העדשה שנכריז עליה היום כבר קיימת בשוק כשנה, והסיבה שלא הכרזנו עליה עד כה היא: מכיוון שלא היינו בטוחים עד כמה העדשות של יונגנו יעבדו בצורה טובה על מצלמות המירורלס בתאימות של פוקוס אוטומטי וחדות גבוהה, ולאחר כשנה ניתן לומר שזו חברה די טובה ומוצריה הזולים שווים את ההשקעה.

יונגנו השיקה את כל סדרת העדשות לתושבת סוני E לראשונה, מכיוון שסוני הייתה הראשונה שעברה לתחום המירורלס, ומשם היא המשיכה לחברות כמו קנון וניקון עם עדשות מקבילות.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטיונגנו YN35mm f/2.0 DF DSM
תאריך השקה:25/05/2021
יצרן:יונגנו
עשויה מחומר:תושבת לעדשות ממתכת מצופה כרום
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:35MM בפול פריים (52.5 בקרופ)
אלמנטים/וקבוצות:8/9
זווית ראיה:61.3 מעלות
מפתח צמצם מקסימלי:f/2
מפתח צמצם מינימלי:f/16
מרחק פוקוס מינימלי:35 סנטימטר
הגדלה מרבית:0.13x
להבי צמצם:7, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:DSM צעדים
מייצב תמונה:ללא
עמידות:אבק/גשם קל
קוטר הברגת פילטר:52MM
משקל:290 גרם לניקון Z ו- 280 גרם לקנון RF ו- 295 גרם לסוני E
אביזרים בערכה:מכסה אחורי, מכסה קידמי, מגן שמש

העדשה מגיעה עם מערכת פוקוס המורכבת ממנוע צעדים על בסיס DSM, שלפי החברה עובד בצורה שקטה לכל אורך המיקוד, מה שהופך את העדשה למתאימה לצילום וידאו ותמונות באופן מלא.

העדשה מגיעה עם 4 אלמנטים מיוחדים: אלמנט פיזור נמוך (ED) אחד, ואלמנט אספירי אחד, ו- 2 אלמנטים HRI.

העדשה מגיעה עם גלגלת פוקוס הניתנת להתאמה אישית, מה שיאפשר לכם לשנות איתה את מהירות התריס או הצמצם או הרגישות (ISO) דרכו, בנוסף לעדשה ישנו כפתור FN הניתן להתאמה אישית באופן מלא, וכמובן החברה לא שכחה את המתג ההיסטורי שמאפשר לכם לשנות את מצב הפוקוס דרך העדשה מידני לאוטומטי ולהפך.

חשוב לציין שבגרסת העדשה לקנון RF אין כפתור הניתן להתאמה אישית.

העדשה מגיעה עם חיבור USB סוג C שיאפשר לכם בעתיד לעדכן את העדשה בהתאם לצורך, במקביל מאוד מעניין לבדוק איך בדיוק העדשה מוגנת למזג אוויר בזמן שהחיבור לעדכוני קושחה שלה פתוח לרווחה (הם היו יכולים לעשות את החיבור הזה בתוך התושבת של העדשה עצמה וכך החיבור לא היה חשוף כלל לנזקי המזג אוויר).

בנוסף העדשה מגיעה במשקל מאוד קל מה שיאפשר צילום ממושך עם העדשה ללא התעייפות כלל.

סרטון השקה לעדשה מגרסת הסוני E:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Christopher Frost לגרסת הסוני:

סקירה של ערוץ היוטיוב Christopher Frost לגרסת הקנון:

סקירה של ערוץ היוטיוב NO limits ON לגרסת הסוני:

מחיר העדשות להלן:עדשת "YN35mm F2Z DF DSM" למצלמות ניקון Z מחירה עדיין לא נקבע אבל נעדכן בהמשך.עדשת "YN35mm F2R DF DSM" למצלמות קנון RF עומד על 375 דולר בחו"ל.עדשת "YN35mm F2S DF DSM" למצלמות סוני E עומד על 278 דולר בחו"ל.כשהיא תגיע לישראל נעדכן כאן את המחיר ובקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

עדכוני קושחה לעדשות החדשות ניתן למצוא מהקישור כאן.

לסיכום: עדשה מעניינת במיוחד עם מבנה אופטי דומה לעדשת הוילטרוקס המקבילה, ובמיוחד עם חדות ופוקוס מהיר וחד בוידאו ובתמונות, ביחס למחיר שבו היא נמכרת כנראה שיהיה לה שוק די גדול של צלמים חובבים ומתחילים, ואפילו היא תתאים ללא מעט צלמים מקצועיים שרוצים עדשה קלה, זולה, וטובה במקביל.