דירוג BCN מצטבר נתוני נקודת מכירה של קמעונאים בתחום מוצרי האלקטרוניקה ברחבי יפן בכדי לקבל את נתוניו ומצא כי מכירות המצלמות הדיגיטליות ללא עדשות להחלפה באוקטובר היו חזקות להפליא, עלייה של 128.9% לעומת השנה שעברה.

על פי הדיווח, הזוכים הגדולים היו סוני ופוג'יפילם ששניהם צפו בעלייה ניכרת במהלך אוקטובר 2019. בסך הכל סוני זכתה לזינוק של 154.8% במכירות לעומת אשתקד, ופוג'יפילם צמחה בגידול ענק של 223.5%.

קנון EOS M50, הידועה בשם "נשיקת M" ביפן, השתלט על המקום הראשון על מכירות דגם מצלמה, החלפת המנהיג לשעבר a6400 אשר ירד למקום שני. אולימפוס OM-D E-M10 Mark III במקום השלישי, ואת PEN E-PL9 לקח הרביעי.

זה קצת מפתיע לראות את M50 תופסת את המקום הראשון גם לאחר הכרזה על M50 Mark II . שוק הצרכנים ביפן לא נרתע מרכישת מצלמה שחלקם עשויים להחשיב שהיא מיושנת. זה יכול להיות שה- M50 Mark II לא ביצע מספיק שינויים בולטים ביחס למקור כדי לחכות לקונים שיחכו לבואו, או שהוא יכול לאותת כי לשוק היפני לא אכפת כל כך מהצורך לקנות את האחרונה והגדולה ביותר.

בנוסף, למרות שתפסה את עמדת המכירות המובילה עם ה- M50, קנון ראתה רק 81.5% מהמכירות שהיא ביצעה באוקטובר אשתקד.

תצפית נוספת לציון היא כי ה- סוני a7C עלתה על ה- a7 III בסך המכירות, ו- X-A5 של פוג'יפילם יושב מעל שניהם.

תנופת המכירות של אוקטובר היא הפעם הראשונה מזה למעלה משנה שמכירות המצלמות עולות על המספרים של השנה הקודמת. ההשפעות של מגפת ה- COVID-19 בשילוב עם גודל ההצטמקות הכללי של שוק המצלמות, מאשימות את צניחת המכירות שהייתה מכבידה עד כה על מספרי המכירות בענף. למרות הופעה חזקה ביפן בחודש שעבר, אין זה סביר שמספר המכירות העולמי העגום שדווח עד כה יראה את עצמו עד סוף 2020.

ובכל זאת, לראות את המכירות ביפן מזנקות משמעותית ככה זה סימן טוב לשאר השוק העולמי לקראת עונת החגים. יפן הצליחה לראות את העליות הללו במכירות גם למרות הבעיות המתמשכות עם COVID-19 ושוק צרכני איטי בזכות עליית מס מקומית, מה שמעיד שלמרות סיבות רבות למכירות להמשיך לרדת, ישנם נתונים סטטיסטיים המגבים את זה, מקווה שהם יעשו תפנית חיובית.