אחרי שנים ששאר חברות הצילום המתחרות של ניקון כולם הוציאו עדשות 100-400mm עכשיו הגיע תורה של ניקון - עם עדשה תואמת לסדרת ה- Z.

זאת כנראה עדשה שתיהיה איתנו לפחות כמה עשורים קדימה וגם תיהיה פופולארית במיוחד.

בלי קשר לכל הנאמר לעיל, העדשה הזאת היא עדשת הזום עם הטווח הרחב ביותר עד כה (שמגיעה גם עם מייצב תמונה ומנוע פוקוס משופר), לכן יהיה מאוד מעניין לבדוק עד כמה ניקון הצליחה לשדרג את מערכת העדשות שלה לסדרת ה- Z.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטניקון NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S
תאריך השקה:28/10/2021
יצרן:ניקון
סוג עדשה:זום
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:100MM ל 400MM בפול פריים (150MM ל 600MM בקרופ)
אלמנטים/וקבוצות:20/25
זווית ראיה:24 עד 6 מעלות בפול פריים (16 עד 4 מעלות בקרופ)
מפתח צמצם מקסימלי:f/4.5 עד f/5.6
מפתח צמצם מינימלי:f/32 עד f/40
מרחק פוקוס מינימלי:75 סנטימטר
הגדלה מרבית:0.38x
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מייצב תמונה:יש, עד 5.5 סטופים
עמידות:אבק/גשם
קוטר הברגת פילטר:77MM
משקל:1,355 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי LF-N1, מכסה קידמי LC-77B, מגן שמש HB-103, נרתיק CL-C3

לפי החברה העדשה מתאימה גם לוידאו מקצועי, העדשה מגיעה עם מנוע פוקוס STM - שנותן חווית שימוש שקטה במיוחד שמאפשר לצלם וידאו ללא רעשי תפעול של העדשה.

העדשה מגיעה עם שמונה אלמנטים מיוחדים: 6 אלמנטים ED ו- 2 אלמנטים סופר ED.

העדשה מגיעה לפי החברה יציבה במיוחד, ניקון טוענת שהדבר שמפריע לרוב הצלמים שזה "זחילת העדשה" (שהעדשה מכוונת כלפי מטה היא נוטה להפתח עם הזום שלה) לא קיימת בעדשה הזאת.

ניקון טוענת שהיא הפכה את העדשה להרבה יותר נוחה לצלמים שעובדים איתה על הידיים, כך שגם אם תעשו זום עם העדשה השיווי משקל שלה לא ישתנה כלל, ובכך תוכלו לנוע באיזה טווח שרק תרצו ללא שום איבוד של האיזון.

העדשה מגיעה עם 2 כפתורים להתאמה אישית מלאה.

העדשה מגיעה עם 3 טבעות שונים, אחת לפוקוס ידני, אחת לביצוע הזום, ואחת שתוכלו להתאים אישית לפי בחירתכם.

העדשה החדשה מגיעה עם מרחק פוקוס מינימלי של 75 סנטימטר - ומבדיקה שאנחנו ערכנו נראה שהעדשה הזאת מובילה בפרמטר הזה על כל שאר החברות המתחרות כמו סוני קנון טמרון ועוד..

מה שניקון עוד סיפקה בעדשה, זאת מערכת ה- VR הכל כך חשובה בטווחי זום כאלה, נראה שניקון ממש מייצרים עדשות באיכות הגבוהה ביותר שרק ניתן לדמיין - ובמחיר אטרקטיבי ביחס לשאר החברות.

דבר חשוב, ניקון הצהירה גם שהעדשה עובדת מצויין עם מכפיל העדשה מדגם TC-1.4x ומכפיל העדשה TC-2.0x, כך שתוכלו לקבל טווחים מטורפים עם איכויות גבוהות וחדות במיוחד (עד שיצאו העדשות עם טווח ארוך יותר).

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Ricci Talks:

סקירה של ערוץ היוטיוב Wex Photo Video:

מחיר העדשה עומד על 10,999 שקלים מהיבואן הרשמי (קאמרה).

לסיכום: עדשה מעולה שמתאימה לצלמים מקצועיים וחובבים כאחד, ומתאימה לצילום ספורט, חיות בר ועוד.. עם איכות וחדות שיכול להיות מהטובים ביותר שיש בשוק (נבדוק ונעדכן בהתאם כמובן), אנחנו ממליצים על העדשה הזאת במיוחד (מה שכן תוכלו להמתין עוד קצת ואז תקבלו את עדשת 200-600mm שמגיעה עם טווח מאוד מקצועי).