לראשונה מזה שנים, חברה נוספת מכריזה על התחלת שיווק לחיישן צילום מקצועי, כזכור עד לא מזמן היצרניות העיקריות של עולם הצילום היו: סוני, סמסונג, וקנון, במקביל לרד וחברת ארי, מאז סמסונג ירדה מהעץ של עולם הצילום הדגיטלי, מה שמצריך חברה נוספת שתחזור למרוץ החיישנים - מה שיגביר את התחרות ובכך יגרום להורדת המחירים הכלליים בעולם הצילום.

מאוטומוס נמסר: "הנו שמחים להכריז שהחברה השלימה פיתוח של חיישן וידאו ברמה עולמית 8K המאפשר למצלמות להקליט ב- 8K Ultra High Definition. Atomos רכשה את זכויות הקניין הרוחני והצוות הטכני מחברת ציוד השידור "Grass Valley", לפני חמש שנים כדי לפתח חיישן וידאו 8K מוביל. לוידאו 8K יש רזולוציה פי ארבעה מזו של וידאו 4K ומאפשר ליוצרי וידאו גמישות רבה יותר בעת התקרבות או חיתוך התמונות שלהם במהלך העריכה, שכן הצילום המתקבל שומר על רזולוציה חדה. יש כבר כמה טלוויזיות 8K בשוק של סמסונג, סוני ו- LG וקונסולות משחק 8K צפויות בקרוב. עם זאת, תוכן 8K נמצא בפיגור מכיוון שמחוץ ליצרניות מצלמות גדולות כמו סוני, בעלות על טכנולוגיית חיישני 8K היא נדירה ביותר. הפיתוח של חיישן 8K של אוטומוס הושלם כעת. החברה בוחנת באופן פעיל הזדמנויות למסחר ונמצאת בדיון עם כמה יצרניות מצלמות שמגלות עניין רב."

לאחר כמה ימים מההכרזה עידכנו אותנו בפרטים נוספים על החיישן:

1. החיישן החדש מגיע עם צריכה בסיסית של 2 וואט בלבד כדי לפעול.2. החיישן יתמוך בעד 60 תמונות לשניה ברזולוציה 8K (8,192x4,320 פיקסלים), ועד 240 תמונות לשניה ברזולוציה 4K, ועד 360 תמונות לשניה ברזולוציית HD, מה שהופך אותו לתחרותי מאוד בשוק הצילום כיום.3. לפי החברה החיישן גם יתמוך בתכונת HDR באופן מלא.4. החיישן מגיע עם תמיכה בעד 15 סטופים.5. החיישן מאפשר הקלטת וידאו בעד 12 ביט.6. החיישן מגיע עם יחס גובה ורוחב של 17×9.

הדבר החשוב ביותר שהחברה הצהירה על החיישן, זה עצם העובדה שרמת ההספק שהוא צורך נמוכה במיוחד, שכנראה יגרום לכך שמצלמה שתגיע עם חיישן מסוג זה כנראה ולא תצטרך מערכת קירור פעילה כמו מאוורר פנימי וכו', מכיוון שהחיישן כשלעצמו צורך פחות חשמל ולכן גם מייצר פחות חום.

בראיון של "אלבורן" מנכ"ל אוטומוס לאתר חדשות הצילום PetaPixel, קיבלנו מידע נוסף על כמה החיישן הינו נחוץ בעולם הצילום של היום.

בראיון נאמר על ידי המנכ"ל: "לחברה הייתה את היכולת לייצר מצלמה וראתה את ההזדמנות בשוק, וכך היא התחילה לעבוד. אבל עיצוב מצלמה לוקח זמן, וכשהצוות שעבד על שבב עיבוד התמונה לקח יותר זמן מהצפוי, החברה ראתה את חלון הכניסה שלה מתחיל להיסגר.בלאק מג'יק קיבלה תאוצה רבה בשוק, וההזדמנות שמישהו אחר יגיע עם מצלמה חדשה שעושה דברים מאוד דומים ועובדת בפלח שוק דומה פירושה שזה נעשה קצת צפוף וחשבנו שההזדמנות הולכת ופוחתת.לכן החברה החליטה לא להמשיך בפרויקט המצלמה, אבל החיישן היה בשלב זה כבר די מתקדם, מכיוון שלחברה היו אבות טיפוס מוקדמים במעבדה שהראו תוצאות מבטיחות.חשבנו שבסופו של דבר נקבל תוצאה טובה על ידי השלמתו ובחינת דרכים אחרות למסחור מחוץ לשימוש בחיישן במוצרים שלנו.להרבה יצרניות מצלמות אין באמת גישה לחיישנים מתקדמים כי אם אתה פנסוניק למשל, איך אתה משיג את החיישנים האלה? ובכן אתה הולך לסוני. ואתה נתון לחסדי כל מה שסוני הולכת לספק לך.הרי זה ברור שסוני לא רוצה שבסופו של דבר פנסוניק תיצור מצלמות טובות יותר מהן", אומר אלבורן.

ללא אינטרסים יותר

בנוסף המנכ"ל אומר: שהיתרון של "אוטומוס" בשוק הזה הוא שיצרניות המצלמות יכולות לעקוף מתח תחרותי מהסוג הזה, שכן לאטומוס אין אינטרס לא לתת לחברה לקבל את הטוב ביותר שהיא יכולה לייצר.

וכן בסופו של דבר שמסתכלים על איך נראה כיום שוק הצילום, שרוב רובו עובד על החיישנים של סוני בעיקר, ובמקביל סוני משיקה מצלמות משלה זה בהחלט יוצר בעיות שגורמות לחברות הצילום להתקדם בצורה איטית יותר כדי להביא את המצלמה האיכותית ביותר, ותחשבו איזה טוב זה יהיה אם יהיה לנו סוף סוף חברה שתפתח חיישנים ללא אינטרסים שונים ומשונים, כך שמה שזמין כיום החברות יוכלו לקבל בלי יותר מדי שאלות.

בעתיד כנראה נקבל יותר פרטים בנושא, ואפילו נראה מצלמות שמגיעות עם החיישן החדש, וזה בהחלט יהיה מעניין לראות מה צופן עתיד עולם הצילום עם תפנית כה חדה בעלילה😉.

כמובן שאנחנו נמשיך לעדכן אתכם על כל הנושאים בעולם הצילום כאן באתר, ובקבוצת הטלגם שלנו מכאן מוזמנים להצטרף.