המפרט פורסם על ידי אתר ניקון שמועות, שמציין שזה בא מ- "מקור אמין". על פי NR, מה שמכונה "ניקון Z9" יהיה משהו של מצלמה המורכבת מגוף בסגנון ניקון D6 (כנראה עם גריפ מובנה), יכולות וידאו ברמה של מצלמת קנון EOS R5, ופוקוס אוטומטי ברמה של מצלמת a9II של סוני..

מבחינת מספרים גולמיים, על פי הדיווחים המצלמה תציג חיישן 46 מגה פיקסל ומעבד EXPEED חדש לחלוטין המסוגל לצלם עד 20fps במהירות מלאה ולצלם וידאו 8K / 30p. המצלמה תציג גם AF (פוקוס אוטומטי בניקון) משופר עם זיהוי אובייקטים, EVF ללא הפסקת חשמל ללא הגבלה, חריצי כרטיסי XQD או CFExpress כפולים, Gigabit LAN ו"ממשק משתמש חדש", אם כי אין פרטים נוספים המשותפים על אותה נקודה אחרונה.

כל אלה יגיעו לכאורה בקיץ של 2021 "תמורת תג מחיר שבין 6,000$ - 7,000$ (באיזור ה- ₪21,000).

המפרט שהודלף מוקדם כל כך כפוף לשינויים, לא פחות מכך מכיוון שהחברה עצמה עדיין עשויה להסיר חלק מהמפרט ולבדוק אבות טיפוס מרובים. אבל מה שלא נגמר, ברור שניקון מכוונת גבוה מאוד למצלמת המראה "הדגלית" האמיתית הראשונה שלה, שיכולה לפנות למגוון רחב של אנשי מקצוע המחפשים יכולת וידאו ברזולוציה גבוהה, במהירות גבוהה ובאיכות גבוהה. בגוף מצלמה יחיד.

אחרי הכל, זה בדיוק המתחרה של מצלמת ה- Canon EOS R5.

הדבר הנוסף שברור הוא שקנון סוני וניקון, כולן מתכננות להוציא בשנה הבאה ספינות דגל ללא מראה. ספינת הדגל השמועה של סוני נשמעת דומה מאוד לניקון Z9, בעוד שלכאורה קנון מתכננת לשחרר R5S עם 90 מגה פיקסל. 2021 עומדת להיות שנה מעניינת עבור מצלמות המירורלס למקצוענים...