לראשונה מאי פעם, דייטי משיקה מוצר הכרחי להפקות ענק במחיר די נמוך ביחס למתחרים, ובמקביל ללא מעט פיצ'רים שעולים על המתחרים.

הקלאפר הינו כלי חשוב בסט מרובה מצלמות ומיקרופונים, במיוחד כשמשתמשים בסנכרון קוד זמן לאחר הצילום.

מבט על הקלאפר:

להלן המפרט הטכני של הקלאפר:

מפרטדייטי TC-SL1
תאריך השקה:25/10/2022
יצרן:דייטי
עשוי מחומר:אלומניום
סוג קוד זמן:SMPTE
מסך ראשי:לד בהיר, בסגנון נקודות מטריקס
מסך אחורי:
קישוריות אלחוטית:
טווח אלחוטי וויפיי:9 מטר
טווח אלחוטי בלוטוס:76 מטר
תאימות אלחוטית:אנדרואיד, IOS
ערוצי RF אלחוטיים:8
דיוק קוד זמן:±0.5 ppm
איבוד פריימים:פריים אחד ל- 72 שעות (עם עדכון קושחה 1.2)
תמיכה בפריימים:23.98,24,25,29,97,29.97DF,30
חיבורי קוד זמן:5 פינים LEMO כניסה/יציאה, 1/4 אינץ' TRS יציאה
סוללה:ליתיום, NP-F550 עם 3,350 מיליאמפר
חיי סוללה:עד 120 שעות
חיבור טעינה:USB סוג C
זמן טעינה:3 שעות (במטען 15V 2A)
משקל:1.1 קילוגרם
אביזרים בערכה:2 סוללות ליתיום NP-F550 של דייטי, כבל USB סוג C ל- USB סוג A, כבל קוד זמן 3.5MM ל- 5 פינים, מחק, נרתיק קשיח

כידוע, חברת דייטי משקיעה את מירב מאמציה כדי לייצר תמיד את המוצר המושלם ביותר שאפשר, וגם כאן החברה לא נחה לרגע ובנתה עוד מוצר חשוב להפקות והכניסה לתוכו את כל הפיצ'רים שרק הייתם רוצים.

לפני שנדבר כבר על כל המערכת המתוחכמת, דייטי חשבה עד לפרטים הקטנים ביותר ואפילו את הלו המחיר היא בנתה בצורה כזאת שהוא משולב עם תאורה אחורית לבנה, מה שאומר שגם במצבי תאורה חשוכים במיוחד תוכלו עדיין לראות מה כתוב על הלוח.

על כל ההגדרות של הקלאפר החדש ניתן לשלוט בצורה אלחוטית דרך האפליקציה Sidus Audio שקיימת באפסטור וגוגל פליי.

בנוסף כידוע לא מעט פעמים אתם נאלצים להפוך את הקלאפר ולראשונה ברגע שתהפכו את המכשיר לצד השני המסך יהפוך את הטקסט אוטומטי לצד השני כך שתמיד יהיה לכם נוח לקרוא אותו בכל מצב, עם זאת חברת דייטי חוזרת ואומרת שהדבר החשוב ביותר הוא שהמסך הגדול לא רפלקטיבי, מה שאומר שאתם לא צריכים לדאוג שבגלל זווית לא נכונה שתציבו את הקלאפר לא תצליחו לראות במצלמה את המספרים וזה בגלל שהמסך בנוי על בסיס מט.

במקביל למסך הראשי שאנחנו לא יודעים מה גודלו וזה גם לא משנה כי גם כך הוא די גדול ומספיק למה שנועד, דייטי הוסיפה מסך הגדרות אחורי בגודל אינץ' אחד עם פאנל OLED, והוא יאפשר לכם לשלוט בכל ההגדרות והחיבוריות לסנכרון הקוד זמן וכמובן לסנכרון הפריימים לשניה.

מה שטוב הוא שדייטי בנו מערכת מתוחכמת במיוחד לחסכון בחיי סוללה, מה שאומר שהם מאפשרים לכם לבחור עד 6 מצבי בהירות שונים גם למסך הראשי וגם לתאורה האחורית של הלוח עצמו, ובנוסף ברגע שתנתקו את המגע בין החלק העליון לחלק התחתון של הקלאפר הוא ידלק אוטומטית וכך תוכלו לראות את המספרים רצים והכל, וברגע שתסגרו אותו כדי לעשות את הקלאפ הוא יכבה אוטומטית את המסך.

בנוסף, בשליטה אלחוטית דרך הבלוטוס תוכלו לחבר אליו עד 20 מכשירים של קוד זמן, ולפי דייטי זהו המכשיר הראשון בעולם שתומך במספר רב כל כך של מכשירי קוד זמן במקביל, וזה כמובן מגיע עם תמיכה במרחק של עד 76 מטר עם בלוטוס ו- 9 מטר עם וויפיי RF.

לפי דייטי, הקלאפר החדש מאפשר להתאים אותו גם למסנכרני קוד זמן חיצוניים שלא קשורים לחברה, זאת אומרת שכל מכשיר קוד זמן שתחברו אליו כדי לסנכרן את הקוד זמן הוא יאפשר לכם את הסנכרון.

הלוח הלבן עשוי מפולימר למחיקה יבשה עם משטח אנטי רפלקטיבי, מה שיאפשר לכם להשתמש בו בצורה הנוחה ביותר בלי לנסות "לריב" איתו כדי לנקות אותו כל פעם מחדש.

את הקלאפר החדש דייטי בנו במבנה נוח לאחיזה אפילו עם יד אחת בלבד, מה שיאפשר לכם ממש לתפעל אותו בקלות במהלך הצילומים.

זמן הסוללה של הקלאפר גם הוא הקדם ביחס לכל דגם אחר בשוק והסוללה מדגם NP-F550 מגיע עם קיבולת של 3,350 מיליאמפר, וכמובן שדייטי כבר בערכה הבסיסית תספק לכם 2 סוללות כאלה עם טעינה נוחה ומהירה בעוצמה של 30 וואט באמצעות המטען בערכה.

סרטון השקה:

סרטון הדרכה של דייטי:

להלן כמה סקירות על הקלאפר:

סקירה של ערוץ היוטיוב Curtis Judd:

סקירה של ערוץ היוטיוב Tyler Edwards:

סקירה של ערוץ היוטיוב Sound Speeds:

סקירה של ערוץ היוטיוב Scott Balkum:

מחיר הקלאפר עומד על 4,500 שקלים בישראל.

לסיכום: הקלאפר החדש פותח דלת נוספת בתחום הסאונד, מה שכמובן מאפשר הקמה של הפקות בתקציב נמוך ובאיכות גבוהה כמו בהפקות הענק, הוא מתאים בעיקר לסאונדמנים או צלמים שצריכים סנכרון של מספר מרובה של מיקרופונים/מצלמות.