מעט מוזר לראות את הוויבל 3 מושק לאחר כשנה מהשקת הגימבל הכל כך מוצלח הוייבל 2, אבל כן ניתן לראות שזיאון פשוט חשבו על הלקוחות ועיצבו את המוצר בהתאמה מושלמת לצלמי הוידאו.

הגימבל החדש מגיע עם המערכת הארגונומית החדשה SLING 2.0, שמשנה את כל התמונה שנושא נוחות, ולכן בהחלט מעניין לראות איך הוא יעבוד במציאות.

מבט על הגימבל:

להלן המפרט הטכני של הגימבל:

מפרטזיאון וויבל 3
תאריך השקה:15/06/2022
יצרן:זיאון
מספר צירים:3
בורג הרכבה למצלמה:
תושבת שחרור מהיר:יש
תמיכה במשקל של עד:3.3 קילוגרם
סוללה נשלפת/מובנית:מובנית
חיבור טעינה:USB סוג C
תמיכה בבלוטוס ו- Wi-Fi:יש
דור בלוטוס:5.0
תדר Wi-Fi:2.4 ג'יגה הרץ
מסך מובנה:0.96 אינץ'
קיבולת סוללה:2,600 מיליאמפר
חיי סוללה:
טעינה מהירה:יש, 12 וואט PD
זמן טעינה:שעתיים
משקל:1,130 גרם
תאורת לד מובנית:יש, עם CRI 90+
תכונות לתאורת לד:דיוק צבע של CRI 90+, וטמפרטורה משתנית של 2600K עד 5400K (קלווין, בעוצמה של 1000 לוקס
מיקרופון מובנה:יש, עם מערכת ביטול רעשים (HI-FI)

הגימבל החדש מגיע עם כמה פיצ'רים מהפכניים לדברי זיאון, "חסוך יותר מ- 40% מאמץ על ידי מתן יותר תמיכה לפרק כף היד שלךוהפרדת משקל רב יותר מהזרוע שלך".

"הגימבל מגיע עם דור חדש ועשירי של ייצוב תמונה איכותי, שמסיר במדויק רעידות עדינות בצילומים על ידי כיוונון מחדש של עקומות הריצה על סמך נתונים מעשיים, מה שמספק ביצועים יציבים מהפכניים".

הגימבל מגיע גם בהתאמה מושלמת ליוצרי התוכן, עם לד מובנה ומיקרופון מובנה, אומנם הלד אינו חזק במיוחד אבל הוא בהחלט יוסיף לכם אור לצילומים שלכם (במיוחד אם מדובר בצילום סלפי), מה שכן המיקרופון ככל הנראה עובד מושלם עם המערכת לביטול רעשים HI-FI - מה שיתן לכם סאונד נקי ומושלם במיוחד אם אתם וולוגרים.

הגימבל מגיע עם תושבת למצלמה עם שחרור מהיר, אומנם זאת אינה המערכת הטובה בעולם - אבל כן מדובר במערכת שתעבוד יחסית בסדר בזמן הצילומים שלכם, בנוסף התושבת מגיעה עם מפתח ברגים מגנטי שצמוד לחלק התחתון של התושבת - מה שיפתור לכם את הבעיה לחפש כל פעם מפתח ברגים כדי לנעול את המצלמה שלכם לתושבת.

בשונה מהוויבל 2, נראה שהפעם זיאון שינו את כללי המשחק לחלוטין, והפעם הם חזרו למסך הפשוט והסטנדרטי בגודל 0.96 אינץ', מה שככל הנראה גורם להרבה פחות סוללה להעלם - לעומת הדגם של הוויבל 2.

הגלגלת והכפתור חזרה לנקודת האפס ניתנים הפעם להתאמה אישית מלאה דרך ההגדרות בגימבל, כך שתוכלו לשנות את היעוד שלהם לפי מה שאתם צריכים בזמן הצילום, לפי זיאון את הגלגלת תוכלו לשנות לשליטה בהגדרות הבאות: מיקוד, זום, פרמטרים במצלמה כמו ISO צמצם או תריס, ותנועת הטיה.

המערכת הארגונומית החדשה SLING 2.0, שהגימבל מגיע איתה עודכנה אחרי לא מעט שנים שהתרגלנו לסגנון מסויים של סדרת הוויבל, ולכן מומלץ לבדוק פיזית את הגימבל כדח לדעת האם ועד כמה הוא נוח ביד שלכם.

הגימבל מגיע עם ידית נשלפת כמו בדגמים הקודמים אבל הפעם היא פשוט מתחברת לחלק התחתון בגימבל מה שמשנה את כללי המשחק ומאפשר להיות יותר משוחררים בתנועות עם הגימבל, בנוסף הגימבל מגיע עם הגריפ הידוע שהיה כל הזמן ממש בחלק העליון מתחת לצירים שלו - והפעם מקומו שונה בצורה קצונית לחלוטין מכיוון שזיאון העבירו אותו לחלק התחתון הגימבל, מה שגורם להפרדה מלאה בין המיני חצובה שניתן לחבר אליו לבין גוף הגימבל עצמו.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על הגימבל:

סקירה של ערוץ היוטיוב The Hybrid Shooter:

סקירה של ערוץ היוטיוב Momentum Productions:

סקירה של ערוץ היוטיוב Austen Paul:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jason Morris:

סקירה של ערוץ היוטיוב Joris Hermans:

הגימבל נמכר ב- 2 ערכות שונות שאותם נפרט כאן:ערכה בסיסית (גימבל, מיני חצובה C120, צלחת שחרור מהיר כפול 2, תומך עדשות, 4 פילטרים צבעוניים לתאורת לד, כבל USB סוג A לכבל USB סוג C, כבל למצלמות סוני, כבל למצלמות קנון, כבל למצלמות פנסוניק, קייס פשוט) במחיר של 2,330 שקלים.ערכת קומבו (גימבל, מיני חצובה C120, צלחת שחרור מהיר כפול 2, תומך עדשות, 4 פילטרים צבעוניים לתאורת לד, כבל USB סוג A לכבל USB סוג C, כבל למצלמות סוני, כבל למצלמות קנון, כבל למצלמות פנסוניק, ידית אחיזה, משענת פרק כף היד, תיק גב איכותי) במחיר של 2,930 שקלים.

לסיכום: גימבל איכותי חדש ומעניין, ככל הנראה הוא יתאים לצלמים מתחילים ומתקדמים כאחד כולל מקצועניים, הגימבל הוא עיצוב מאוד חדיש - ולכן כדאי מאוד להמתין ולראות מה צלמים אומרים עליו אחרי שימוש לאורך זמן, בסופו של דבר אם הוא קורץ לכם או הסוללה שלו קורצת לכם כנראה שהוא נועד בשבילכם.

לרשימת המצלמות הנתמכות על הגימבל (מבחינת תוכנה) מהיצרן בקישור כאן.