רד מוכרת לנו מזה שנים כחברה עם לא מעט פטנטים הקשורים לקבצי רואו בוידאו.

הפטנט המדובר ביותר עד כה, ככל הנראה הוא האפשרות לצלם רואו ומערכת העיבוד מסירה דוחסת את הצבעים האדומים והכחולים ומסירה לחלוטין את הצבעים הירוקים לפי כמות.

במילים פשוטות, המערכת תדע לשחזר נתונים חסרים על סמך הצבעים הקיימים (אדום, וכחול), ובך כמות המידע שתישמר היא בהחלט נמוכה הרבה יותר מה שישפר את האפשרות שמצלמות עם מעבד רגיל לעשות את הצילום באיכות רואו עם הדחיסה הזאת בלייב.

במקרה של ניקון מדובר בפורמט N-RAW, ולפי הבנתנו יש כמה אפשרויות שכנראה עומדות להשתנות באם רד תזכה בתביעה:

אפשרות 1, עדכון חדש למצלמות ושחרור המצלמות החדשות עם אותו עדכון שיסיר את האפשרות לצלם עם אותו פטנט (משמע הורדה באיכות הקבצים בצילום רואו).אפשרות 2, ניקון לא תשים פס ותשלם את התביעה אבל לא תחזיר את המצלמות אליה לעדכון מחודש.אפשרות 3, ניקון תזכה בתביעה כי היא לקחה את הפטנט בתשלום מחברה אחרת "intoPIX" אבל אותה חברה תצטרך לשלם את ההפסדים של רד בעקבות כך.

להלן פרטי התביעה (26 עמודים):

להבנתנו הפטנט עצמו יהפוך לנחלת הכלל וחוקי לשימוש על ידי כל מי שרוצה מתאריך 11/04/2028, מה שאומר שעד אז החברות כמו DJI, סוני, ניקון ועוד.. יצטרכו להמשיך ולשים לב לא לעבור על החוק ולשלם על הפטנטים שהם מכניסות למצלמות שלהם.

כידוע גם חברת קינפיניטי ו- DJI קיבלו תביעות על המצלמות שלהם, במקרה של קינפיניטי זה היה על מצלמת הקולנוע שהושקה לפני כמה שנים, ובמקרה של DJI מדובר במערכת צילום Ronin 4D שהיא קיבלה עליה תביעה גם על קבצי הרואו וככל הנראה הם זכו בתביעה (חברת רד).

בנוגע לתביעה נעדכן אם יהיו התפתחויות, ובהחלט מעניין לראות האם ניקון תנצח הפעם בתביעה או מנגד חברת רד.