קנון, ניקון, סוני, פוג'יפילם, אולימפוס ו- פנסוניק הוציאו תוכנות למחשבי PC ו- Mac המאפשרות להשתמש במצלמות נבחרות שלהם כמצלמות אינטרנט עם שירותי שיחות וידאו פופולריים. אך לא כל החברות הוסיפו תמיכה בכל המצלמות, ובמקרים מסוימים, שירותי שיחות וידאו מסוימים אינם נתמכים.

יש לכל זה פיתרון זול יחסית: כרטיס הקלטה - HDMI.

סרטון הדגמה של שימוש בכרטיס לכידת HDMI:

בעוד שחלקם עשויים לחשוב שמדובר בפתרון ברור מאליו, ישנם רבים שאולי לא יודעים מהו כרטיס הקלטה, כיצד הם עובדים, או שהם היו אפילו אופציה.

חיבור המצלמה ישירות למחשב ללא תוכנה מותאמת אישית לא יעבוד. כדי להשתמש במצלמה שלך כמצלמת רשת דרך המחשב שלך ללא תוכנה מותאמת אישית זו נדרש מתאם המסוגל ללכוד אות וידאו מהתקן חיצוני באמצעות חיבור ה- HDMI שלו. לפני שנת 2020 והתפוצצות של צורכי שיחות הווידיאו, כרטיסי הקלטה שימשו לרוב בקונסולות משחקי וידאו כשיטה להקלטת תכנים ליוטיוב או לשידור חי ל- טוויץ'.

מוקדם יותר השנה היה קל מאוד למצוא כרטיסי הקלטה במלאי בגלל הגידול הפתאומי בביקוש הודות ל- COVID-19, ורבים מאלו שהיו זמינים נעו בין $80 למאות דולרים. לחלק מהיקרים יותר היו מאפיינים נוספים, אך לשימוש פשוט במצלמת הרשת נדרש רק בסיסי. המלאי בכרטיסי הקלטה שונים יציב יחסית וישנן מספר אפשרויות באיביי. הפתרון המשתלם ביותר בסך 13 דולר המוצג בסרטון לעיל כבר אינו זמין בזמן הפרסום, אך עדיין ניתן לקבל אפשרויות דומות במחיר של עד 16 דולר בלבד.

אם לא מתחשק לך להתעסק בתוכנה של יצרן מצלמות, כרטיס הקלטה חיצוני זו דרך זולה וקלה להשתמש כמעט בכל מצלמה דיגיטלית עם יציאת HDMI כמצלמת אינטרנט עם המחשב שלך.

וכדי שהמצלמה תוכל לצלם דרך המחשב כל שעליכם לעשות הוא להוריד את התוכנה OBS (בעברית) או Streamlabs (באנגלית), להתקין ולהתחיל לצלם - פשוט וקל.

תוכלו ללחוץ כאן כדי לקנות את הכרטיס הקלטה באיביי.