לאחר סדרת ההשקות האחרונות של קנון, החברה מכריזה לראשונה על פלאש שמגיע עם תושבת הוט שואו חכם, מה שיאפשר להעביר דרכה מידע בצורה טובה יותר ללא גבולות.

לפי החברה לראשונה תוכלו לשנות את הגדרות הפלאש דרך המצלמה עצמה ואת חלון ההגדרות של הפלאש במצלמה תוכלו לפתוח אפילו דרך הפלאש עצמו.

מבט על הפלאש:

להלן המפרט הטכני של הפלאש:

מפרטקנון Speedlite EL-5
תאריך השקה:02/11/2022
יצרן:קנון
מתאים למצלמות:קנון, עם הוט שואו חכם בלבד
עוצמת הפלאש:לא ידוע
טווח כיסוי:
ראש זום אוטומטי:
זווית הטייה:
זווית סיבוב:
משך הבזקה:1/1 עד 1/1024 שניות
מחזורי טעינה כל:0.1 עד 1.2 שניות בעוצמה מלאה
שליטה בעוצמה:ידני/אוטומטי
שליטה אלחוטית:יש, 2.4G
מרחק שליטה אלחוטית:עד 30 מטר
ערוצים:15
קבוצות:5
סוללה:ליתיום, LP-EL עם 1,920 מיליאמפר
תאורת מודל:יש, 2 לדים לבנים
עוצמת תאורת מודל:לא ידוע
חיבור לסינכרון הפלאש:ללא
חיבור ישיר לחשמל:ללא
חיבור לעדכוני קושחה:הוט שואו חכם
תמיכה ב- HSS:יש
עמידות:אבק, גשם, שלג
משקל:491 גרם
אביזרים בערכה:פלאש, סוללת ליתיום, מטען, נרתיק, ומעמד שולחני

למרות שהפלאש החדש מתומחר במחיר נמוך יחסית לדגם הדגל של החברה ה- EL-1, הפלאש מאפשר לצלם עד 95 הבזקות ברצף, מה שיאפשר לכם לצלם בתנאים קשים במיוחד ולהשתמש בפלאש לצילומים במהירויות גובוהות.

הפלאש החדש מגיע עם איטום מלא למזג אוויר, ובהצהרת החברה מדמים את רמת האיטום של הפלאש לרמת האיטם של המצלמה EOS R5, מה שאומר שהפלאש עמיד בכל מזג אוויר שתיהיו - כולל: אבק, לחות, גשם, שלג ועוד..

בנוסף, לפי קנון, הפלאש החדש מאפשר לצלם עד 350 הבזקים בעוצמה מלאה על סוללה אחת, ובמקביל תקבלו זמן טעינה מהיר מ- 0.1 עד 1.2 שניות.

את הזווית של הפלאש ניתן להזיז אחורה וקדימה מ- -7 עד +120 מעלות (אותו דבר כמו ב- גודוקס V1), את הפלאש גם תוכלו לסובב מ- 0 עד 360 מעלות.

חשוב לציין, הפלאש נכון לתאריך זה מתאים למצלמות הבאות: EOS R3, EOS R7, EOS R10, EOS R6 Mark II, וזה בגלל עצם העובדה שאלו המצלמות היחידות שמגיעות עם הוט שואו חכם, שכמובן הפלאש תומך רק בסוג זה של המצלמות.

הפלאש מגיעה לראשונה עם אפשרות לשליטה מלאה דרך הסמארטפון שלכם דרך האפליקציה בשם "Canon Camera Connect" שזמינה לאפל ולאנדרואיד.

לראשונה קנון חשבה עד הסוף בפיתוח של הפלאש, ולכן הוא יגיע ללא מערכת העזר למיקוד, שהייתה כמובן עובדת על ידי אינפרא אדום, מכיוון שכיום תחום המירורלס מתקדם וכבר אינו צריך כמעט את הנורות עזר למיקוד, הפלאש החדש יגיע עם 2 לדים בצבע לבן שיעזור לכם להתמקד, ובמקביל צלמי הוידאו יותר לא יתקלו בפריים שהם צילמו ונהרס על ידי הנורות אינפרא אדום שמופיעות בפריים בגללכם.

סרטון השקה:

להלן סקירה על הפלאש:

סקירה של ערוץ היוטיוב London Camera Exchange:

מחיר הפלאש עומד על 399 דולר בחו"ל, כשהיא תגיע לישראל נעדכן כאן את המחיר ובקבוצת הטלגרם שלנו מכאן.

לסיכום: הפלאש החדש מגיעה עם המבנה של הפלאש הגדול יותר מדגם EL-1, לכן הפלאש החדש מתאים בעיק לצלמים חובבים, מתחילים, וצלמי ביניים, בנוסף הפלאש מתאים לצילום אירועים, פורטרטים, סטודיו ועוד.. צריך לזכור שהפלאש נמכר במחיר יחסית גבוהה - בתקופה של שנת 2022 שבה יש את הפלאשים האיכותיים והזולים של גודוקס אולי הפלאש החדש לא ממש רלוונטי.