אחרי לא מעט זמן של המתנה לתשובה של גודוקס לפנס הידוע והמפרוסם של חברת אפצ'ור מדגם MC, גודוקס משיקה פנס דומה אחד לאחר ואפילו עם כמה שידרוגים רק כדי לעקוץ😉.

כדי שלא תשתעממו נתחיל בעצם העובדה שהפנס החדש דומה בגודלו ובמבנה שלו לפנס של אפצ'ור, וכמובן זהו הפנס שככל הנראה יחליף את הדגם M1 של גודוקס עצמה.

מבט על התאורה:

להלן השוואה טכני של התאורה של גודוקס מול אפצ'ור:

מפרטגודוקס C5Rאפצ'ור MC
תאריך השקה:17/09/202224/10/2019
יצרן:גודוקסאפצ'ור
סוג הנורה:לדלד
מיועדת ל:וידאווידאו
עוצמת התאורה:5 וואט5 וואט
כמות לדים:11012
טמפרטורת צבע (קלווין):2500K עד 8500K3200K עד 6500K
טווח בהירות:0 - 100%0 - 100%
CRI:9696
TLCI:9797
אפקטים מובנים:399
מיקרופון לשמיעת סאונד:ישיש
שליטה מרחוק באמצעות:בלוטוס - דרך אפליקציהבלוטוס - דרך אפליקציה
מקסימום טווח שליטה אלחוטי:לא ידוע400 מטר
מקור כוח:סוללה פנימית/חיבור ישיר לחשמל/סוללה ניידתסוללה פנימית/חיבור ישיר לחשמל/סוללה ניידת
עוצמת טעינה עם כבל USB C:5V A25V A2
זמן טעינה עם כבל USB C:2.5 שעות1.5 שעות עם כבל PD, שעתיים עם כבל רגיל
עוצמת טעינה אלחוטית:5V A15V A1
זמן טעינה אלחוטית:3.5 שעות3.5 שעות
חיי סוללה ב- 100% בהירות:שעתייםשעתיים
חיבור לחצובה באמצעות:הברגה 1/4 אינץ'הברגה 1/4 אינץ'
גב מגנט:ישיש
משקל:169 גרם130 גרם
מה מקבלים בערכה:פנס, מרכך לבן, תושבת לקולד שואו, כבל USB C ל- USB A, תיק CB50פנס, מרכך לבן, 2 יחידות דבק דו צדדי, תיק

לתאורה החדשה יש את היכולת להקשיב למוזיקה ברקע ולעשות לפי המוזיקה אפקטים עם התאורת RGB, מה שממש יקל על צלמים שמעוניינים באפקטים מיוחדים שמותאמים למוזיקה ברקע.

לתאורה החדשה יש יכולת להתגנט לכל לוח מתכת, מה שיאפשר לכם להדביק אותה בקלות לכל מקום שרק תרצו בלי יותר מדי מאמץ.

בנוסף לתאורה החדשה יש יכולת לטעינה אלחוטית שתחסוך לכם את החיבור של הכבלים לטעינה כל פעם מחדש, כמובן שכבר חברת אפצ'ור בעצמה הביאה לנו פנס כזה כבר מלפני שנים - אבל עכשיו גודוקס פשוט משיקה מוצר עדכני וגם איכותי, רק צריך לזכור שבזמן שלאפצ'ור כבר יש תיקים בגדלים שונים שבהם תוכלו להטעין כמות תאורות יחד וגם לאחן אותם בקלות - מה שמעלה את השאלה מתי תיקים מסוג זה יגיעו לסדרה של גודוקס.

על התאורה החדשה תוכלו לשלוט גם באמצעות הכפתור מצב שיש עליה בצד הימני שלה, וכמובן התאורה מגיעה עם 2 גלגלות לשליטה נוחה בכל הגדרות התאורה, בנוסף לזה גודוקס לראשונה מכניסה בתאורה כה קטנה את האפשרות להתחבר בצורה אלחוטית דרך הבלוטוס (שעדיף מוואיפיי) לאפליקציה של גודוקס כך שתוכלו לשלוט על התאורה מרחוק בקלות ובמהירות - וכאן המקום להזכיר שהאפליקציה של גודוקס מאפשרת לשלוט על כל התאורות שברשותכם ותומכים בבלוטוס, מה שאומר שתוכלו להגיע להפקה אפילו גדולה לדוגמא עם 10 תאורות ולשלוט על כולם דרך הפלאפון בלי הצורך כל פעם ללכת לכל תאורה ולכוון אותה בנפרד.

גודוקס מציינת שהם עבדו קשה מאוד כדי להכניס גם את האפשרות לשינוי טמפרטורת הצבע של התאורה מ- 2500K עד 8500K מה שמאפשר לכם דיוק מרבי של התאורה לכל סוג העבודה שלכם.

וגם כל זה חשוב לציין שגודוקס שמרו על דיוק צבעים של התאורה עם 96 CRI ו- 97 TLCI מה שבהחלט מראה על כך שהתאורה תתאים לכל הפקה גדולה ורצינית בעולם הקולנוע.

סרטון השקה:

ברגע שיצאו סקירות ברשת על התאורה החדשה נפרסם אותם כאן ונעדכן אתכם בקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

מחיר התאורה עומד על 320 שקלים בעלי אקספרס מהקישור כאן, ברגע שהיא תגיע לישראל נעדכן את המחיר שלה כאן ובקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

לסיכום: התאורה החדשה מגיעה בעיצוב מיוחד חדיש ועדכני (לכן גודוקס גם משיקה אותה תחת המותג Knowled היוקרתי של החברה), עם איכות גבוהה של צבעי RGB ואפקטים מובנים ברמה, אומנם מדובר בעוצמה של 5 וואט אבל זה בהחלט יספיק רק כדי להיות ברקע איפה שהוא ולהוסיף לו צבע, התאורה מתאימה בעיקר ליוצרי תוכן שעושים וידאו בעיקר - אבל גם לא מעט צלמי סטילס יכולים להנות ממנה בצילום עם חשיפה ארוכה.