ישנם לא מעט חברות צילום שמשיקות לא מעט עדשות ידניות, אבל לרוב ישלהן תחליף בפן המקצועי עם פוקוס אוטומטי וחדות ואיכות טובה יותר - וכמובן עם מחיר גבוה יותר.

אבל כשמדברים על שוק עדשות הפישאיי (עין הדג) מסוג פנקייק (שהן עדשות זולות בעיקר) בהתאמה למצלמות המירורלס המתקדמים של היום זה דבר שאינו בנמצא, מה שהופך את העדשה החדשה ליחודית ומעניינת במיוחד.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטפרגאר 10mm F8 פישאיי
תאריך השקה:24/01/2021
יצרן:פרגאר
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:10MM בקרופ (15MM בפול פריים)
אלמנטים/וקבוצות:4/5
זווית ראיה:150 מעלות
מפתח צמצם:f/8, קבוע
מרחק פוקוס מינימלי:30 סנטימטר
הגדלה מרבית:לא ידוע
להבי צמצם:לא ידוע
סוג פוקוס:ידני
מייצב תמונה:ללא
עשוי מחומר:מתכת
עמידות:לא ידוע
הברגת פילטר:ללא
משקל:80 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי, מכסה קידמי, נרתיק

לפי החברה, 3 אלמנטים נבנו במיוחד לפיזור אור נמוך - מה שאומר שגם בתנאים יחסית קשים תקבלו תמונות באיכות טובה ועם כמה שפחות סטיות כרומטיות.

העדשה מגיעה עם 3 אלמנטים מיוחדים: 3 אלמנטים ED.

בנוסף, לעדשה ישנה מערכת תפעול שונה בנוגע לפוקוס הידני, המבנה שלה הוא יחסית נוח, כמובן שככל הנראה לוקח זמן עד שמתרגלים אליו.

פרגאר ידועה כבר כמה שנים כחברה טובה עם מערכת יצור טובה במיוחד, אבל בסופו של דבר נצטרך להמתין לסקירה מקיפה שלנו על העדשה, כך שנדע בוודאות עד כמה היא טובה.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Christopher Frost:

סקירה של ערוץ היוטיוב Camera Conspiracies:

סקירה של ערוץ היוטיוב RED35:

סקירה של ערוץ היוטיוב hikyletaggart:

סקירה של ערוץ היוטיוב andre:

מחיר העדשה בחו"ל עומד על 79 דולר - ותוכלו להזמין אותה ישירות מאמזון בקישורים הבאים:העדשה עם תושבת למצלמות "ניקון עם תושבת Z" במחיר של 208 שקלים מכאן.העדשה עם תושבת למצלמות "סוני עם תושבת E" במחיר של 279 שקלים מכאן.העדשה עם תושבת למצלמות "פנסוניק לומיקס/אולימפוס עם תושבת מיקרו ארבע שלישים (MFT)" במחיר של 279 שקלים מכאן.העדשה עם תושבת למצלמות "פוג'יפילם עם תושבת X" במחיר של 264 שקלים מכאן.

לסיכום: עדשה מעניינת זה בטוח, היא מתאימה בעיקר לצלמים מתחילים וחובבים, אבל למקצועיים עדיף פשוט להמתין עד שהחברה של המצלמה שלכם תשיק עדשה תואמת למצלמה שלכם בצורה מלאה ועם איכות אופטית גבוהה, העדשה מתאימה בעיקר לצילומי נופים, וולוגים ועוד.. בהתאמה גם לוידאו וגם לסטילס.