אחרי כשנתיים של יובש בתחום הטלפוטו הקצר, קנון מכריזה על פצצה מתקתקת בתחום עדשות הפריים, עדשת 135MM עם מפתח צמצם f/1.8, טירוף מוחלט של עדשה.

בנוסף, העדשה מגיעה עם מייצב אופטי מובנה, שלפי החברה מפצה על עד 5.5 סטופים, מה שהופך את העדשה הזאת להרבה יותר שמישה מחברתה בסדרת ה- EF מדגם: 135mm f2.0L USM.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטקנון RF 135mm f/1.8 L IS USM
תאריך השקה:02/11/2022
יצרן:קנון
עשויה מחומר:אלומניום
סוג עדשה:פריים
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:135MM בפול פריים (202.5MM בקרופ)
אלמנטים/וקבוצות:12/17
זווית ראיה:18 מעלות
מפתח צמצם מקסימלי:f/1.8
מפתח צמצם מינימלי:f/22
מרחק פוקוס מינימלי:70 סנטימטר
הגדלה מרבית:0.26x
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:Nano USM
מייצב תמונה:יש
עמידות:אבק/גשם
קוטר הברגת פילטר:82MM
משקל:935 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי, מכסה קידמי E-82 II, מגן שמש ET-88B, נרתיק LP1319

העדשה החדשה מגיעה עם מערכת עדכנית וחדשנית לעומת הדגם הקודם במיוחד, מה שהיה מוזר שעד כה לא השיקו הרבה עדשות מסוגה, וזה כנראה מעצם העובדה שלעבוד איתה על מצלמות ה- DSLR היה כמעט בלתי אפשרי מכיוון שהמצלמות לא יכלו להתפקס איתה - בגלל הצמצם הפתוח.

העדשה מגיעה עם 3 אלמנטים מיוחדים: 3 אלמנטים UD.

במקביל לעצם העובדה שלראשונה אנחנו מקביל עדשה כזאת מקנון עם מפתח צמצם מקסימלי של f/1.8 בשונה מהדגם הקודם שהגיע עם מפתח צמצם מקסימלי של f/1.8, לראשונה ניתן לומר בוודאות שהעדשה תיהיה חדה לכל אורך הדרך וללא שום סטיות מיוחדות.

בנוסף, הדגם הקודם הגיע עם 10 אלמנטים ב- 10 קבוצות, והדגם החדש מגיע עם 17 אלמנטים ב- 12 קבוצות, ככל הנראה זה גם מה שמעלה את המחיר של העדשה לרמות שעוד לא הכרתם.

אפשרות מרחק הפוקוס המינימלי בדגם הקודם עמדה על 90 סנטימטר, וכיום בעדשה החדשה היא מאפשרת לצלם ממרחק מינימלי של 70 סנטימטר, זוהי התקדמות מעניינת - במיוחד לעשות טלפוטו מהסוג הזה.

מבנה העדשה עמיד לאבק וגשם בצורה מלאה, מה שיאפשר לכם לצלם איתה בכל התנאים הקשים שרק תירצו בלי פחד שתהרסו את העדשה בטעות או שהתמונות שלכם יהרסו.

עם זאת, צריך לזכור שהעדשה החדשה מגיעה במשקל גדול יותר וגם עם קוטר להברגת פילטר גדול יותר של 82MM, ולכן גם המגן שמש של העדשה מגיע מאותו הדגם של עדשת ה- RF 600mm f/11 IS STM של קנון, מה שאומר שזהו מגן ענקי במיוחד, ולכן תצטרכו להתרגל אליו ולחשוב טוב באיזה תיק הוא יכול להכנס.

העדשה מגיעה עם 2 גלגלות: אחת לביצוע הפוקוס, ואחת להתאמה אישית עם אפשרות לשינוי צמצם, תריס ו- ISO, בנוסף העדשה מגיעה עם 2 כפתורים להאמה אישית, וכמובן 2 מתגים: אחד לשינוי מצב הפוקוס מידני לאוטומטי ולהפך, והשני להפעלה או כיבוי של המייצב האופטי בעדשה.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Peter McKinnon:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jared Polin:

סקירה של ערוץ היוטיוב Adorama:

מחיר העדשה עומד על 2,099 דולר בחו"ל, כשהיא תגיע לישראל נעדכן כאן את המחיר ובקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

לסיכום: עדשה סופר דופר מעניינת לצלמים, מתאימה לצילום: פורטרט, ספורט, וסטודיו, והיא מתאימה בעיקר לצלמים מתקדמים, אבל גם צלמים חובבים או מתחילים יהנו ממנה, העדשה מגיעה עם מייצב תמונה מובנה ועם המערכת פוקוס העדכנית של קנון, למעט העובדה שבסקירות שראינו מדברים על כך שהעדשה משמיעה רעש בזמן שהיא מתפקסת - מה שאומר שלוידאו בהקלטה זה יפריע.