המצלמה החדשה קבלה שדרוגים שמצד אחד מוסיפים לכל סוגי הצלמים גם וידאו וגם סטילס, אבל השאלה הגדולה היא האם השדרוג שווה את ה- 500 דולר הנוספים לעומת הדגם הקודם.

את התשובה לשאלה הזאת נענה לכם בהמשך הכתבה.

מבט על המצלמה:

להלן המפרט הטכני של המצלמה:

מפרטסוני A7 IV
תאריך השקה:21/10/2021
סוג מצלמה:מירורלס
סוג חיישן:BSI CMOS, פול פריים
כמות ביט בסטילס:14 ביט
רזולוציית חיישן:33 מגה פיקסל
גודל חיישן:35.9 x 23.9 מילימטר
רזולוציה מקסימלית:7008 x 4672
מייצב תמונה:יש, 5 צירים
מעבד תמונה:Bionz XR
פורמט תמונה נתמך:JPEG/Raw/HEIF
הוט שואו חכם:יש
פלאש מובנה:אין
מהירות סינכרון פלאש:1/250
סוג זכרון:2 חריצים תואמים לכרטיסי SD UHS-II (ואחד מתוכם תואם בנוסף לכרטיס CF אקספרס סוג A)
רגישות חיישן (ISO):100 עד 51,200
רגישות חיישן מורחבת (ISO):50 עד 204,800
מהירות תריס מכני:1/8000 עד 30 שניות
מהירות תריס אלקטרוני:1/8000 עד 30 שניות
מהירות צילום רציף בתריס מכני:10 תמונות לשניה
מהירות צילום רציף בתריס אלקטרוני:10 תמונות לשניה
נקודות מיקוד אוטומטי:759
רגישות לאור נמוך:-5 עד +5 EV
דחיסת וידאו:H.265/XAVC/H.264
רזולוציית וידאו מקסימלית:4K 4:2:2 10 ביט עם 59.94P
הקלטה חיצונית (HDMI):יש
מגבלת זמן הקלטה:ללא
גודל מסך:3.0 אינץ'
רזולוציית מסך:1,036,800 פיקסלים
מסך מגע:יש
מסך מתכוונן:כן
רזולוציית עינית:3,680,000 פיקסלים
GPS מובנה:ללא
תמיכה בבלוטוס ו- וויי - פיי:יש
שידור IP:ללא
סוללה:NP-FZ100 עם 2280 מיליאמפר
חיי סוללה:520 תמונות
גוף אטום למזג האוויר:אבק/גשם קל
חיבורים:אוזניות 3.5MM/מיקרופון 3.5MM/ו- USB 3.2 סוג C/ו- USB מיקרו
משקל:658 גרם
מחיר בחו"ל:2,500 דולר

המצלמה החדשה כן שודרגה אם לא שמתם לב, אבל השידרוג הוא כל כך מינורי שכמעט ולא ניתן לראות הבדל בין הדגם החדש לקודם, אז אנחנו כאן כדי לספר לכם מה באמת שודרג.

כפי שהחברה נוהגת לעשות כל פעם מחדש, המצלמה מגיעה עם אותו מסך לא איכותי כמו בכל שאר המצלמות של החברה עם 1,036,800 פיקסלים, שממש לא תואמים את האיכות הקיימת היום במצלמות מחברות אחרות.

סוני שדרגה את מערכת ההקלטה הפנימית של הוידאו, ומעכשיו ניתן להקליט וידאו לתוך המצלמה ללא שום הגבלת זמן (לעומת הדגם הקודם שהוגבל ב- 30 דקות בצילום באיכות הגבוהה ביותר).

ההוט שואו מגיע עם השדרוג המעודכן של סוני שמאפשר להעביר מידע דגיטלי דרכו, ובכך ניתן לדוגמא לחסוך את הכבל AUX המוכר שהיה עד כה מחבר את המיקורפון למצלמה, ובגלל החיבור הזה היו נוספים הרבה רעשי רקע (זה קיים בכל החברות כמובן - הרעשים האלה, כמובן שזה משתנה לפי איכות המגבר סאונד המותקן במצלמה), ולכן מעכשיו זה נפתר עם ההוט שואו החכם שכבר כל החברות אימצו אותו כולל ניקון (במצלמת ה- Z9) וכולל גם חברת קנון עם מצלמת ה- R3.

לראשונה החברה הוסיפה את השדרוג שנמצא כבר במצלמת הסוני A1, סוף סוף יש הגנה על החיישן ברגע שאתם מכבים את המצלמה התריס פשוט נסגר על החיישן כך שגם אם תסירו את העדשה הליכלוך או האבק שנמצא באוויר לא יכנס לחיישן (ניתן לראות את התריס הנוסף הזה בתמונות של המצלמה למעלה).

המצלמה מגיעה עם כל הפורמטים המוכרים של סוני - S-Cinetone ו- S-Log3, הרבה סוקרים ברחבי הרשת טוענים שהטווח הדינמי של המצלמה שודרג ונראה יותר טוב בהרבה ממצלמת הסוני A7S III, שזה קצת נשמע מוזר שסוני מביאה מצלמה מתחרה למצלמת הוידאו הטובה והזולה שלה ששלטה עד כה בשוק, אבל בהחלט ניתן ללמוד מזה שהמצלמה קיבלה שדרוג ענק בכל הנוגע לטווח דינמי ואיכות וידאו ברמה הגבוהה ביותר.

מה שכן טווח ה- ISO של המצלמה לא שודרג ואפילו לא במעט, שזה קצת מחשיד אולי החברה משתמשת באותו החיישן כמו שקיים במצלמת הדגם הקודם A7 III, אבל ניתן לשלול זאת בגלל שלחיישן החדש נוספו כמה אופציות שבדגם הקודם לא היה שום יכולת להגיע אליהם.

לפי החברה המצלמה נבדקה בצורה מלאה ועובדת בתאום מלא ובאיכות גבוהה בעת צילום לייב דרך המצלמה ישירות למחשב, כך שבנושא הזה אתם יכולים להיות רגועים המצלמה עברה שדרוג והפעם תוכלו להוציא ממנה איכות וידאו בשידור חי של 4K עד 60P לעומת הדגם הקודם שהיה מוגבל למיטב ידיעתנו עד איכות HD בלבד.

המצלמה גם קיבלה כמובן שדרוג ברמת החיבורים וכאן נראה שסוני הלכה עד הסוף בנושא הזה ונתנה למצלמה חיבור USB 3.2 סוג C, שככל הנראה כרגע הוא הכי מהיר בכל עולם המחשבים שזמין כעת לקנייה בארץ ובעולם.

המערכת פוקוס שודרגה גם היא עם 759 נקודות פוקוס שתופסים עד 94% מהפריים לעומת הדגם הקודם שהיה עם 693 נקודות פוקוס.

הפיצר החדש שנוסף והכי עניין את המשתמשים בעולם הוא המסך המתכוונן שנוסף - במקום שיהיה ניתן להטות אותו רק למעלה ולמטה מעכשיו הוא יכול להשלף הצידה כמו בכל מצלמות הוולוגים האחרות ולהתהפך לצד הקידמי של המצלמה כך שתוכלו לראות אתכם ברגע שאתם מצלמים את עצמכם.

חשוב לנו לציין שאיכות הוידאו הגבוהה ביותר היא 4K עם 60P אבל ברגע שתעברו להגדרת האיכות הזאת - הזי המצלמה עוברת לצילום בפורמט קרופ, כך שתקבלו איכות הרבה יותר נמוכה מאשר אם תצלמו למשל ב- 4K עם 30P.

חייב לציין גם את השדרוג של מערכת התפריטים - שנראית דומה יותר למערכת של ניקון, למרות שהרבה צלמים אומרים שהמערכת החדשה הרבה יותר מסובכת ולא מסודרת, אולי בעדכונים הבאים סוני תסדר את ההגדרות בצורה יותר נוחה - לפחות ניתן לומר שיש התקדמות בנושא כל כך חשוב.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על המצלמה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Jared Polin:

סקירה של ערוץ היוטיוב Potato Jet:

סקירה של ערוץ היוטיוב Tony & Chelsea Northrup:

סקירה של ערוץ היוטיוב Gerald Undone:

סקירה של ערוץ היוטיוב Peter Lindgren:

סקירה של ערוץ היוטיוב Chris Hau:

סקירה של ערוץ היוטיוב DPReview TV:

מחיר המצלמה עומד על 10,979 שקלים בישראל.

לסיכום: מצלמה משודרגת ברמת הוידאו והסטילס, נראה שהפעם סוני כיוונו למקום הנכון למרות שהמסך של המצלמה עדיין לא שודרג כמו כל שאר המצלמות של סוני, המצלמה מתאימה לצלמי וידאו מתחילים ומקצועניים, וכמובן איך לא - גם לצלמי סטילס מכיוון שלמצלמה יש 33 מגה פיקסל היא תתן לכם את האיכות הגבוהה ביותר בטווח המחיר הזה לעומת כל מצלמה מכל חברה מתחרה אחרת, המצלמה מתאימה לצלמי אירועים ליוצרי תוכן ברשת ועוד, אנחנו היינו ממליצים עליה מאוד גם בלי לעשות עליה בדיקה פיזית אבל תקחו בחשבון שאם כל הפיצ'רים החדשים לא ממש מעניינים אתכם אז יכול להיות שהדגם הקודם הרבה יותר רלוונטי לכם.