הגימבלים החדשים מגיעים לאחר שנה וחצי של הגימבל RS2 בשוק הצילום, מה שקצת מעורר תהיות לגבי האם הנו מתחילים לראות השקות של מוצרי צילום כמו בשוק הסמאטפונים שכל יום יוצא אחד חדש שטוב מקודמו באחוז קטן מאוד?!

התשובה היא, שאת זה ניתן לענות רק אם נמשיך לחיות את השנים הקרובות ונעקוב אחרי ההשקות הרבות האלה, בנוסף צריך לזכור שאנחנו בשלב של חבלי לדיה בתחום המירורלס ולכן יש בעיות תאימות שכרגע היא מאוד מפריע לרציפות הצילום המקצועי, אבל בעתיד זה אמור להסתדר ולהתישר גם עם הקו המקצועי.

בגלל ההשקה הכפולה נסדר את התמונות של הגימבלים ב- 2 גלריות שונות, תהנו.

מבט על הגימבל DJI RS3:

מבט על הגימבל DJI RS3 פרו:

להלן המפרט הטכני של הגימבלים:

מפרטDJI RS3DJI RS3 פרו
תאריך השקה:15/06/202215/06/2022
יצרן:DJIDJI
עשוי מחומר:לא ידועסיבי פחמן
מספר צירים:33
נעילת צירים אוטומטית:ישיש
בורג הרכבה למצלמה:
תמיכה במשקל של עד:3 קילוגרם4.5 קילוגרם
טווח סיבוב:פן 360 מעלות, טילט -112 עד 214 מעלות, רול -95 עד 240 מעלותפן 360 מעלות, טילט -112 עד 214 מעלות, רול -95 עד 240 מעלות
סוללה נשלפת/מובנית:גריפ נשלףגריפ נשלף
חיבור טעינה:USB סוג CUSB סוג C
תמיכה בבלוטוס ו- Wi-Fi:ישיש
תאימות אלחוטית:IOS 11 ומעלה, אנדרואיד 7 ומעלהIOS 11 ומעלה, אנדרואיד 7 ומעלה
דור בלוטוס:5.05.0
תדר Wi-Fi:2.4 ג'יגה הרץ2.4 ג'יגה הרץ
מסך מובנה:1.8 אינץ', מגע, קבוע1.8 אינץ', מגע, קבוע
קיבולת סוללה:3,000 מיליאמפר1,950 מיליאמפר
חיי סוללה:
טעינה מהירה:יש, 18 וואט PDיש, 24 וואט PD
זמן טעינה:2.5 שעות1.5 שעות
חיבורים:3 USB סוג C לשליטה, 1 USB סוג C לטעינה, חיבור NATO, קולד שואו, חיבור 1/4 אינץ'3 USB סוג C לשליטה, 1 USB סוג C לטעינה, חיבור RSA/NATO, קולד שואו, חיבור 1/4 אינץ'
משקל:990 גרם1,143 גרם
שפות נתמכות:אנגלית, סינית פשוטה, סינית מסורתית, גרמנית, צרפתית, קוריאנית, יפנית, ספרדית, פורטוגזית (ברזיל), רוסית, תאילנדיתאנגלית, סינית פשוטה, סינית מסורתית, גרמנית, צרפתית, קוריאנית, יפנית, ספרדית, פורטוגזית (ברזיל), רוסית, תאילנדית
תאורת לד/מיקרופון מובנה:ללאללא

כותרת ההשקה החדשה היא, מערכת נעילת צירים אוטומטית, שהיא עובדת בצורה שתוכלו ללחוץ על כפתור אחד לנעילה וזהו, הגימבל ינעל את עצמו וכן להפך.

מה שיקל מאוד על צלמי אירועים בעיקר - שצריכים לכבות כל פעם את הגימבל כדי להחליף את העדשה שלהם או כדי להכנס לרכב ולהמשיך למיקום הבא.

בתחילת תקופת המירורלס, עוד ניתן לזכור שהיו גימבלים לא מעטים, אבל כן מעטים שהתאימו גם למצלמות ה- DSLR הכבדות ועדשותיהם, מה שככל הנראה DJI עושה בהשקה הזאת - זה התאמה מלאה לכל שוק המיני מצלמות קולנוע ומטה, כמו מצלמות DSLR, מירורלס, בלאק מג'יק, רד קומדו, ועוד..

אומנם המחירים של DJI תמיד היו גבוהים, וזה לא סתם - DJI ממתגת את עצמה כמותג חזק עם עיצוב גבוה למוצרים ומערכות חזקות שיעבדו שנים קדימה בלי בעיות.

בנוסף לכל התכונות המדהימות שהגימבלים של DJI מגיעים איתם ישר מקופסה, הגימבל הושק יחד עם ידיות של NATO בעיצוב נוח ונגיש כולל מערכת שיחרור מהיר ליעילות גבוהה, בנוסף הגימבלים מגיעים עם אפשרות לשליטה אלחוטית דרך הגימבל על המצלמה (סוני בלבד), מה שאומר שלא תצטרכו לפחות כבל סטנדרטי אחד אם אתם מצלמים עם מערכת סוני.

עם זאת, הגימבל מגיע עם משדר ומקלט, מה שאומר שהפעם גם תוכלו לקבל את אותם הפיצ'רים הקיימים ברונין 4D עם אפשרות לשליטה אלחוטית מרחוק עד 6,000 מטרים, כולל שליטה מלאה בהגדרות וצפיה עם זמן עיקוב מאוד נמוך בוידאו.

כל הרעיון במערכת הגימבלים החדשה, זה שהיא תואמת במלאורה את המערכת שידור האלחוטית לכמה מסכים במקביל כולל שליטה מרחוק, בנוסך לזה יש להם גם תאימות מלאה למערכת ה- LiDAR שהופכת עדשות ידניות לעדשות עם פוקוס אוטומטי.

הבעיה מתחילה ברגע שתסתכלו על המחיר הכולל של כל האביזרים ותבינו שכדי להגיע למצב שאתם קונים את כולם אתה תצטרכו לשבור כמה חסכונות בבנק, לכן מומלץ לקנות רק מה שאתם צריכים ולבדוק מראש שזה באמת מה שאתם מחפשים.

הגימבלים החדשים מגיעים עם מערכת פוקוס עוקב, עם מנוע חדש וחזק יותר, בנוסף DJI אומרים שהמנוע הפעם יהיה שקט לחלוטין ולא יפריע להקלטת האודיו שלכם כלל.

לפי DJI הגימבלים החדשים מגיעים עם מערכת משודרגת וטובה יותר ואף יציבה יותר בכ- 20% לעומת הדגמים הקודמים.

הגימבלים החדשים מגיעים שניהם יחד עם מסך בגודל 1.8 אינץ' שזה כמעט גדול פי 2 לעומת הגימבל RS2 שיש לו מסך בגודל אינץ' אחד בלבד.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על הגימבל:

סקירה של ערוץ היוטיוב Potato Jet:

סקירה של ערוץ היוטיוב Parker Walbeck:

סקירה של ערוץ היוטיוב MAKE. ART. NOW. על המסך האלחוטי:

סקירה של ערוץ היוטיוב Parker Walbeck:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matti Haapoja:

הגימבלים נמכרים ב- 2 ערכות שונות שנפרט כאן:גימבל "DJI RS3" ערכה בסיסית (גימבל, גריפ סוללה BG21, כבל טעינה USB סוג C, תומך לעדשה, מיני חצובה, מערכת לתושבת שחרור מהיר מסוג מפרוטו/ארקה, כבל לשליטה במצלמה USB סוג C, ערכת ברגים) במחיר של 2,099 שקלים.גימבל "DJI RS3" ערכת קומבו (גימבל, גריפ סוללה BG21, כבל טעינה USB סוג C, תומך לעדשה, מיני חצובה, מערכת לתושבת שחרור מהיר מסוג מפרוטו/ארקה, X2 כבל לשליטה במצלמה USB סוג C, ערכת ברגים, רצועת פוקוס עוקב, מנוע פוקוס עוקב, ידית אחיזה נשלפת) במחיר של 2,699 שקלים.גימבל "DJI RS3 פרו" ערכה בסיסית (גימבל, גריפ סוללה BG30, כבל טעינה USB סוג C, תומך לעדשה, מיני חצובה, מערכת לתושבת שחרור מהיר מסוג מפרוטו/ארקה, ידית אחיזה נשלפת, כבל לשליטה במצלמה USB סוג C, ערכת ברגים, תיק נשיאה) במחיר של 3,599 שקלים.גימבל "DJI RS3 פרו" ערכת קומבו (גימבל, גריפ סוללה BG30, כבל טעינה USB סוג C, תומך לעדשה, מיני חצובה, מערכת לתושבת שחרור מהיר מסוג מפרוטו/ארקה, תושבת שחרור מהיר תחתונה, ידית אחיזה נשלפת, רצועת פוקוס עוקב, מנוע פוקוס עוקב, מחזיק לסמארטפון, כבל לשליטה במצלמה USB סוג C, ערכת ברגים, משדר וידאו אלחוטי DJI, תיק נשיאה) במחיר של 4,499 שקלים.

לסיכום: גימבלים איכותיים וקלים במיוחד, הפעם DJI הפתיעה עם לא פיצ'רים שצלמים מקצועיים יהנו מהם במיוחד, אבל הדבר היחיד שניתן לומר כבר עכשיו אם אתם מעוניינים באחד מהגימבלים האלה מומלץ להכין איזה תוכנית חסכון לדבר כזה מראש - מכיוון שהמחירים של האביזרים של הגימבלים וגם של הגימבלים עצמם הם בהחלט גבוהים מהרגיל.