוקוס של העדשות בנוי בסגנון STM לניארי, מה שיאפשר צילום וידאו שקט במיוחד במקביל למהירות פוקוס גבוהה ונשמית מיקוד עדינה ככל האפשר.

לפי החברה, העדשות כולן מגיעות בתקן אחיד ובחדות גבוהה, מה שיאפשר צילום באיכות מלאה של עד 8K, והעדשות כולן מאפשרות לצלם גם וידאו וגם תמונות ללא יוצא מן הכלל.

העדשות מגיעות עם איטום מלא לנזקי אוויר, כולל אבק, גשם ועוד.. לפי סאמיאנג העדשה מוגנת ב- 6 מקומות שונים בגוף העדשה, כך שהיא לגמרי בנויה לעמוד בכל תנאי הצילום שרק תרצו, מה שכן מעניין יהיה לדעת האם המגעים החיצוניים שדיברנו עליהם מקודם עמידים אף הם לכל תנאי המזג אוויר.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של העדשה V-AF 75mm T1.9 מערוץ היוטיוב HR Images:

סרטון שצולם עם העדשה V-AF 75mm T1.9 של ערוץ היוטיוב WeekendVisual:

סרטון שצולם עם העדשה V-AF 75mm T1.9 של ערוץ היוטיוב CyberPhoto AB:

מחיר כל עדשה אחת עומד על 2,499 שקלים בישראל.

לסיכום: סט עדשות איכותי ומעניין במקביל, בהחלט יהיה מעניין לראות איך זה נראה במציאות ולא רק בהשקות, ולכן נמתין לסקירות מקיפות של יוצרים ברשת, בסופו של דבר אם מערכת הפוקוס עובדת מצויין כל שאר הפרמטרים כבר יחסית ידועים לנו, לעדשות יש נשימת מיקוד עדינה מאוד ביחס לעדשות אחרות שקיימות לתושבת סוני E, בנוסף בהחלט מרגש לראות לראשונה סדרה שלימה של עדשות קולנוע עם מערכת פוקוס אוטומטית - כי די התקדמנו!