עדשת הסוני החדשה הייתה כל כך מצופה מהחברה אחרי ששאר חברות הצילום השיקו עדשות עם יותר יכולות ופונקציות מעניינות.

הפעם סוני הלכה עד הסוף בהשקת העדשה הזאת - ולכן היא נתנה אותה להרבה צלמים עוד לפני ההשקה כדי לבדוק האם היא באמת מושלמת ברמת גימור מהגבוהות ביותר, ומתברר שכן.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטסוני 70-200mm F/2.8 GM OSS II
תאריך השקה:13/10/2021
יצרן:סוני
סוג עדשה:זום
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:70MM ל- 200MM בפול פריים
אלמנטים/וקבוצות:14/17
זווית ראיה:34 עד 12 מעלות
מפתח צמצם מקסימלי:f/2.8
מפתח צמצם מינימלי:f/22
מרחק פוקוס מינימלי:40 עד 82 סנטימטר
הגדלה מרבית:0.30x
להבי צמצם:11, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מייצב תמונה:יש
עמידות:אבק/לחות
קוטר הברגת פילטר:77MM
משקל:1045 גרם
אביזרים בערכה:מגן שמש ALC-SH167, מכסה אחורי ALC-R1EM, מכסה קידמי ALC-F77S, נרתיק רך, תושבת לחצובה

העדשה באמת עברה שינויים דרמטיים ביחס לעדשה הקודמת, אבל להרבה צלמים שינויים אלה לא ממש רלוונטיים מכיוון שאיכות וחדות בעדשה נשארה אותו דבר כמו קודמה ("כמעט" לטענתם).

העדשה מגיעה עם שבעה אלמנטים מיוחדים: אלמנט אקסטרים אספירי אחד (XA), ואלמנט אספירי רגיל אחד, אלמנט אחד ED אספירי, ו- 2 אלמנטים סופר ED, ואלמנט ED רגיל אחד.

החברה גם שיפרה את המינימום של הפוקוס לצילום מקרוב ל- 40 עד 82 סנטימטר, לעומת הגרסה הקודמת שיכלה להתפקס רק מ- 96 סנטימטר, זהו שיפור ענק שיורגש מאוד אצל צלמים רבים שיתקשו לצלם תקריב עם העדשה הקודמת.

העדשה מגיעה עם שכבת הגנה קידמית על העדשה, עם ציפוי פלואור - כך שמים או שמן לא יוכלו להתפס על האלמנט הקידמי של העדשה, לכן לא תצטרכו לדאוג לניקוי מחדש כל פעם שאתם מצלמים במקומות שיכולים ללכלך לכם את העדשה עם ליכלוכים מסוג מים ושמן.

העדשה גם מגיעה עם הגנה מלאה מאבק ולחות, כך שאתם יכולים להיות רגועים גם בנושא הזה ולצלם בכיף בכל מקום עם נתונים כאלה.

העדשה החדשה קלה יותר מהגרסה הקודמת, הגרסה הראשונה שקלה - 1480 גרם לעומת הגרסה החדשה השניה ששוקלת רק 1045 גרם, זהו הבדל עצום של 435 גרם, החברה אומרת שהם הפחיתו את כמות האלמנטים בעדשה ולכן יש את ההבדל העצום של המשקל בגרסה החדשה, אבל אל תטעו איכות העדשה אפילו טובה יותר מהגרסה הקודמת גם חדה יותר וגם כמעט ללא שום סטייה כרומטית שקורת בעיקר בצילום עם צמצם פתוח.

כמו כן מהירות הפוקוס של העדשה עברה שיפור משמעותי ביותר, החברה הוסיפה לעדשה הרבעה מנועי XD ליניאריים שעושים עבודה חלקה ביותר בכל מה שקשור לפוקוס, הפעם ניתן לומר שסוני ניצחו בכל פרמטר בעדשה הזאת את העדשות המקבילות של המתחרות, הפוקוס בעדשה החדשה פשוט לא מפספס אף רגע והוא תמיד נשאר חד כמו סכין על המקום שתכוונו אותו להתפקס, לפי החברה הפוקוס בגרסה החדשה מהיר ב- 30% לעומת הדור הקודם.

העדשה מגיעה עם גלגלת מיוחדת לצמצם, כך שתוכלו להגדיר אותה עם מתג בשם click לפי רצונכם, תוכלו להגדיר שהגלגלת תנוע בצורה חלקה שמתאימה בעיקר לצלמי הוידאו, וגם תוכלו להגדיר שהגלגלת תזוז עם קליקים בכל סטופ שתעברו איתה כך שתרגישו כבר לבד על איזה צמצם אתם נמצאים.

העדשה מגיעה עם שישה מתגים שונים שאותם נפרט מלמעלה למטה - הראשון: פוקוס אוטומטי/ידני, השני: חידוד הפוקוס לאחר שהמצלמה כבר התפקסה (FULL TIME DMF) מצב זה עובד רק שאתם על הגדרת הפוקוס AF-C במצלמה, השלישי: הגבלת טווח מיקוד ל- 3 מטר, הרביעי: מייצב תמונה פועל או כבוי (OSS), החמישי: 3 מצבי פוקוס שונים | MODE | (הראשון לצילום תמונות, השני לצילום אובייקט שזז, השלישי מייצב שעובד עם החיישן לקבלת מערכת ייצוב מלאה לוידאו), השישי: נעילת גלגלת הצמצם על אוטומט (IRIS LOCK).

העדשה מגיעה עם כמה תוספות מאוד טובות שעוזרות להרבה צלמים והם, שלושה לחצנים להתאמה אישית בהגדרות, רגלית שמתחברת לחצובה וניתנת לסיבוב בקלות ושינוי המיקום שלה עם מנגנון נעילה שמונע את הסרתה בשוגג, וכמובן איך לא - מגן שמש חדש שמעוצב עם פתח שמאפשר לכם לשנות את הפילטר ND שלכם ללא צורך בהסרתו, זה קורה דרך חריץ שנמצא ליד הכפתור שיחרור של המגן שמש מהעדשה.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

סקירה של ערוץ היוטיוב Gerald Undone:

סקירה של ערוץ היוטיוב Manny Ortiz:

סקירה של ערוץ היוטיוב Julia Trotti:

סקירה של ערוץ היוטיוב B&H Photo Video:

סקירה של ערוץ היוטיוב ZY Productions:

מחיר העדשה עומד על 10,479 שקלים בישראל.

לסיכום: עדשה מעולה ביותר, עם מפרט מרשים במיוחד שלוקח כל חברה מתחרה אחרת, מומלצת לצלמי פורטרטים במיוחד, העדשה נותנת ביצועים גבוהים גם בוידאו וגם בסטילס, לעדשה יש בוקה נפלא מאוד עם מינימום סטייה כרומטית, מומלצת לכל סוגי הצלמים - אבל בעיקר לצלמים מקצועיים (כמו: צלמי אירועים או צלמי חוץ).