המצלמה החדשה מגיעה לאחר כ- 3 שנים מאז השקת הדגם A7R IV, עם לא מעט שידרוגים מעניינים ולראשונה אפילו סוני מכניסה במצלמה החדשה מערכת AI (בינה מלאכותית) לזיהוי פנים לשיפור הפוקוס (שכמובן גם ככה מהיר אצל סוני..).

באופן ברור סוני נשארה עם אותו חיישן מהדגם הקודם עם 61 מגה פיקסל מכיוון שגם ככה הוא היה מספיק מושלם כדי לשרת את כל סוגי הצלמים כיום, החיישן של המצלמה כמובן מגיע עם מבנה BSI מה שהופך את התוצאות של המצלמה בתנאי תאורה קשים לטובים ביחס לנורמה כיום.

מבט על המצלמה:

להלן המפרט הטכני של המצלמה:

מפרטסוני A7R V
תאריך השקה:26/10/2022
עשויה מחומר:מגנזיום
סוג מצלמה:מירורלס
תושבת לעדשה:סוני E
סוג חיישן:BSI-CMOS
גודל חיישן:פול פריים
מייצב תמונה מובנה:יש, עם 5 צירים
רזולוציית חיישן:61 מגה פיקסל
מידות חיישן:35.7x23.8 מילימטר
שטח חיישן:849.66 מילימטר
רזולוציה מקסימלית:9504x6336
מקסימום עומק צבע בתמונות:14 ביט
פורמט קובץ תמונה:רואו, JPEG
רגישות חיישן (ISO) בסטילס:100 עד 32,000
רגישות חיישן מורחבת (ISO) בסטילס:50 עד 102,400
רגישות חיישן (ISO) בוידאו:100 עד 12,800
רגישות חיישן מורחבת (ISO) בוידאו:100 עד 32,000
מעבד תמונה:BIONZ XR
סוג עינית:אלקטרונית/EVF
רזולציית עינית:9,437,184 פיקסלים, OLED
גודל מסך עינית:0.64 אינץ'
יחס הגדלה של העינית:0.9x
גודל מסך ראשי:3.2 אינץ'
רזולוציית מסך:2,095,000 פיקסלים
מסך מגע:יש
מסך מתכוונן:כן, עם 4 צירי הטיה
זיהוי עיניים בסטילס:יש
זיהוי עיניים בוידאו:יש
הוט שואו חכם:יש
פלאש מובנה:ללא
מהירות סנכרון פלאש:1/250
סוג זכרון:2 חריצים תואמים לכרטיסי SD UHS-II או במקום לכרטיס CF אקספרס סוג A
מגן תריס בזמן החלפת עדשה:יש
מהירות צילום רציף בתריס מכני:10 תמונות לשניה
מהירות צילום רציף בתריס אלקטרוני:7 תמונות לשניה
זמן חשיפה בתריס מכני:1/8000 עד 30 שניות
זמן חשיפה בתריס אלקטרוני:1/8000 עד 30 שניות
נקודות מיקוד אוטומטי:693
רגישות פוקוס אוטומטי:-4 עד +20 EV
פורמט קידוד וידאו:MPEG-4, XAVC S, XAVC HS, XAVC S-I, H.264, H.265
רזולוציית וידאו פנימית מקסימלית:8K DCI ו- 10 ביט עד 25P {400 מגה ביט לשניה}
רזולוציית וידאו חיצונית מקסימלית:16 ביט 4K UHD עם 59.94P
הגבלת זמן הקלטת וידאו:ללא
הקלטת וידאו RAW:יש חיצוני, באיכות 4K UHD עם 59.94P ועומק צבע 16 ביט
מקסימום עומק צבע בוידאו:16 ביט
הקלטת סאונד:עד 4 ערוצים באיכות 24 ביט עם 48 קילו הרץ
GPS מובנה:ללא
תמיכה בבלוטוס ו- Wi-Fi:יש
גרסת Wi-Fi:Wi-Fi 5
שידור IP:נתמך
חיבורים:USB סוג C 3.2 דור 2 ו- HDMI A (גדול) ו- 3.5MM למיקרופון ו- 3.5MM לאוזניות, וסנכרון פלאש
עמידות:אבק/לחות
סוללה:NP-FZ100 עם 2,280 מיליאמפר
חיי סוללה בתמונות:440
משקל עם כרטיס זיכרון וסוללה:723 גרם
מחיר הזול ביותר בחו"ל:$3,898
מחיר משוער בישראל:₪14,500

מערכת הפוקוס משולבת ה- AI

לפי סוני המצלמה החדשה קיבלה יחידת עיבוד המוקדשת במיוחד לזיהוי נושאים תוכנתי, מה שיאפשר צילום מהיר ונוח ללא בעיות של פוקוס גם בזוויות לא סטנדרטיות.

המערכת החדשה מספקת עד 60% שיפור בזיהוי בני אדם לעומת כל מצלמה אחרת של סוני, מה שיאפשר צילום אנשים ממרחקים ואפילו כשהם ממשקטנים בפריים הבינה המלאכותית תצליח לזהות אותם.

מעכשיו המצלמה תוכל לזהות חרקים, מכוניות, רכבות, ומטוסים, מה שיאפשר להשתמש בפוקוס האטומטי ולנצל אותו בצורה מלאה יותר מכל מצלמה אחרת, במקביל סוני מצהירה שמערכת הפוקוס החדשה מגיעה עם זיהוי עיניים בזמן אמת - מה שיאפשר צילום מהיר וזריז ללא צורך בהמתנה עד לפיקוס מלא של המצלמה מכיוון שהיא מפוקסת בלייב ללא שום השהייה ולו לשניה.

בנוסף, יחידת העיבוד AI החדשה אפשרה לחברה לפתח את חיישן ה- AWB שיעבוד מדוייק יותר מכל מצלמה סטנדרטית, מה שאומר שאם אתם לא מעט פעמים אוהבים לצלם עם מצב הטמפרטורת צבע האוטומטי - מעכשיו תוכלו לסמוך יותר על המצלמה שהיא תעשה את העבודה מדוייק יותר עם צבעים הרבה יותר אמיתיים וקרובים למציאות.

באופן מעניין, 693 נקודות המיקוד של המצלמה מכסות רק 79% מהפריים, בזמן שהמצלמה הקודמת בסדרה הגיע עם 567 נקודות מיקוד עם כיסוי של 99.7% מהפריים לגובה וכיסוי של 74% מהפריים לרוחב.

צילום סטילס

לראשונה במצלמה עם רזולוציה כה גבוהה סוני מאפשרת לכם להגדיר את גודל התמונה שאתם רוצים לצלם או תמונה דחוסה, או תמונה לא דחוסה בגדלי S/M/L, מה שיאפשר זרימת עבודה נוחה יותר ומותאמת יותר לצרכים שלכם בשטח.

מכיוון שהמצלמה מגיעה עם המערכת AI, הפעם גם מדע הצבעים יהיה מדוייק יותר ויתאם באופן מלא לגוף האדם מכיוון שלראשונה המצלמה תוכל לדעת האם מדובר באדם שמצולם או משהו אחר.

עם חיישן גדול מגיע גם משקלי הקבצים הסופיים הענקיים, ועם כל זה סוני מאפשרת לצלם ברזולוציה של 61 מגה פיקסל ועד 10 תמונות לשניה - ברצף של עד 583 תמונות בפורמט רואו, מה שפותח דלתות לצלמים שמעוניינים לצלם תמונות ספורט או טבע בלחיצת כפתור בלי לפספס אף רגע.

בנוסף, סוני הכניסה את האפשרות של דיכוי הבהובים, מה שיאפשר לכוון את מהירות התריס במרווחים קטנים יותר ובכך ההבהוב יעלם.

צילום וידאו

לראשונה המצלמה תאפשר לכם לצלם וידאו באיכות של עד 8K עם 25 תמונות לשניה, ובמקביל לכך המצלמה תאפשר לכם לצלם וידאו באיכות 1080P עם 120 תמונות לשניה, במקביל לעומק צבע סטנדרטי בהקלטה פנימית של 10 ביט.

בנוסף ניתן לצלם וידאו עם המצלמה ללא הגבלת זמן, וכמובן לחבר אותם למחשב ולהשתמש בה לשידור לייבים או כמצלמת רשת.

עם זאת סוני מאפשרת הקלטת וידאו חיצוני דרך היציאת HDMI באיכות של עד 4K UHD עם 60P ועומק צבע של 16 ביט רואו, וזוהי עוד התקדמות טכנולוגית שממש לפני כ- 5 שנים לא יכולנו לדמיין במצלמה סטנדרטית כמו זו החדשה.

פרופיל הצבע S-LOG3 תומך בטווח דינמי של עד 14 סטופים, מה שיאפשר צילום בתנאי תאורה קשוחים במיוחד ולאחר הצילום תוכלו להכניס את הוידאו לתוכנת העריכה ולהבהיר או להחשיך את מה שלא צולם נכון, וכל זה בלי להרוס את הצבעים של הוידאו שלכם כלל.

בנוסף, המצלמה מגיעה עם פרופיל הצבע שסוני מכניסה בכל המצלמות שלה ליצירת קו אחיד בין כל המצלמות בשם S-Cinetone שמאפשר צילום עם צבעים רכים והדגשים יפים שלאחר הצילום תוכלו לערוך בקלות וכמובן לא תוכלו להבדיל בין הסרטונים שצולמו ומאיזו מצלמה הם צולמו מכיוון שהפרופיל צבע הזה עובר התאמות מדויקות ביותר כדי שיהיה ניתן לעבוד איתו עם מספר מצלמות שונות של סוני ושהכל יראה אותו דבר לאחר הצילום.

מסך מפרקי מתכוונן ועינית

לראשונה סוני מכניסה מסך שלא היה קיים עד כה בעולם, לפחות לא ברמה הזאת, מסך שמגיע עם 4 צירים ומאפשר גם את הזווית צפיה של מסך מתכוונן ובמקביל תוכלו לשלוף את המסך הצידה כדי לקבל את המסך המפרקי שנוח בעיקר לצילומים נמוכים ווידאו ואפילו סלפי.

המסך מגיע במבנה חדשני, אומנם לא באותה רמה כמו בדגם הקודם שהגיע עם רזולוציה של 2,359,296 פיקסלים בגודל 3.0 אינץ', אלא הפעם תקבלו 2,095,000 פיקסלים בגודל 3.2 אינץ', וזהו שדרוג נוסף שמאפשר להכניס יותר פרטים בתצוגה שעל המסך כך שיהיה יותר נוח לצפות בו וגם תוכלו ליישם את ההגדרה שהתצוגה לא תעלה על הפריים שהמצלמה רואה כך שתראו פריים נקי לגמרי.

המסך החדש מגיע עם סולם צבעים חדשני ועדכני בשם: DCI-P3 (מאז 2005), שכידוע הינו סולם צבעים היושב בין sRGB לבין Adobe RGB והוא מתאים בעיקר לגרפיקה קולנועית, בנוסף הוא תופס 45.5% ממרחב הצבעים הידוע לנו (מתרשים CIE 1931).

בנוסף, העינית שודרגה אף היא, ובשונה מהדגם הקודם שהגיע בגודל של 0.5 אינץ' עם 5,760,000 פיקסלים, במצלמה החדשה תקבלו מסך עינית בגודל של 0.64 אינץ' עם 9,437,184 פיקסלים, מה שיאפשר צפיה חדה וברורה הרבה יותר במה שאתם מצלמים.

חיבורים

כזכור המצלמה הקודמת הגיעה עם 2 חריצי זכרון שמתאימים לכרטיס ה- SD בלבד, אבל מאז סוני פתחה שיטה שמאפשרת לחבר על אותו חריץ הזכרון כרטיס CF אקספרס מסוג A במקום, וזה בדיוק מה שהפעם תקבלו בדגם החדש, 2 חריצי זכרון שתומכים או ב- 2 כרטיסי SD UHS-II או 2 כרטיסי CF אקספרס מסוג A.

המצלמה מגיעה לראשונה עם חיבור HDMI A (בגודל מלא), מה שיאפשר להשתמש בחיבור נוח יותר, איוכתי יותר, וחזק יותר בשימוש לאורך זמן זה חשוב.

בנוסף המצלמה החדשה מגיעה עם חיבור USB סוג C 3.2 מדור 2, בשונה כמובן מהדגם הקודם שהגיע עם חיבור USB סוג C 3.2 מדור 1.

עמידות

המצלמה מגיעה עם מערכת חדשה נגד אבק שמגבירה את היעילות של הסרת האבק ללא מגע במצלמה, לדברי סוני בלחיצת כפתור כדי להפעיל את תהליך הניקוי החיישן ינוע ביותר מ- 70 אלף מחזורים בשניה, מה שלמעשה יאפשר הסרה של כל הלכלוכים מהחיישן ממש ללא נגיעת יד אדם (למעט לכלוכים דביקים).

מבנה המצלמה עשוי כולו מגנזיום ומגיע עם מערכת מיגון מלאה נגד אבק ולחות.

בנוסף, לדברי סוני המצלמה מגיעה עם מערכת פיזור חום יעילה במיוחד שתאפשר צילום וידאו של עד 30 דקות ברציפות באיכות 8K עם 25P ועומק צבע של 10 ביט 4:2:0, מה שכמובן הופך את המצלמה החדשה לטובה יותר בצילום וידאו ברמה הגבוהה.

סרטון השקה:

סרטון הצגת דוגמאות וידאו מהמצלמה שסופקו על יד סוני:

להלן כמה סקירות על המצלמה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Gerald Undone:

סקירה של ערוץ היוטיוב Tony & Chelsea Northrup:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jared Polin:

סקירה של ערוץ היוטיוב Manny Ortiz:

מחיר המצלמה עומד על 15,749 שקלים בישראל.

לסיכום: מצלמה ברזולוציה גבוהה במיוחד, בהתאמה לצלמים המקצועיים בעיקר, המצלמה נבנתה כדי לצלם כל סוג של צילום שתרצו אבל ההתמקדות העיקרית שלה היא בעיקר על צילום נופים, סטודיו ועוד..