יש כאן המון הצעות של טכנולוגיות חדשות, אך אולי הבולטים ביותר הם שינויי העיצוב במצלמה: אמנם לא יוצאי דופן לעומת מה שאנו רואים בשאר השוק, אך השינויים דרמטיים עבור פוג'יפילם.

שינויים בעיצוב

אם אתם חובבי מצלמות פוג'יפילם, אפשרויות העיצוב שהחברה עשתה עליהן ב- X-S10 עשויות להפתיע אתכם. בהשוואה למצלמת ה- X-T4 ולמצלמות פוג'יפילם פופולריות אחרות, החוגות העליונות ועיצוב האחיזה של ה- X-S10 נראים יותר כמו עיצוב מצלמות נטולות מראה מכל אחד אחר בשוק מאשר מה שהיה צפוי לפוג'יפילם. האחיזה האמורה לעיל היא עמוקה משמעותית ממה שנראה בעבר במצלמות פוג'יפילם רבות ונראית דומה לגודל האחיזה של מצלמת ה- X-H1, לפחות מיחס אחיזה בין גוף לגוף.

אולי יותר צורמים הם השינויים בחוגים העליונים, ובעיקר התוספת של שנינוי מצב צילום (המכונה לפעמים חוג PSAM). מצלמות פוג'יפילם עד כה חיקו בעיקר את עיצוב מצלמות הפילם, עם מהירות תריס, ISO ופיצוי חשיפה שקיבלו גלגלות משלהן. ה- X-S10 זורק את זה הצידה, סוטה באופן דרמטי מרוב העבר של פוג'יפילם ומתאים למערך אופייני יותר שנמצא במצלמות חסרות מראה אחרות. נעלמו הגלגלות הייעודיות, שהוחלפו בגלגלות המצב של הצילום (למשל אוטומט או מנואל), ובחוגה הניתנת להתאמה אישית בצד שמאל של המצלמה. פוג'יפילם הוסיפה גם כפתור ISO ייעודי שיתפוס את מקומה של הגלגלת של ה- ISO.

גלגלת הפקודה בצד ימין עובד עם לוח שנמצא על גריפ האחיזה כדי לשנות את ההגדרות (העיצובים המוכרים יותר של פוג'יפילם כוללים גלגלת פקודה בחלק הימני העליון של הלוח האחורי שממלא בדרך כלל את תפקיד החוגה שנמצא בחלק העליון. הצד הימני של ה- X-S10. ל- X-S10 יש גם כפתור ייעודי להקלטת וידאו בחלק העליון של המצלמה שיכול להפעיל הקלטת וידאו גם כשהמצלמה במצב סטילס.

המצלמות האחרות היחידות שפוג'יפילם ייצרה החולקות עיצוב זה, הן ה- X-T100 ו- X-T200, אך אף אחת מהן לא שילבה את הגלגלות עם אחיזה חזקה יותר.

התוצאה של שילוב שני השינויים הללו באמת גורמת ל- X-S10 להיראות כמו משהו שאולימפוס תכננה, וזה בשום פנים ואופן לא דבר רע.

מערכת IBIS חדשה

פוג'יפילם עיצבה מחדש את מערכת ה- IBIS שלהם ב- X-S10 שאפשרה לה להתכווץ לנפח ולמשקל של 30% פחות ממערכות קודמות במצלמות אחרות מסדרת X. לכן, למרות גודלה הקטן (המצלמה שוקלת 465 גרם בלבד), ה- IBIS מסוגל לספק עד 6 עצירות של ייצוב תמונה עם חמישה צירים. ה- X-S10 היא גם המצלמה הראשונה של טווח הבינוני של פוג'יפילם המשתמשת במנגנון החזקת חיישן תנועה, שהוא בולם מכני המסייע בשמירה מפני רעידות קלות העלולות להגיע מיחידת התריס.

ה- IBIS החדש נועד לעבוד גם במצב וידאו. פוג'יפילם אומרת כי היא מסוגלת לפצות על רעידות מצלמה גם בזמן הליכה, והחברה הוסיפה Boost Mode Image Stabilization Mode שיכולה לייצב עוד יותר ייצוב, שכמעט מבטל את הרעידות בשימוש ממצב קבוע ביד.

פוקוס אוטומטי

ה- X-S10 מבטיח מערכת פוקוס אוטומטי מהירה המופעלת על ידי מעבד ה- X4 של פוג'יפילם. החיישן כולל 2.16 מיליון פיקסלים לזיהוי פאזות ש- פוג'יפילם מדרג כמסוגל להשיג מיקוד במהירות של עד 0.02 שניות, בחלק מהמקרים, EV-7. בנוסף, ה- X-S10 מצויד במעקב AF עבור נושאים נעים וכן בזיהוי פנים ועיניים המאפשר מעקב אחר אובייקטים בדרך זו.

בנוסף, צילום וידאו ללא הפסקת חשמל שמספק עד 30 פריימים לשניה (בתמונות) עם התריס האלקטרוני, אך ה- X-S10 עדיין מציע חווייה מסורתית עם התריס המכני עד 8 פריימים לשנייה בתמונות.

18 מצבי סימולציות קולנועיות

פוג'יפילם כלל 18 מצבי סימולציה של סרטים ב- X-S10 אשר מחמיאים למצב מעודכן של מיקום אוטומטי לסצנה המתאים אוטומטית את הגדרות הצילום לסצנה הנתונה. פוג'יפילם אומר שהמצב מאפשר לכל אחד "לצלם נופים בבהירות ובצבעים עזים, ליצור דיוקנאות בגווני עור יפהפיים, וליצור תמונות מאוזנות באופן שווה בתנאי תאורה אחורית, ללא קשר לרמת המיומנות".

מסך מפרקי

ה- X-S10 כולל מסך אחורי עם מפרק בזווית משתנה שיכול להסתובב עד 180 מעלות, המהווה עיצוב מועדף לצילום וידאו או לבלוג. לפונקציית Live View של העינית יש שלושה מצבים: עדיפות אור נמוכה, דגם עדיפות ברזולוציה, ועדיפות קצב פריימים.

אם כבר מדברים על וידיאו, ל- X-S10 יש קטעי וידיאו ניכרים באיכות. זה מצלם וידאו על איכות 6K ומייצא אותו ב- 4K שלדברי החברה יביא לרזולוציה טובה יותר ורעש (ISO) נמוך. זה יכול להקליט 4K עד 30 פריימים לשנייה ב- 8 ביט 4:2:2 פנימית לכרטיס SD, אך יכול להפיק 10 ביט 4:2:2 דרך מקליט HDMI חיצוני.

ה- X-S10 יכול גם להקליט עד 250 פריימים לשנייה ב- 1080p Full HD בהילוך איטי.

מחיר המצלמה בישראל 3,538 שקלים.