אחרי שסוני וטמרון השיקו עדשות דומות, הגיעה תורה של ניקון להשיק את המוצר אולי ההכי מרתק של השנה, עדשה עם טווח שנותן הרבה פחות עיוות לתמונה (בשונה מעדשת 24-70 - שהטווח שלה יותר פתוח וכך היא מעוותת את התמונה יותר) ובמיוחד מה שהציק להרבה צלמים זהו מחירה הגבוה של עדשת "NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S" שעולה כמעט פי 2 מהמחיר של העדשה החדשה.

זהו סטנדרט של טווח שעדיין בתהליכי השתלבות בעולם הצילום ולכן מעניין אותנו לראות איך צלמים יוכלו להשתמש בעדשה הזאת בצורה מקצועית.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטניקון NIKKOR Z 28-75mm f/2.8
תאריך השקה:14/12/2021
יצרן:ניקון
סוג עדשה:זום
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:28MM ל 75MM בפול פריים (42MM ל 112.5MM בקרופ)
אלמנטים/וקבוצות:12/15
זווית ראיה:75 עד 32 מעלות בפול פריים (53 עד 21 מעלות בקרופ)
מפתח צמצם מקסימלי:f/2.8
מפתח צמצם מינימלי:f/22
מרחק פוקוס מינימלי:19 סנטימטר
הגדלה מרבית:0.34x
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:STM צעדים
מייצב תמונה:ללא
עמידות:אבק/גשם קל
קוטר הברגת פילטר:67MM
משקל:565 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי LF-N1, מכסה קידמי LC-67B, מגן שמש HB-93A, נרתיק רך לעדשה CL-C2

בצורה ממש מפתיעה ניקון השיקה את העדשה הזאת, בזמן שכל מוצרי הצילום היום מקבלים דליפה של שבוע מראש על המוצר שהולך לצאת, העדשה הזאת בהחלט נשמרה בחברה למעט עד כמה שעות מלפני ההשקה שכבר אז היו כמה דליפות ועדיין לא את המפרט המלא.

העדשה מגיעה עם חמישה אלמנטים מיוחדים: אלמנט ED אחד, ואלמנט סופר ED אחד, ו- 2 אלמנטים אספריים.

העדשה אומנם מגיעה עם אטימות חלקית למזג אוויר קשוח כמו גשם או אבק, וזה בגלל הזום המשתנה כלפי חוץ לפי אורך המוקד, כך חברת ניקון הפכו אותה לעדשה זולה - אבל בו זמנית לפי החברה היא שומרת על איכות וחדות גבוהה.

למרות שניקון פחות דיברה על כך שהעדשה טובה גם לצלמים מקצועיים, עדיין ניתן לומר שהיא יחסית תיתן איכות גבוהה ביחס למחיר הנמוך שיהיה לה בארץ אפילו.

לפי החברה העדשה שוקלת בכ- 30% פחות מעדשת ה- NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 מסדרת ה- S כך שהיא ממש קלה ונוחה לעבודה ארוכת שעות ביחס לכל עדשת זום אחרת (בטווח הזה).

העדשה מגיעה עם 2 טבעות שונים, אחת לביצוע הזום, ואחת שתוכלו להתאים אישית לפי בחירתכם - מפוקוס ידני, צמצם, תריס או ISO ועוד..

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

ברגע שיהיו סרטוני השקה וסרטוני סקירה על העדשה נפרסם לכם אותם כאן ונעדכן אתכם בקבוצת הטלגרם שלנו שהכתבה עודכנה עם פרטים נוספים.

מחיר העדשה עומד על 3,699 שקלים בישראל.

לסיכום: עדשה איכותית וטובה, כמובן מומלץ להמתין לסקירות מפורטות על העדשה - לפני שתקנו, מה שכן היא מתאימה לצילום נופים, אירועים, טיולים, פורטרטים ועוד.., וכן - לא תאמינו היא מיועדת לפי החברה בעיקר לצלמים מתחילים או חובבים, שרוצים הזדמנות להכנס לעולם הצילום, ולהרגיש איך זה להיות מקצועי - וכל זה במחיר נמוך (זאת פעם ראשונה שניקון מאפשרת זאת).