אחרי לא מעט זמן שלא סקרנו מוצרים פיזית, הגיע הזמן לבדוק איזה כרטיס ינצח בקרב על המקום הראשון (מבינהם).

חברת לקסר ידועה כבר שנים בתחום של הכרטיסים האמינים שלה (למרות שהיו כמה שנים שהיא לא ממש התקבלה בקרב הצלמים שכעסו על כך שהכרטיסים פשוט מגיעים מקולקלים כבר מהחברה), עם כרטיסים זולים במיוחד ומהירויות שלא מביישים אף חברה אמריקאית לכרטיסי זכרון.

חברת פרוגרד ידועה אף היא כ אחת המובילות בתחום הכרטיסי זכרון (לפחות בכל מה שקשור לכרטיסי CF אקספרס), חשוב לציין שחברת פרוגרד עצמה הוקמה על ידי מנהל מוצר לשעבר של חברת "לקסר", ועם זאת אנחנו בהחלט מעדיפים לראות האם מה שהיצרנים כותבים על הנייר הוא בהחלט נכון?!.

מכיוון שהכרטיס של חברת לקסר שיש בידינו מגיע עם אחסון של 64 ג'יגה לעומת 258 ג'יגה של חברת פרוגרד, ההגיון אומר שהכרטיסים של פרוגרד ינצחו - אבל אנחנו עדיין החלטנו לבדוק ולהלן ההשוואה.

להלן תמונות של הכרטיסים:

בלי יותר מדי דיבורים בואו נראה מי תנצח טכנית?

השוואה טכניתלקסר CF אקספרס סוג B עם 64 ג'יגה בייטפרוגרד CF אקספרס סוג B עם 256 ג'יגה בייט
תאריך השקה:26/10/201909/06/2020
סוג כרטיס:CF אקספרס סוג BCF אקספרס סוג B
נפח אחסון:64ג"ב/128ג"ב/256ג"ב/512ג"ב128ג"ב/256ג"ב/512ג"ב/1ט"ב
מהירות כתיבה:1000 מגה בייט1400
מהירות קריאה:1750 מגה בייט1700
עמידות:זעזועים/רעידותזעזועים/טמפרטורה קיצונית/רנטגן
דור PCI אקספרס:3.03.0
טמפרטורת פעולה:-10 עד 70 מעלות-10 עד 70 מעלות
טמפרטורת אחסון:-40 עד 85 מעלות-20 עד 85 מעלות
תיקון שגיאות:ללאיש
תקשורת אלחוטית:ללאללא
משקל:8 גרם8 גרם
אחריות:לכל החיים3 שנים
מחיר בחו"ל:200 דולר170 דולר

ניקוד סופי:"לקסר CF אקספרס סוג B עם 64 ג'יגה בייט" עם 8 נקודות"פרוגרד CF אקספרס סוג B עם 256 ג'יגה בייט" עם 10 נקודות.

סיכום ניקוד:ממבט טכני נראה שיש לנו מנצח ברור (הפרוגרד), אבל ברגע שתראו את התוצאות שלהם ראש בראש בעולם האמיתי - יש מצב שתיהיו בהלם!

כל הבדיקות נעשו עם מחשב מעודכן ומעבד אינטל מדור 12 - את המפרט הטכני של המחשב תוכלו למצוא כאן.

להלן בדיקת מהירות קריאה וכתיבה של התוכנה "CrystalDiskMark 8":

בטסט הזה היינו בשוק מהתוצאה שקיבלנו, בזמן שכרטיס הלקסר שסוקר בחו"ל ככרטיס איטי ולא מהיר כלל הגיע לתוצאות מדהימות שהם הקרובים ביותר למה שחברת לקסר אומרת שהכרטיסים שלה יכולים להגיע, עם 1003 מגה בייט מהירות כתיבה, ו- 1677 מגה בייט מהירות קריאה.

לעומת זאת בזמן שחברת פרוגרד מבטיחה לנו ביצועים של 1400 מגה בייט מהירות כתיבה ו- 1700 מגה בייט מהירות קריאה, אנחנו קיבלנו - 1087 מגה בייט מהירות כתיבה ו- 1249 מגה בייט קריאה, כן כן זה ממש רחוק ממה שהחברה מצהירה עליו.

להלן בדיקת טמפרטורת עבודה של התוכנה "CrystalDiskInfo 8":

*הבדיקה נעשתה בתוך חדר עם טמפרוטרה סבירה של 25 מעלות.

בבדיקה הזאת התמקדנו בלהעמיס ככל האפשר על כרטיסי הזכרון כדי שנגיע למקסימום הטמפרטורה בכל כרטיס וכרטיס, וכאן דווקא הפרוגרד הראה לנו נתון מאוד מעניין.

אחרי מעט העמסה על הכרטיס של חברת "לקסר" התוכנה כבר הראתה לנו חום של 60 מעלות, ומשם הוא רק המשיך לטפס כך שבסופו של דבר בדחיקה החזקה ביותר בכרטיס לביצועים במקביל הוא הגיע ל- 74 מעלות חום (זה ממש חם - במיוחד אם זה בתוך מצלמה ובצילום בשמש).

לעומת זאת, הכרטיס של חברת "פרוגרד" אחרי מעט העמסה על הכרטיס הוא הגיע ל- 30 מעלות ומשם לקח לנו הרבה זמן עד שהצלחנו להביא אותו לחום של 46 מעלות - ששם נקבע השיא של הכרטיס, אנחנו חייבים לציין שזה מרגיש כאילו יש לכרטיס של פרוגרד מערכת קירור פנימית שגורמת לכרטיס לצנוח במהירות גדולה בטמפרטורת החום שלו (זהו דבר טוב מאוד - במיוחד אם תעבדו עם הכרטיס בשמש ישירה).

להלן בדיקת טמפרטורת עבודה על מצלמת ניקון Z6II:

מהמבחן שלנו לכרטיס הלקסר, הוא התחמם לאחר כחצי שעה של הקלטת וידאו 4K עם 60P (המצלמה נכבתה כדי להתקרר), וזה נבדק על ידינו בתוך חדר עם טמפרוטרה סבירה של 25 מעלות.בנוסף בדקנו האם יש הגבלה של צילום תמונות באיכות הגבוהה ביותר של המצלמה (רואו), והאם "מיכל התמונות" יתמלא ובכך הצילום יעצר?ניתן לומר שהכרטיס לא מנע ממנו לצלם ברצף עד שפשוט התייאשנו מללחוץ על כפתור הצילום.

לעומת זאת, המבחן שלנו של כרטיס הפרוגרד על המצלמה היה מאוד חיובי בנושא הטמפרטורה של הכרטיס, ונראה שהוא תמיד שמר על חום יציב שלא יגרום למצלמה להפסיק את הצילומים בכלל.(הוידאו צולם באותה איכות כמו כרטיס הלקסר)בנוסף בדקנו האם יש הגבלה של צילום תמונות באיכות הגבוהה ביותר של המצלמה (רואו), והאם "מיכל התמונות" יתמלא ובכך הצילום יעצר?ניתן לומר שלאחר צילום של 231 תמונות רואו הכרטיס כבר התחיל לגמגם, ומהירות הצילום ירדה לאפס, כך שצריך לקחת זאת בחשבון אם אתם מחפשים כרטיס אמין שיכול לעמוד במהירויות הצילום הגבוהות כיום.

זהו נצחון ברור לכרטיס ה"לקסר" במהירות כתיבה, ונצחון ברור לכרטיס ה"פרוגרד" בטמפרטורת חום יציבה.

לסיכום: אם יש לכם מערכת קירור מובנית במצלמה היינו ממליצים לכם לקחת את הכרטיסים של "לקסר" וזה כמובן מגיע בתוספת מחיר של כמה דולרים נוספים, אבל אם אתם מחפשים כרטיס שיודע לשמור על טמפרטורה נורמלית ללא שום עזרים אבל במקביל עם מהירויות נמוכים יותר ביחס לכרטיס הלקסר - כנראה שכרטיס ה"פרוגרד" מותאם בשבילכם.