אחרי שכבר בהשקה הקודמת הופתענו מאיכות הגימבל (OM 5), חברת DJI מחליטה להפתיע שוב עם כמה תוספות שאוליי היו נחוצות ביותר.

הגימבל החדש כולל מוט מאריך, כך שתוכלו להרחיק את המצלמה (במקרה הזה הפלאפון) ממכם כך שתוכלו לקבל זווית יותר פתוחה של הוידאו שתעשו, אבל בסופו של דבר גם תוכלו ליצור עם המקל הזה הרבה דברים מעניינים מאוד כי זה נותן גמישות מאוד גדולה ליוצרים.

מבט על המייצב:

להלן המפרט הטכני של הגימבל:

מפרטDJI Osmo Mobile 6
מתאים ל:סמארטפונים
מתקפל:כן
תושבת לפלאפון:מגנט
מצב סטורי:יש
צירי ייצוב:3
ידית הארכה:22 סנטימטר
מתאיך לסמארטפון ברוחב של עד:8.38 סנטימטר
כושר העמסה:170 עד 230 גרם
חיבורים:USB סוג C, בלוטוס 5.1
סוללה:מובנית, 1,000 מיליאמפר
זמן טעינה:1.5 שעות
חיי סוללה:6.4 שעות
כושר העמסה:170 עד 290 גרם
משקל:309 גרם
אביזרים בערכה:גימבל, מיני חצובה, תושבת לסמארטפון, כבל USB C, נרתיק

המערכת מעקב האוטומטית שודרגה מ- ActiveTrack 4.0 בדגם הקודם ל- ActiveTrack 5.0, החברה טוענת שהשיפור מורגש במציאות ונותן עבודה מושלמת בכל הנוגע למעקב אחר נושאים שזזים הצידה או מסתובבים, וכן גם אנחנו יכולים לומר זאת, על פי סרטונים שראינו ברשת על הגימבל, זה בהחלט גימבל חדשני עם מעקב טכנולוגי מעולה.

מה שטוב בגימבל החדש זה עצם העובדה שהוא תומך במערכת המיקרופונים האלחוטיים של DJI מה, מה שאומר שאם אתם מעוניינים להתחיל לצלם תוך כמה שניות בקלות ובמהירות כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחבר את המקלט של הסאונד לסמארטפון שלכם ואת הסמארטפון תחברו לגימבל במהירות על ידי מגנט, וכל מה שנשאר לכם זה להפעיל את הגימבל ולהתחיל לצלם.

אומנם הגימבל החדש שוקל 309 גרם לעומת הדור הקודם ששקל 292 גרם, זהו עדיין גימבל קליל ונוח לשימוש בכל מקום שרק תרצו.

לראשונה DJI הכניסה בגימבל אפשרות של גלגלת לזום דיגיטלי דרך הגימבל עצמו, מה שאומר שאם תחברו את הגימבל לסמארטפון שלכם באמצעות הבלוטוס, כל מה שתצטרכו לעשות זה להפעיל את המצלמה בפלאפון והגימבל פשוט יאפשר לכם לסובב את הגלגלת כדי לעשות זום, כך שלא תצטרכו לגעת בכלל בפלאפון שלכם בכל מהלך הצילומים.

החברה גם השיקה בו זמנית תופסן עם תאורת לד שיכול לחסוך לכם הרבה כאב ראש בצילומים בתאורה נמוכה עם הסמארטפון שלכם, אך התופסן יגיע רק בחודשים הקרובים לא ידוע מתי.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על הגימבל:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jeven Dovey:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matti Haapoja:

סקירה של ערוץ היוטיוב Simon Horrocks [Mobile Motion]:

סקירה של ערוץ היוטיוב Kai W:

סקירה של ערוץ היוטיוב Benett Graezer:

לכל מי שרוצה יש רשימה מפורטת של כל הסמארטפונים שנתמכים רשמית על ידי החברה - לחצו כאן.

מחיר הגימבל עומד על 699 שקלים בישראל.

לסיכום: הגימבל כנראה הכי טוב שקיים היום ליצירת תוכן דרך סמארטפונים, כך שכנראה זאת האופציה היחידה שקיימת - בגלל שאין תחרות ההתקדמות מדגם לדגם היא גדולה יותר כי החברה לוקחת לה את הזמן עד שהיא מחליטה להשיק את המוצר החדש, גימבל מומלץ לכל אחד שרוצה לצלם שוטים יפים ביותר דרך הסמארטפון.