כזכור בתאריך 14.04.2022 דיברנו לראשונה על הגריפ שניקון עוד הכריזה על הפיתוח שלו.

מאז ניקון עבדה בצורה מדוייקת ביותר כדי להביא את הגריפ הזה בצורה הטובה ביותר ובמחיר הגון.

מבט על הגריפ:

להלן המפרט הטכני של הגריפ:

מפרטניקון MC-N10
תאריך השקה:02/11/2022
יצרן:ניקון
תושבת הרכבה לחצובות/גימבלים:
כפתור כיבוי והדלקה:יש
ג'ויסטיק:אחד
גלגלות:2, ואחת לנעילת התושבת
כפתורים:12, 2 מתוכם ניתנים להתאמה אישית
סוללה:מופעל באמצעות 2 סוללות AA
סוללה נשלפת/מובנית:נשלפת
חיי סוללה:
חיבור למצלמה באמצעות:כבל USB סוג C
משקל:לא ידוע

הגריפ החדש מגיע לאחר שנים שבעולם הצילום הקולנועי זה היה חובה לכל מצלמה, וכיום כידוע עולם המירורלס תופס לאט לאט את מקום הקולנוע, ולכן החברות מתחילות להשיק מוצרי חובה בהתאמה למצלמות קולנוע.

הגריפ החדש נועד לפתור את הבעיה הידועה שלדוגמא המצלמה שלכם על גימבל או על חצובה גבוהה, ואין לכם גישה ישירה/נוחה להגדרות המצלמה - כך שתוכלו לעשות את כל הדברים שרק תרצו דרך הגריפ שאותו תוכלו למקם לפי מה שנוח לכם.

בנוסף, ניקון אומרת שהגריפ מגיע עם 2 גלגלות בדיוק כמו בשאר המצלמות ניקון שלכם, למעט עצם העובדה שהגלגלות מאפשרות סיבוב חלק לחלוטין ללא "קליקים", מה שיאפשר שינוי ISO, תריס, צמצם בצורה חלקה, כולל האופציה שנוספה בעדכון האחרון למצלמה ה- Z9 של הזום הדיגיטלי, מה שאומר שתוכלו לעשות זום דיגטלי בצורה חלקה לחלוטין דרך הגריפ.

החברה אומרת לנו, שהגריפ בנוי בצורה מאוד מוכרת משאר הגריפים שיש כיום במצלמות ניקון, מה שיאפשר לכם לזכור בקלות איפה כל הכפתורים נמצאים ללא צורך בהתרגלות מחדש.

להלן הפירוט המלא של אפשרויות השליטה מהגריפ:

1. התחל והפסק את ההקלטה2. שחרור תריס3. בקרת צמצם4. פיצוי חשיפה5. בקרת ISO6. הקצה Fn1 מותאם אישית7. הקצה Fn2 מותאם אישית8. כפתור AF-ON9. הגדל את התצוגה10. החלף מצבי תצוגה11. גישה להגדרות12. גישה לתפריט (i).13. השמעה/השהיה של סרטונים

בנוסף, ניקון אומרת שהגריפ החדש נועד לעבוד עם המצלמות Z6II ו -Z7II וה- Z9, עם עדכוני הקושחה האחרונים שלהם שכמובן כבר הצגנו לכם שבוע שעבר בכתבה מכאן.

הגריפ מגיע עם התושבת המוכרת מסוג "ARRI rosette" מה שכידוע נמצא כיום בכל גימבל בתחום הצילום, וכמובן נמצא על חצובות, ובמקביל תוכלו להתאים את התושבת הזאת ללא מעט אפשרויות צד שלישי בלי בעיות תאימות.

סרטון השקה:

להלן 3 סרטוני הדרכה של ניקון על הגריפ החדש:

סרטון הדרכה מספר 1:

סרטון הדרכה מספר 2:

סרטון הדרכה מספר 3:

להלן כמה סקירות על הגריפ:

סקירה של ערוץ היוטיוב Kai W:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matt Irwin Photography:

מחיר הגריפ עומד על 1,299 שקלים בישראל.

לסיכום: גריפ חשוב ועדכני במיוחד, מאז שניקון הכריזה על כך שהיא תעבוד יותר על תחום הוידאו והקולנוע, נראה שבאמת החברה מתקדמת יפה, רק חבל שהם שוכחים שהדבר החשוב ביותר זה להשיק מצלמות טובות למעמד הביניים מה שלבנתיים אנחנו לא רואים כמובן, הגריפ מתאים בעיקר לצלמי וידאו, בהתאמה מלאה לצילומי כנסים, אירועים, שידורים חיים ועוד..