העדשה החדשה מגיעה כחלק מהסט המובטח של ניקון - להביא עדשות זום זולות עם מפתח צמצם f/2.8 קבוע לאורך כל הזום, העדשה הראשונה שהוכרזה היא עדשת ה- NIKKOR Z 28-75mm f/2.8, מה שקצת מוזר הוא שהפעם המחיר של העדשה הכל כך רחבה עומד על 1,197 בחו"ל בזמן שעדשת ה- NIKKOR Z 14-30mm f/4 S המפורסמת של ניקון מגיעה בתג מחיר של 1,347 דולר, זהו הבדל קטן והטווח הרבה יותר רחב אצל העדשה NIKKOR Z 14-30mm f/4 S.

בנוסף, חשוב לציין שאלו עדשות של חברת טמרון שעברו חידוש ועיצוב אצל ניקון ומשווקות על ידי ניקון, מה שאומר שהן מגיעות עם תמיכה לכל החיים וללא צורך בעדכוני קושחה למינהם, וכמובן עם העיצוב האמין והעמיד של ניקון העדשות מגיעות חדות הרבה יותר ועם פוקוס אמין יותר, עם זאת לעדשות הספציפיות האלה יש יכולת של מרחק פוקוס מינימלי של 19 סנטימטר, מה שבהחלט מאפשר מקסימום ביצועים עם הסדרת עדשות הזאת.

מבט על העדשה:

להלן המפרט הטכני של העדשה:

מפרטניקון NIKKOR Z 17-28mm f/2.8
תאריך השקה:20/09/2022
יצרן:ניקון
עשויה מחומר:פלסטיק
סוג עדשה:זום
מתאים לתושבת:
מתאים לחיישן:
אורך מוקד:17MM ל 28MM בפול פריים (25.5MM ל 42MM בקרופ)
אלמנטים/וקבוצות:11/13
זווית ראיה:104 עד 75 מעלות בפול פריים (79 עד 53 מעלות בקרופ)
מפתח צמצם מקסימלי:f/2.8
מפתח צמצם מינימלי:f/22
מרחק פוקוס מינימלי:19 סנטימטר
הגדלה מרבית:0.19x
להבי צמצם:9, מעוגלים
סוג פוקוס:אוטומטי/ידני
מנוע פוקוס:STM צעדים
מייצב תמונה:ללא
עמידות:אבק/גשם קל
קוטר הברגת פילטר:67MM
משקל:450 גרם
אביזרים בערכה:מכסה אחורי LF-N1, מכסה קידמי LC-67B, מגן שמש HB-107, נרתיק רך לעדשה CL-C1

העדשה החדשה היא השניה בסדרה, ואחריה ככל הנראה תגיע העדשה 70-180MM שגם היא תגיע עם מפתח צמצם קבוע f/2.8.

העדשה מגיעה עם 6 אלמנטים מיוחדים: 2 אלמנטים ED, אלמנט סופר ED אחד, 3 אלמנטים אספיריים.

העדשה אומנם מגיעה עם אטימות חלקית למזג אוויר קשוח כמו גשם או אבק, אבל עדיין חשוב לזכור שגם אטימות חלקית היא טובה ולגמרי עדיפה מכלום.

למרות שניקון פחות דיברה על כך שהעדשה טובה גם לצלמים מקצועיים, עדיין ניתן לומר שהיא יחסית תיתן איכות גבוהה ביחס למחיר הנמוך שיהיה לה בארץ אפילו.

לפי החברה העדשה שוקלת בכ- 30% פחות מעדשת ה- NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 S מסדרת ה- S כך שהיא ממש קלה ונוחה לעבודה ארוכת שעות ביחס לכל עדשת זום אחרת (בטווח הזה).

העדשה מגיעה עם 2 טבעות שונים, אחת לביצוע הזום, ואחת שתוכלו להתאים אישית לפי בחירתכם - מפוקוס ידני, צמצם, תריס או ISO ועוד..

בנוסף ניקון מציינת שהעדשה החדשה מגיעה עם מערכת פוקוס וזום פנימיים, מה שאומר שהיא נהפכת לארוכה יותר בשום מצב של עבודה איתה, מה שתורם לכך שהיא תתאים בצורה מלאה לצילום גל גימבל.

להלן תמונות שצולמו עם העדשה:

סרטון השקה:

להלן כמה סקירות על העדשה:

סקירה של ערוץ היוטיוב Matt Irwin Photography:

סקירה של ערוץ היוטיוב Adorama:

סקירה של ערוץ היוטיוב B&H Photo Video:

מחיר העדשה עומד על 4,599 שקלים בישראל.

לסיכום: עדשה רחבה במיוחד, עם מפתח צמצם מצויין, וכמובן זאת עדשה של חברת צד שלישי שיש לה שם טוב בכל הנושא של העדשות הרחבות, העדשה החדשה מתאימה לצלמים: מתחילים, מתקדמים, מקצועיים, בנוסף היא מתאימה בעיקר לצילום: וידאו, נופים, כוכבים, אדריכלות, פורטרטים, תקריבים ועוד..