קבלו את הגימבל הכל כך מטורף הזה, לאחר כשנה של בדיקה מקיפה שלו ונסיונות חוזרים ושונים איתו בעולם האמיתי, הגיע הרגע שבו נוכל לספר לכם על קצת מהתכונות והחסרונות שלו.

לשם הסקירה בדקנו את "ערכת פרו" שזיאון מספקים לנו, בנוסף בקרוב מאוד יגיע אלינו המסך האלחוטי שישלים לנו את הערכה ל- "ערכת פרו פלוס", מה שיתן לנו אפשרות להכיר את הגימבל עם מלאי האביזרים השלם שלו.

מבט על הגימבל:

להלן המפרט הטכני של הגימבל:

מפרטזיאון וויבל 2
תאריך השקה:01/07/2021
יצרן:זיאון
מספר צירים:3
בורג הרכבה למצלמה:
תמיכה במשקל של עד:3.3 קילוגרם
סוללה נשלפת/מובנית:מובנית
חיבור טעינה:USB סוג C
תמיכה בבלוטוס ו- Wi-Fi:יש
דור בלוטוס:5.0
תדר Wi-Fi:2.4 ג'יגה הרץ
מסך מובנה:2.88 אינץ', מגע
כמות סוללות:3
קיבולת סוללה:2,600 מיליאמפר
חיי סוללה:
טעינה מהירה:יש, 24 וואט PD
זמן טעינה:2 שעות
משקל:1,470 גרם
תאורת לד מובנית:ללא

גימבל איכותי מאוד עם כל החיבורים האפשריים בעולם הווידיאו, אם אפשרות לחבר עד 3 מסכים במקביל, מסך נשלף בגודל 2.88 אינץ' שנותן צבעים טובים אך לא מדויקים כמו במצלמה שלכם.

סוללה

הוא מגיע עם 3 סוללות של 2,600 מיליאמפר שתומכות בטעינה מהירה של 25 וואט בטכנולוגיית טעינה PD (מהירה ומסנוכרנת), הסוללות אינם נשלפות כלל - ולכן שנגמרת הסוללה צריך לחבר לחשמל או לסוללה ניידת, שזה קצת חבל (כן כן זיאון).

שידור אלחוטי

בנוסף יש אפשרות לחבר משדר שנותן מידע ושליטה מהמצלמה לגימבל כגון מעקב אחרי פנים שלא עובד בצורה הכי טובה שיש, ואולי בעדכוני תוכנה של החברה זה יסודר.

אפשרות לשדר לסמארטפון דרך בלוסטוס, שכך אפשר לשלוט על הגימבל והמצלמה דרך הסמארטפון, אך השידור תומך רק באיכות של 1080P.

משקל ואחיזה

הגימבל עצמו ממש כבד, ולכן יהיה קשה לעבוד איתו למשך זמן ארוך, והוא מתאים יותר לסרטונים/הפקות קצרים.

האחיזה בגימבל מאוד נוחה ומותאמת לאנשים שמשתמשים ביד ימין כיד ראשית, ולכן הוא יהיה פחות נוח לאנשים שמשתמשים ביד שמאל.

המערכת צירים נבנתה בצורה הנוחה ביותר שלא מצריכה התעסקות לכיוונון הצירים אך בשעת הנעילה הציר אינו ננעל ב100 אחוז שכך מתי שהגימבל מכובה אי אפשר לצלם מיוצב אפילו שהצירים נעולים.

אביזרים נוספים

אנחנו מצאנו 6 אביזרים שונים שמתאימים לגימבל ובדקנו אותם אישית, ומתוכם היה אחד שכבר בשניה הראשונה שקיבלנו אותו נראה כאילו לא מתאים לשימוש עם הגימבל הזה בשום צורה אפשרית.

ידית הארכה

מיוצרת על ידי חברה סינית שלא ידוע לנו את שמה, אבל מבדיקה שלנו עולה כי הידית אמינה חזקה וטובה, אם כי לא היינו סומכים עליה לחלוטין בצילומים שהגימבל רחוק מאיתנו עד כדי כך שאנחנו לא נוכל לאחוז בו לתמיכה ישירה בנוסף לידית הארכה, ניתן להזמין אותה מכאן.

תושבת שחרור מהיר לגיבמל

מיוצרת על ידי חברת זיאון עצמה, באיכות גבוהה ועשויה ממתכת, היא תחסוך לכם המון שעות של הברגת חוזרות ונשנות - מה שיאפשר לכם לעבוד בצורה נוחה יותר, ניתן להזמין אותה מכאן.

תושבת שחרור מהיר למצלמה

מיוצרת על ידי חברה סינית בשם אולנזי, מבדיקה שלנו עולה כי היא המוצר הטוב ביותר שניתן להשיג שיפתור לכם את בעית השליפה המהירה של המצלמה מהגימבל, וניתן להזמין אותה מכאן.

ידיות לאחיזה נוחה

מיוצרת על ידי חברה סינית בשם אנדור, ומבדיקה שלנו עולה כי היא הופכת את המערכת לנוחה יותר לשימוש יומיומי, במיוחד שמדברים על הצורך שיהיה אפשרות להחזיק את הגימבל עם 2 ידיים בצורה נוחה, המערכת של הידיות מגיעה עם 2 חיבורי קולד שואו ובורג אחד בגודל 1/4 אינץ', מה שכן היה קצת חסר לנו חיבור 1/4 אינץ' בתחתית המערכת בשביל שנוכל לחבר אליה את המיני חצובה שמגיעה עם הגימבל כדי שנוכל להניח את המערכת על שולחן לאחר הצילומים, ניתן להזמין אותה מכאן.

ידית L

מיוצרת על ידי חברה סינית בשם אולנזי,נראה שהיא בנויה נכון אבל מכיוון שהחלק התחתון שלה צר מאוד, אם תרצו לחבר את הידית בצד של המסך שעל הגימבל לא תוכלו לפתוח או לסגור אותו בצורה נוחה מה שאומר שאתם תיהיה מוגבלים יותר עם ידית כזאת, מה שכן מצאנו שהיא בנויה טוב ממתכת חזקה והיא כוללת חיבור בחלק העליון לקולד שואו בנוסף היא מגיעה עם חיבורי 1/4 אינץ' ו- 3/8 אינץ' כך שתוכלו לחבר לידית הרבה אביזרים בקלות, ניתן להזמין אותה מכאן.

חגורה לגימבל (שלא אהבנו בכלל)

מיוצרת על ידי חברת זיאון עצמה, אבל מבדיקה שלנו עולה כי היא לא מתאימה לצילום עם הגימבל בכלל, ניתן להזמין אותה מכאן.

הגימבל מגיע עם אפשרות של ביצוע זום, פוקוס, וצמצם למצלמות נתמכות ישירות מהגימבל, את הרשימה של המצלמות והעדשות שנתמכות אפשר לראות בקישור כאן.

לכל מי שרוצה את המדריך למשתמש באנגלית ניתן למצוא כאן.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על הגימבל:

סקירה של ערוץ היוטיוב B&H Photo Video:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jeven Dovey:

סקירה של ערוץ היוטיוב Momentum Productions:

סקירה של ערוץ היוטיוב Peter Makholm:

סקירה של ערוץ היוטיוב Picture Pulse:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jason Vong:

סקירה של ערוץ היוטיוב Sidney Diongzon:

מחיר הגימבל משתנה מחבילה לחבילה - להלן המחירים:"ערכת סטנדרט" (גימבל, ידית - מיני חצובה, תושבת גדולה למצלמה, תושבת קטנה למצלמה, כבלים, ברגים, תושבת לעדשה) במחיר של 2,948 שקלים"ערכת קומבו" (גימבל, ידית - מיני חצובה, תושבת גדולה למצלמה, תושבת קטנה למצלמה, כבלים, ברגים, תושבת לעדשה, תיק, ידית נוספת) במחיר של 3,490 שקלים"ערכת פרו" (גימבל, ידית - מיני חצובה, תושבת גדולה למצלמה, תושבת קטנה למצלמה, כבלים, ברגים, תושבת לעדשה, תיק, ידית נוספת, משדר, מנוע [פוקוס/זום]) במחיר של 4,830 שקלים"ערכת פרו פלוס" (גימבל, ידית - מיני חצובה, תושבת גדולה למצלמה, תושבת קטנה למצלמה, כבלים, ברגים, תושבת לעדשה, תיק, ידית נוספת, משדר, מנוע [פוקוס/זום], מסך אלחוטי) במחיר של 5,845 שקלים

לסיכום: זהו גימבל איכותי שמגיע עם לא מעט פיצ'רים, ולכן לפני שאתם קונים אותו תקחו בחשבון שהסוללה שלו תגמר מהר יותר ברגע שתוסיפו לו אביזרים כמו מערכת המערכת פוקוס עוקב/זום וכן הלאה, בנוסף חשוב לציין שבעבודה עם המערכת שידור האלחוטית הגימבל ישאב בעיקר את האנרגיה מהסוללה שמובנית במשדר מה שמקל מאוד על צריכת הסוללה אך מקשה על התפעול הכללי של הגימבל, הגימבל מתאים בעיקר לצלמים מקצועיים שלפני קניית הגימבל הזה יש להם כבר כבר גימבל אחד והם כבר יודעים איך עובדת המערכת.