המצלמה הזאת בסך הכול באה כדי להשלים פערים,ובאמת כדי לשפר את איכות השימוש בה - עם חיבור לשני כרטיסי זיכרון, ועם חיבור לגריפ, ולשיפור בביצועים ניקון הוסיפה שני מעבדים (בזמן האחרון נראה שכל שאר החברות לקחו את הרעיון אליהם למצלמות הגדולות שלהם).

נראה זאת מצלמת הביניים של הביניים עם האיכות הכי טובה בתמורה למחיר, אבל אנחנו רק מתחילים, אז בואו נפסיק לבלבל במוח ונקרא את הסקירה המלאה..

להלן המפרט של המצלמה:
מפרטניקון Z6II
סוג מצלמה:מירורלס
סוג חיישן:BSI CMOS
רזולוציית חיישן:24.5
גודל חיישן:35.9 x 24.0 מילימטר
רזולוציה מקסימלית:6048 x 4024
מייצב מובנה:יש
מעבד תמונה:EXPEED 6 (שני מעבדים)
סוג עינית:אלקטרונית
רזולציית עינית:OLED 3,600,000 פיקסלים
כיסוי עינית:100%
פלאש מובנה:אין
מהירות סינכרון פלאש:1/200
סוג זכרון:1x CFe / XQD + 1x SD UHS II
רגישות חיישן (ISO):100-51,200
מהירות תריס מכני:14
מהירות תריס מקסימלית:1/8000
מערכת פוקוס אוטומטי:היברידי
נקודות מיקוד אוטומטי:273
רגישות לאור נמוך:-4.5 to +19 EV
דחיסת וידאו:MP4 H.264 / H.265
רזולוציית וידאו מקסימלית:4K @ up to 60p, 1080p @ up to 120p
הקלטת וידאו RAW:יש, בהקלטה חיצונית
גודל מסך:3.2 אינץ'
רזולוציית מסך:2,100,000 פיקסלים
מסך מגע:יש
מסך מתכוונן:כן
GPS מובנה:אין
תמיכה בבלוטוס ו- וויי - פיי:יש
סוללה:EN-EL15c עם 2280 מילי אמפר
חיי סוללה:340 תמונות באיכות מקסימלית
גוף אטום למזג האוויר:כן
גרסת USB:USB 3.1, Type C
משקל:615 גרם
מחיר בישראל:7,995 שקלים

אוקיי עד כה ראיתם את המפרט של המצלמה, אז מה דעתנו עליה?

המצלמה הזאת לא יכולה להוציא וידאו 10 ביט רואו 4:2:2 בלי הקלטה חיצונית כך שזה הופך את המצלמה הזאת פחות מתאימה לוידאו, אבל תמיד יהיה אפשר לצלם איתה וידאו וידאו והמצלמה הזאת תעבוד מצויין עם איכות של 4K 60P גם ב- 8 ביט, ולכן לוידאו המצלמה פחות מומלצת.

איכות התמונה של המצלמה הזאת היא לא גבוהה אבל מצויינת לצלמי חתונות או צלמי טיולים או כל מיני מקומות שאתם צריכים לצלם בהם הרבה תמונות ואין שום עניין שהם ישקלו הרבה, האיכות בסופו של דבר היא ברמה גבוהה ואיכותית כמו שניקון תמיד יודעים לעשות, ולכן לתמונות אנחנו יותר ממליצים על המצלמה.

הגוף של המצלמה בנוי טוב מאוד, אם אתם מתכוונים לצלם במצבי גשם או רוחות עם חול - אתם יכולים לסמוך על המצלמה הזאת כי היא תעשה את העבודה ללא כל הפרעה.

הדבר שממש שמחנו לדעת שניקון שיפרו במצלמה הזאת לעומת הדגם הקודם הוא: התוספת גריפ, שלצלמי חתונות או או טיולים היה מאוד נחוץ כדי לא להחליף כל רגע סוללה.

הדבר השני שממש שמחנו לדעת שניקון שיפרו במצלמה הזאת לעומת הדגם הקודם הוא: שני חריצי זיכרון לעומת חריץ אחד בדגם הקודם, שזה ממש מוריד מהלב להרבה צלמים שהיו הולכים לצילומים במשך היום ולא היה שום גיבוי לתמונות שמצולמות.

מחיר המצלמה, הוא מחיר סטנדרטי למצלמות הביניים מהסוג הזה, אבל היינו ממליצים לשקול כמה סוגים שונים של חברות שנותנות כמעט את אותם האיכויות במחירים יותר נמוכים, אבל כמובן אם אתם מהסוג שאוהב את ניקון אנחנו באמת ממליצים על המצלמה בחום, במיוחד בגלל האיכות שלה בתנאי תאורה קשים - שניקון שיפרה מאוד.

מחיר המצלמה בישראל 7,995 שקלים.

לסיכום: המחיר של המצלמה הוא מחיר הוגן, אבל במעט יקר ולכן אתם צריכים לקחת בחשבון שאם אתם רוצים את האיכות של ניקון צריך גם לשלם, אבל זה בהחלט שווה כל שקל.