אחרי ההשקה הבלתי רגילה של ניקון של עדשת ה- NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR S שעולה כעת במחיר של 52,999 שקלים בישראל, ניקון משיקה עדשה שעולה הרבה פחות כסף ומביאה אחלה מפרט עם ביצועים טובים.

אומנם לא מדובר בעדשה עם מפתח צמצם מקסימלי של f/2.8, אבל בסופו של דבר כשמדובר על צלמים עם תקציב נמוך לעומת המחיר המטורף של העדשה NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR S - זה בהחלט לא משנה עד כמה הצמצם סגור מכיוון שבסופו של דבר איכות התמונה שתתקבל תיהיה מספיק טובה ומקצועית אם לעצמכם או ללקוח שלכם.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטניקון NIKKOR Z 400mm f/4.5 VR S
תאריך השקה:29/06/2022
יצרן:ניקון
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:400MM
מכפיל מובנה:ללא
אלמנטים/וקבוצות:13/19
זווית ראיה:6 מעלות
מפתח צמצם מקסימלי:f/4.5
מפתח צמצם מינימלי:f/32
מרחק פוקוס מינימלי:2.5 מטרים
הגדלה מרבית:0.16x
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:STM צעדים
מייצב תמונה:יש
עמידות:אבק/לחות
קוטר הברגת פילטר:95MM
משקל:1,160 גרם
אביזרים בערכה:מכסה קידמי LC-95B, מכסה אחורי LF-N1, מגן שמש HB-105, רגלית לחצובה, נרתיק CL-C5

בהשוואה ישירה לעדשת ה- NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR S, היא שוקלת 2,950 גרם בזמן שהעדשה החדשה שוקלת 1,160 גרם (ללא הרגלית לחצובה), מה שאומר שמדובר בעדשה מאוד קלילה מה שיאפשר להחזיק אותה ביד ולצלם איתה בקלות (ללא בעיות גב).

העדשה מגיעה עם 4 אלמנטים מיוחדים: אלמנט ED אחד, 2 אלמנטים סופר ED, ואלמנט SR אחד.

העדשה מגיעה עם מייצב תמונה אופטי מובנה (VR), מה שיאפשר לצלמים לעבוד עם העדשה בצילומי ספורט, וידאו, טבע, ועוד.. לדברי ניקון "העדשה כוללת מערכת "Synchro VR" שמאפשרת ייצוב תמונה של עד 6 סטופים על מצלמת ה- Z9 ו- 5 סטופים על שאר מצלמות המירורלס".

לפי דברי החברה, העדשה מגיעה עם עמידות מלאה נגד אבק ולחות, מה שיאפשר לכם לצלם בתנאים יחסית קשים עם העדשה ללא בעיות של חדירת לכלוכים ולחות, מה שכן קצת מבאס שניקון לא בנתה את העדשה במיגון מלא גם נגד גשם - מה שהיה מוריד את הפחד מצלמים בזמן צילום בתנאים קשים.

בנוסף העדשה תומכת במכפילים מדגם TC-1.4x ו- TC-2.0x, כך שהעדשה תאפשר לכם טווחי זום גדולים יותר ללא בעיות של אי תאימות, או איכות (חדות תמיד תשתנה בגלל המכפיל).

בנוסף העדשה מגיעה עם תאימות לנעילת קנסינגטון, מה שיאפשר לכם לנעול את העדשה מפני גניבות.

לעדשה ישנם 2 גלגלות למצבים שליטה שונים: הגדולה ביותר נועדה לכוון את הפוקוס בצורה חלקה, הגלגלת הקטנה נועדה לאפשר התאמה אישית שלה דרך הגדות המצלמה לכיוונון נוח בזמן הצילומים, בנוסף לעדשה ישנם 2 כפתורים הניתנים להתאמה אישית כדי שיתאפשר לכוון את הגדרת הברירת מחדל של הגלגלת הבינונית, ועוד 2 כפתורים להתאמה אישית לשליטה בהגדרות המצלמה, העדשה מגיעה עם מתג לשינוי בין מצב הפוקוס ידני/אוטומטי, ומתג נוסף להגבלת מרחק הפוקוס המינימלי ל- 6 מטרים, בנוסף יש לעדשה כפתור לשמירת איזור פוקוס מותאם אישית.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב Ricci Talks:

סקירה של ערוץ היוטיוב Christopher Frost:

מחיר העדשה עומד על 13,299 שקלים בישראל.

לסיכום: עדשה נפלאה, שמתאימה בעיקר לצילומי ספורט וטבע, העדשה תתאים גם לחובבים וגם למקצועיים ותעבוד מצויין בכל התנאים, מה שכן מומלץ להמתין לסרטונים עם בדיקות מקיפות לעדשה באם אתם מחפשים עדשה דווקא לסוג צילום מסוים.