המתאם עובד על ידי החלפת מערכת המיקוד הידנית של העדשה ובמקום זאת מיקוד אוטומטי עם מבנה כידון הניתן להארכה, ומעביר את העדשה קדימה ואחורה ביחס למישור החיישן.

הוא מתקשר עם מצלמות ה- ניקון Z באמצעות המגעים האלקטרוניים הסטנדרטיים ומשתמש במערכת הפוקוס האוטומטי לזיהוי פאזה של המצלמה כדי להאריך או למשוך את העדשה (באמצעות המנוע המובנה במתאם) עד להשגת מיקוד נכון.

המתאם תומך בשלב זה במצב AF יחיד (AF-S), AF מתמשך (AF-C) ומצב סרוו AF (AF-F). עבור AF-AF, ניתן להשתמש ב- AF עם נקודה יחידה, AF עם אזור רחב (S/L) ו- AF עם אזור אוטומטי.

"בניגוד למוצרים דומים המיוצרים עבור מערכות מצלמה אחרות, המתאם החדש של מגאדאפ בנוי עם מבנה הארכה עגול מוגן כפטנט, כך שהוא מסוגל לתמוך בעדשות כבדות יותר ולמגר כל בעיות כידון מתנודדות לאחר שימוש ממושך", אומרת החברה. "הוא משלב גם הארכה ארוכה בהרבה (הארכת כידון מקסימלית של 6.5 מילימטר). זה ארוך מזריקת המיקוד של מרבית העדשות הידניות בשוק והיא נותנת לעדשה טווח מיקוד רחב בהרבה".

המתאם כולל יציאת מיקרו USB המאפשרת לעדכן אותו באמצעות מהדורות קושחה עתידיות.

בנוסף לשימוש בעדשות לייקה M במצלמות מסדרת ניקון Z, צלמים יכולים גם לערום מתאמי עדשות נוספים לשימוש בעדשות ממכשירים אחרים, כולל EF, F, FD, PK, MD, OM, M42, LR ו- C/Y.

הנה סרטון קצר המציג את המתאם בפעולה:

מתאם המיקוד האוטומטי החדש מגאדאפ לייקה M לניקון Z (MTZ11) זמין כעת דרך החנות המקוונת של החברה תמורת 350 דולר, זה מגיע עם אחריות לשנתיים.