ממה שהצלחנו להבין, זו הפעם הראשונה שכל מצלמה שאינה Blackmagic מכריזה על תמיכה בקודק ה- RAW בעל קוד פתוח, במיוחד בחלל המצלמה ההיברידית ואף יותר מכך במרחב המצלמה ההיברידית המסגרת המלאה.

לכל הפחות, זו ראשונה עבור ניקון.

Blackmagic טענה בעבר כי פורמט ה- RAW שלה קטן יותר מקבצי ה- RAW המסורתיים (כמו ProRes RAW) מה שהופך אותו לעריכה מהירה יותר, תוך מתן איכות תמונה ברמה הגבוהה ביותר.

Blackmagic RAW הוא קודק חדש ומודרני מאוד, קל לשימוש ואיכותי בהרבה מפורמטי וידאו פופולריים, אך עם כל היתרונות של הקלטת RAW. עם מגוון טכנולוגיות חדשות, כגון אלגוריתם מתקדם לפסיפס חדש, Blackmagic RAW מעניק לך תמונות ללא אובדן ויזואלית, האידיאליות לרזולוציה גבוהה, קצב פריימים גבוה וזרימות עבודה בטווח דינמי גבוה.

למעשה, הגישה ל- Blackmagic RAW היא קצת מבלבלת. ניקון הודיעה בעבר על תמיכה בהקלטת ProRes RAW להקליט עם ה- Atomos המקליט החיצוני, אך ביטול נעילת התכונה נדרש לשלוח את מצלמת ה- Z6 או ה- Z7 למרכז שירות של ניקון ולשלם עמלה בסך 200 דולר כדי להוסיף את היכולת למצלמה. היוצא מן הכלל היחיד שצוינו בתשלום בסך 200$ הוא עבור מי שרכש את ערכת הסרטים של Z6.

"לקוחות שרכשו בעבר את שדרוג הווידאו ProRes RAW עבור ה- Z6 או Z7 שלהם, פשוט יצטרכו להוריד ולהתקין שדרוג קושחה אשר זמין החל מהיום, ללא עלות", אומרת חברת ניקון. "שדרוג הווידאו הראשוני של RAW חייב להתבצע על ידי מרכז שירות של ניקון".

על מנת לגשת ל- Blackmagic RAW, שלב זה עדיין יצטרך להתקיים, ותהליך שליחת המצלמה והחזרתה ייקח ככל הנראה יותר משבוע.

עם זאת, אם אתה כבר שדרגת ל- Prores RAW על Z6 שלך או Z7, אתה יכול מיד לתת גישה למצלמה שלך ל- Blackmagic RAW על ידי שדרוג גרסת קושחה 3.2 כאן עבור Z7, ו- כאן עבור Z6.

התמיכה ב- Z6II ו- Z7II תגיע בפברואר, אך עדיין ניקון תדרוש כי המצלמות יישלחו לאחת המעבדות של ניקון תמורת אותו תשלום של 200 דולר.

ניקון לא מצהירה מדוע השדרוג ליכולת הקלטת וידאו RAW מחייב שירות במתקן של ניקון.

אתה יכול להסתכל על הבחירה של ניקון לתת תחילה את העדכון הזה ל- Z6 ו- Z7 באחת משתי דרכים. האחת, ניקון מבהירה בבירור את עדיפות הבעלים הנוכחיים של המערכות חסרות המראה שלה עם עדכוני קושחה, מה שמעניק לחידושים המקוריים של מצלמותיה גישה ראשונה לטכנולוגיה שלא מצאה את דרכה לאף מתחרה אחר. או שניים, הבחירה של ניקון כאן מעט מבלבלת מכיוון ש- Z6II החדש והמצליח הרבה יותר לא יקבל תמיכה בתכונה זו עד לשנה הבאה ואינו מגיע מהמפעל עם יכולת וידאו RAW מובנית. קניית Z6II חדשה שמצריכה להוציא 200 דולר יותר עשויה לשפשף כמה אנשים בדרך הלא נכונה.

עם זאת, אתה בוחר להסתכל על כך, התמיכה של ניקון ב- Blackmagic RAW בולטת, מכיוון שאף מתחרה מצלמה היברידית מלאה (ממה שמצאנו) אינו מציע תמיכה בקודק של Blackmagic RAW.