רוד משיקה מיקסר סאונד חדש - RØDECaster Pro IIעם בניה ועיצוב חדש לחלוטין, בהתאמה ליוצרי תוכן ומוזיקה, במחיר של 690 דולר.

עברו להן 4 שנים מאז השקת הדגם הראשון ECaster Pro (2018), וחברת רוד הרגישה צורך גדול לעדכן את המיקסר המטורף שלהם ובנו את כולו מאפס.

כמו בדגם הקודם, המיקסר מגיע עם 4 חיבורי XLR אבל הפעם החברה הוסיפה את החיבורים המשולבים של TRS בגודל 1/4 אינץ' - מה שיעזור ללא מעט יוצרי מוזיקה מכיוון שהמיקסר יתאים גם לכלי הנגינה כמו גיטרה וכו'.

מבט על המיקסר:

להלן המפרט הטכני של המיקסר:

מפרטרוד RØDECaster Pro II
תאריך השקה:05/23/2022
יצרן:רוד
רצועות אודיו:14
מסך:5.5 אינץ'
מסך מגע:כן
ערוצים:כניסה ויציאה 4
איכות מקסימלית:24 ביט עם 48 קילו הרץ
מספר קדם מגברים:4
מיקרופון מובנה:ללא
שינוי עוצמת הקלטה:דרך המסך בלבד
חיבורי אוזניות:1 ראשי, 3 אורחים
רפידות מוארים:8
טווח רגישות:0 עד 76dB
עיבוד דינמי:מדחס, לימיטר, שער
סולו/השתקה:יש
אפקטים מובנים:דיליי, הדהוד, גובה צליל, רובוט, מגפון, ועוד..
חיבורים:4 XLR בשילוב TRS 1/4 אינץ', ו- 2 חיבורי TRS בגודל 1/4 אינץ' יציאה, ו- 4 חיבורי אוזניות TRS בגודל 1/4 אינץ', חיבור חשמל USB סוג C, ו- 2 USB סוג C למחשב/סמארטפון/אחסון חיצוני, חיבור אינטרנט RJ45, חיבור מיקרו SD, וחיבורי TRS שמאל וימין לרמקולים
עוצמת אוזניות מקסימלית:250 mW
עיכוב:4 קילוהם לכניסת מיקרופונים
רעש רקע נמוך:-131.5 דציבלים
תאימות:ווינדוס 10 גרסה 1803 ומעלה, ווינדוס 11, מק OS 12 ומעלה
תכונה נגד גניבה:חריץ אבטחה של קנזינגטון
משקל:2 קילו
מה בקופסה:מיקסר, כבל USB מסוג C לחשמל, כבל AC, כבל USB C ל- Lightning (אפל)

המיקסר החדש מגיע עם שיפור משמעותי בנוחות ומהירות התפעול, חברת רוד הפכה אותו ליעיל הרבה יותר והוא מגיע עם מערכת "הפעלה" שמתאימה גם לאנשים שמחפשים תפעול מהיר וגם למקצוענים שאוהבים לשלוט בכל הגדרה בנפרד.

לפי החברה, המיקסר מגיע עם יכולות עיבוד של אולפן, והכל עובד בצורה אוטומטית (למקצוענים אפשר לעשות התאמה), לדוגמא: אתם מחפשים להסיר את רעשי הרקע מהסאונד שלכם כמו מאוורר - תוכלו לעשות את זה בלחיצת כפתור אחד (לא פיזי, אלא במסך מגע).

הפעם חברת רוד הלכה עד הסוף והכניסה אפקטים מובנים מראש דיליי, הדהוד, גובה צליל, רובוט, מגפון, ועוד.. מה שאומר שלא תצטרכו לדאוג לחפש איך לעשות את האפקטים האלה מהמחשב בגלל שהכל מובנה במיקסר עצמו.

המערכת החדשה שודרגה גם מבחינת חיבוריות והמיקסר מגיע הפעם עם 2 חיבורי USB סוג C שאליהם תוכלו לחבר או 2 מחשבים או 2 סמארטפונים (אפשרי גם לסרוגין) לתקשורת מלאה.

המיקסר מגיע עם יכולת חיבור לסמארטפון דרך בלוטוס כולל ערוץ סאונד מיוחד לסמארטפון, מה שאומר שתוכלו להכניס לפודקאסט שלכם אפילו בן אדם דרך שיחה ולדבר איתו ישירות - והכל יוקלט באיכות גבוהה ולקבצים נפרדים.

כל חיבור או ערוץ ניתן להתאמה אישית וסידור מחדש כולל אפשרות לשנות את צבעי הפדים של המיקסר.

לפי החברה אנחנו רק בתחלית הדרך של הפיצ'רים שיש בתוך המיקסר החדש מכיוון שהם בנו אותו ברמה גבוהה ועם כח עיבוד חזק במיוחד, ולכן צפויים לצאת עדכוני קושחה שיוסיפו למיקסר פיצ'רים מובנים ללא כל צורך בהתעסקות בליצור כאלה.

בנוסף, רוד מכריזה על אביזרים נוספים למיקסר החדש:RØDECover 2 שישמש לכיסוי שקוף ויפה למיקסר החדש (להגנה מפני אבק).רוד הציגה גם אביזרים מסוימים אבל בלי פירוט מיוחד עליהם (כנראה יקח קצת זמן עד שיהיו זמינים בשוק), רוד השיקה סטנד למיקסר, וכבלי XLR בצבעים תואמים.

לפי רוד, כל סאונד שתרצו להקליט במיקסר, תוכלו להקליט ישירות לפלאפון שלכם או למחשב או לכרטיס הזכרון שתוכלו לחבר למיקסר, ולפי החברה האפשרות של ההעברת הקבצים נבנתה להיות מהירה ככל האפשר - כך שלא תצטרכו להמתין יותר מדי זמן עד שהקבצים יעברו.

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על המיקסר:

סקירה של ערוץ היוטיוב B&H Photo Video:

סקירה של ערוץ היוטיוב Tom Buck:

סקירה של ערוץ היוטיוב Live Streaming Pros:

סקירה של ערוץ היוטיוב Radio.co:

מחיר המיקסר החדש בחו"ל עומד על 690 דולר, וניתן לקנות אותו בהזמנה מאמזון ישירות לישראל במחיר של 2,895 שקלים (כולל משלוח ומיסים) מכאן.לפי אמזון המיקסר יצא להפצה מתאריך 15/6/2022.

לסיכום: מדובר במיקסר איכותי ביותר, ואולי הטוב ביותר שקיים כיום לשידורי לייב, פודקאסטים, מוזיקה ועוד.. אנו לא רואים סיבהה שהוא לא יעמוד בכל הסטנדרטים הגבוהים במיוחד שאנו מכירים את רוד כבר שנים כאחת החברות סאונד הטובות ביותר.